tklami Skrevet 28. september 2017 Skrevet 28. september 2017 1 hour ago, JanRH said: Fikk lurt inn en sovepose til vinter og senhøst Det ble MH Lamina Z, Bonfire. Ellers renner pengene ut i forbindelse med boligkjøp.............følelse slik, men det er en investering i boligen. Tror du skaffer deg en ny pose ca 1 gang per mnd hehehe Siter
Gjest Turlyst Skrevet 28. september 2017 Skrevet 28. september 2017 1 time siden, tklami skrev: Tror du skaffer deg en ny pose ca 1 gang per mnd hehehe Ble litt flau...........Jeg har måtte kjøpe større hus for å få plass til dem Her er utstyrsrommet mitt. Det er bilde fra prospektet. Blir naturligvis ryddet reint før vi overtar Edit: 2 av soveposene ble returnert til FS da 185 cm versjonen var kortere enn ønsket. Stanget føttene i bunnen. Rab i 185 cm er langt nok, mens Mountain Equipment var kortere enn Rab i samme oppgitte personlengde. Tullete at det skal være slik. Har nå 4 soveposer med den nyeste. Det får holde. Siter
Gjest Skrevet 29. september 2017 Skrevet 29. september 2017 DIY packraft V3 (XL) + stoff til sprutetrekk. Da Har jeg noe å sysle med i de mørke høstkveldene... Siter
tusjmann Skrevet 29. september 2017 Skrevet 29. september 2017 3 timer siden, esw skrev: DIY packraft V3 (XL) + stoff til sprutetrekk. Da Har jeg noe å sysle med i de mørke høstkveldene... Mottok akkurat min Ultralight Siter
gorgo Skrevet 29. september 2017 Skrevet 29. september 2017 Har akkurat bestilt en Pocket Rocket 2, en JetBoil støttefot, vanntette pakksekker i forskjellige størrelser, en Fjellduk Pro, et par hansker og et sett undertøy. Siter
+Memento mori Skrevet 2. oktober 2017 Skrevet 2. oktober 2017 Da ble det et lite høstprosjekt, når min gode venn finn hadde et innertelt til Helsport Ringstind Superlight 2 nesten gratis. Min plan er å bruke det under en lett Tarp, mot insekter. Trenger en stang, litt barduner og lage et stangholdersett ALA Hilleberg sitt til Akto/Enan, iblandet litt pågangsmot og testvilje. Har noen ett yttertelt til ditto - kjøpes det også😱 Da det kom var det er Light, og ikke Superlight som det sto. Fikk ikke gjort om handelen, men fikk igjen 1/3... Siter
Rolf_E Skrevet 2. oktober 2017 Skrevet 2. oktober 2017 "Vennesalg" hos XXL og da ble vist det ett par nye fjellski. Åsnes Amundsen på vei Siter
+Blaser Skrevet 2. oktober 2017 Skrevet 2. oktober 2017 dro til med Bergans Trollhetta fjellsko på vennesalg hos xxl. Førsteinntrykket et at dette er solide sko. 1 Siter
Elisabethsk Skrevet 2. oktober 2017 Skrevet 2. oktober 2017 Ser ut som XXL gjør det greit på det vennesalget. Noen pakker med snøplugger, litt bardunsnor og noen pakker med turmat her. Nå er det bare å sette seg og vente på at vinteren skal komme. 1 Siter
komfotur Skrevet 4. oktober 2017 Skrevet 4. oktober 2017 Handlet 2 stk Nalgene idag. Skal prøves i helga som varmeelementer i soveposen, med fruens hjemmelagde strømper. Siter
+zimwalker Skrevet 4. oktober 2017 Skrevet 4. oktober 2017 Har et par Crispi Skarven som jeg liker. Vennetilbudet på XXL bidro til at de nå får besøk av at par Crispi Skarven 2.0. Håper lesten er den samme, får se når posten har gjort jobben sin. Siter
+Memento mori Skrevet 10. oktober 2017 Skrevet 10. oktober 2017 Biltema har små og rimelige flasker med antibakteriell Gel. 30kr for to stk. De har også 20 stk desinfeksjonsservietter for 20kr art nr 36-8778. Kjekt å ha med på tur. Syns ofte flaskene er for store og relativt kostbare. Siter
Populært innlegg tubbs Skrevet 10. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Vannkokeren slutta å virke så dro for å kjøpe ny. Blir sikkert fornøyd med Fjellreven Keb jakka jeg kjøpte istedenfor 😯 Endret 10. oktober 2017 av tubbs 6 8 Siter
