Eivind.K Skrevet 16. desember 2016 Skrevet 16. desember 2016 Kjøpestopp i hele 2017 her i huset og jeg trenger en ny sovepose da den gamle er utslitt så idag bestilte jeg Exped sin comfort 600 pose. Må ut å lete opp TNF sine ultra endurance sko no i mellomjula så jeg har ett par i bakhånd når de jeg har no er utslitt og da er jeg vel stort sett klar for neste år. Siter
Martin HJ Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 Da var Packraft Mule bestillt som julegave til meg selv - nå er det bare å se frem til en ny og spennende barmark/åpent vann sesong! Gleder meg 3 Siter
+Espen Ørud Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Da ble det en slik for å erstatte den gamle turspaden som tok kvelden i går: Fornøyd med form, fasong og funksjon og den skal være av de mer solide. Enda godt man får handle julegavene selv . Så er det bare å håpe snøen i Finnmark kommer tilbake så man får gravet noen skikkelige kjøkken i forteltet.... Siter
Hege P. Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Gassbrenner til Trangia Stormkjøkken Trenger jeg det? Nei. Kjekt å ha.Brodder til skoa Trenger jeg det? JA. Slik været er i vinter her jeg bor vet jeg snart ikke hvordan jeg skal kle meg og te meg. Pisseregn og mildvær i det ene øyeblikket, klarvær med is på bakken i det neste. Billigbrodder fra Joker'n som detter av i mest uheldige øyeblikk,, som igjen fører til at jeg går på ræva. Men nuh er det slutt. Håper jeg. Siter
nomore Skrevet 23. desember 2016 Skrevet 23. desember 2016 Etter å ha ligget litt på latsida på friluftsfronten i det siste tok eg grep og kastet meg ut i teltet for ei ukes tid siden. Lenge siden sist og merket fort at eg trengte påfyll av litt utstyr Så nå venter eg på ei ny GoalZero Mini Lantern som lys i teltet. Eg er ikke ekstremt opptatt av vekt - men eg innså at den lykta eg hadde med meg nå sist veier 1,2kg. Noe som er litt mye. GoalZero lykta veier rundt 270g. I tillegg venter eg på en Jervenduk original. Kjekk som tarp og ekstra beskyttelse 1 Siter
+Miamaria Skrevet 23. desember 2016 Skrevet 23. desember 2016 Det ble bil, faktisk. En ekte padle- og turbil, som også kan kjøres til jobb hver dag. Forhåpentligvis perfekt. 6 Siter
+zimwalker Skrevet 25. desember 2016 Skrevet 25. desember 2016 (endret) MSR XGK EX til 1299,-. Prisen var 1599 hos Outnorth nå på deres romjulssalg (inkl fri frakt for sum >1500).. Med rabattkode MXMS-1612-THDF fikk jeg ytterligere 300 i avslag nå (fortsatt med fri frakt). Har sikkert "nok" primuser fra før, men denne arbeidshesten har fått så mye god omtale at tilbudet var for godt til ikke å slå til på (sier jeg til meg selv ). Endret 25. desember 2016 av zimwalker 1 Siter
Hege P. Skrevet 27. desember 2016 Skrevet 27. desember 2016 (endret) Pathfiner Bushpot i stål Kommer snart, håper jeg. Har lenge vært på jakt etter noe slikt. Endret 27. desember 2016 av Hege P. Siter
TomasOH Skrevet 28. desember 2016 Skrevet 28. desember 2016 Med en del gavekort fra jula og litt egne penger så ble det idag en Garmin Fenix 3 HR Sapphire 1 Siter
Øyvind Joppe Gutierrez Lindheim Skrevet 28. desember 2016 Skrevet 28. desember 2016 Kjøpte meg Garmin Astro 320 GPS med T5 hundehalsbånd i dag Siter
nomore Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 Havnet plutselig en MSR Pocket Rocket gassbrenner i handlekurven min i dag. Snedig liten sak Siter
Hege P. Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 (endret) Jeg gir meg ikke! Men så har jeg heller ikke blakket meg på julestressgaver til en masse folk som mister interessen to minutter etter julepapiret er fjernet. Så da så. Denne gang bare MÅTTE jeg bestille en sånn en etter meget gode omtaler på YouTube:Bushbox XL (Kommer også i titan til halve vekta, men til tredobbelt pris). Endret 29. desember 2016 av Hege P. Siter