Elisabethsk Skrevet 10. oktober 2017 Skrevet 10. oktober 2017 14 minutter siden, tubbs skrev: Vannkokeren slutta å virke så dro for å kjøpe ny. Blir sikkert fornøyd med Fjellreven Keb jakka jeg kjøpte istedenfor 😯 Har en vannkoker til overs her du kan få kjøpt rimelig. Bestilt julegaver til ungene. De får litt ymse småting til vintertur/tur: Hver sin 0,5 l Nalgeneflaske (så kan posene varmes opp på vinterturene jeg håper å få de med på), teltlykt og lite kompass/termometer til jakka til minstemann (Så slipper han å bli misunnelig på storebroren). Storebroren skal også få et speilkompass for han har blitt ganske ivrig på kart og kompass i sommer, men fikk mail nå om at det jeg hadde bestilt ikke kunne leveres, så da må jeg få tak i det et annet sted. Siter
tubbs Skrevet 10. oktober 2017 Skrevet 10. oktober 2017 51 minutter siden, Elisabethsk skrev: Har en vannkoker til overs her du kan få kjøpt rimelig. Ellers takk 😂 Dro ut igjen og kjøpte verdens mest psykedeliske vannkoker 1 1 Siter
fiskekongen Skrevet 11. oktober 2017 Skrevet 11. oktober 2017 Ny arcteryx Alpha SV jakke. Exped downmat XT 9 Siter
+Memento mori Skrevet 12. oktober 2017 Skrevet 12. oktober 2017 3M EAR Classic ørepropper til 4 kr. Syns disse er di beste å sove med om natta når jeg er på tur, slippe snorking, dyrelyder etc. Apoteket tar 47kr for 4 stk... 2 Siter
+Krankman Skrevet 12. oktober 2017 Skrevet 12. oktober 2017 Samekniv, 8" Strømeng (har hatt og solgt flere. Skal ikke selge denne). Siter
renzir Skrevet 12. oktober 2017 Skrevet 12. oktober 2017 (endret) På 10.10.2017 den 19.18, tubbs skrev: Ellers takk 😂 Dro ut igjen og kjøpte verdens mest psykedeliske vannkoker Hvor fikk du tak i den? Trenger ny vannkoker... Rakk ikke se på vannkoker på nettet før en Solo Stove + ppt 900 var bestilt. Endret 12. oktober 2017 av renzir Siter
Kjellis Skrevet 13. oktober 2017 Skrevet 13. oktober 2017 Pokker! Jeg klarte ikke mer og bestilte meg et Nikon D7500 i går. Blir spennende å se hvordan det oppfører seg i forhold til mitt D80 😊 4 Siter
Gjest Turlyst Skrevet 13. oktober 2017 Skrevet 13. oktober 2017 Det ble en iPhone 8 Pluss i dag Har blitt mobbet lenge nok for min 5,5 år gamle Samsung Galaxy Note 2. Kona har Apple også, noe hun skal ha videre. Nå i dag blir jeg spurt om det ene og det andre fra henne om funksjonalitet, så like greit å ha samme operativsystem. Siter
Gjest Turlyst Skrevet 13. oktober 2017 Skrevet 13. oktober 2017 Det ene tar det andre med seg, og retteferdighet må det være, så det ble en iPhone 7 til kona. Hun ville ha 6S, men fikk henne til å kjøpe 7. 8 ville hun ikke ha. På tide å bytte ut 4S'en. Siter
Gjest Turlyst Skrevet 13. oktober 2017 Skrevet 13. oktober 2017 2 timer siden, Kjellis skrev: Pokker! Jeg klarte ikke mer og bestilte meg et Nikon D7500 i går. Blir spennende å se hvordan det oppfører seg i forhold til mitt D80 😊 Et meget bra valg med hele 86% på dpreview https://www.dpreview.com/reviews/nikon-d7500-review-speed-and-capability Her er noe fra konklusjonen, men dette har du helt sikkert lest: Sitat The D7500 is an outstanding stills camera and a refinement of an already excellent DSLR. It brings added speed and buffer depth to the enthusiast level and adds improved subject recognition. More comfortable to hold than its predecessor, the addition of a tilting touchscreen only adds to the camera's excellent ergonomics. For stills shooters, the D7500 is one beast of a camera. Siter
a_aa Skrevet 13. oktober 2017 Skrevet 13. oktober 2017 17 minutter siden, JanRH skrev: Et meget bra valg med hele 86% på dpreview https://www.dpreview.com/reviews/nikon-d7500-review-speed-and-capability Du leder likevel med 8 poeng https://www.dxomark.com/apple-iphone-8-plus-reviewed-best-smartphone-camera-weve-ever-tested/ (men nå er det Google Pixel 2 som visstnok er blitt kongen på mobilkamera-haugen med 98 poeng.) Siter
Gjest Turlyst Skrevet 13. oktober 2017 Skrevet 13. oktober 2017 5 minutter siden, a_aa skrev: Du leder likevel med 8 poeng https://www.dxomark.com/apple-iphone-8-plus-reviewed-best-smartphone-camera-weve-ever-tested/ (men nå er det Google Pixel 2 som visstnok er blitt kongen på mobilkamera-haugen med 98 poeng.) Et bra mobilkamera er bra, men sammenliknet med Nikon D750 blir det mildt sagt gruset....he-he...... Godt jeg kan bruke iPhone 8 Pluss når jeg ikke har med meg speilrefleksen. Takk for testen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.