+zimwalker Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 3 minutes ago, Hege P. said: Jeg gir meg ikke! Men så har jeg heller ikke blakket meg på julestressgaver til en masse folk som mister interessen to minutter etter julepapiret er fjernet. Så da så. Denne gang bare MÅTTE jeg bestille en sånn en etter meget gode omtaler på YouTube:Bushbox XL (Kommer også i titan til halve vekta, men til tredobbelt pris). Fin den der, gratulerer! Husker at han som lager Folding Firebox måtte gi opp å lage 5" versjonen i titan pga warping. Mener å ha lest at de som lager bushboxen bruker stål i bunnplata (eller noe), titan resten, for slik å unngå problemet. 1 Siter
Hege P. Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 Har en annen sak også, men denne bushboxen er større, og hengslet slik at den er veldig enkel å sette opp og pakke sammen. Vekta er på ca. 0,8 kg., men når man slipper å bære med seg drivstoff tror jeg ikke det er så ille. Brensel plukkes med underveis. I tillegg kan jeg jo ha med en Trangia spritbrenner og en liten skvett rødsprit bare i tilfelle søkkvått vær på lengre turer. Siter
+zimwalker Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 (endret) 43 minutes ago, Hege P. said: Vekta er på ca. 0,8 kg., men når man slipper å bære med seg drivstoff tror jeg ikke det er så ille. Brensel plukkes med underveis. Har Folding Firebox 5" i stål, den veier 0,9kg om jeg ikke husker feil, det syns jeg blir litt tung å bære på, så den blir først og fremst med på sykkel- og biltur. Til fots tar jeg med min Littlbug eller Emberlit Tianium utgaven, eventuelt den lille Firebox Nano (titanium). En av disse + spritbrenner som backup - av samme grunn som deg. (a_aa har linket til en kina-kopi av Littlbug, den funker sikkert helt greit- så man kan spare noe kroner der ifht originalen Edit, link til aliexpress: http://tinyurl.com/gulc7tk ) Endret 29. desember 2016 av zimwalker 1 Siter
elossius Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 (endret) Måtte kjøpe inn noe av det som ikke lå under juletreet. Ull Sitteunderlag fra Trude Nistad Liggeunderlag Exped Synmat UL 7 M og Kartmappe Ortlieb fra DNT butikken Endret 30. desember 2016 av elossius Skriveleif 1 Siter
+Blaser Skrevet 31. desember 2016 Skrevet 31. desember 2016 Kunne ikke dy meg å handle på årets siste dag. Det ble en Garmin fenix 3 Sapphire Hr. Så da får vi se hvor lenge min frivillige kjøpestopp for 2017 varer.... ( dog gjelder ikke dette isfiske utstyr ) Siter
+Memento mori Skrevet 31. desember 2016 Skrevet 31. desember 2016 (endret) Har lenge bannet over storsekken jeg låner av min far på sikkert 10'ne året. Hoftebelte og bæresystemer er mildt sagt ræva. Innkjøpt for å ha bak på en sykkel ref opphavet, så det gjorde ikke noe at den var vond å bære. Så har fulgt med på finn en stund for å kjøpe en Norrøna recon pack i syncroflex utførelse. 125L er tydeligvis høyt priset. Men XXL hadde den til 3299kr. Sekk på 4,5 kg gjør litt vondt for en lettpakker, men på komfort-turer egner ikke Ikeaposer seg syns jeg, selv om jeg har sett det i marka. Håper jeg blir fornøyd, ellers får min vanligvis gode venn finn hjelpe til..... Endret 12. oktober 2018 av Memento mori la til bilde og link 2 Siter
+roger_i_marka Skrevet 1. januar 2017 Skrevet 1. januar 2017 16 timer siden, Radiosugge skrev: Har lenge bannet over storsekken jeg låner av min far på sikkert 10'ne året. Hoftebelte og bæresystemer er mildt sagt ræva. Innkjøpt for å ha bak på en sykkel ref opphavet, så det gjorde ikke noe at den var vond å bære. Så har fulgt med på finn en stund for å kjøpe en Norrøna recon pack i syncroflex utførelse. 125L er tydeligvis høyt priset. Men XXL hadde den til 3299kr. Sekk på 4,5 kg gjør litt vondt for en lettpakker, men på komfort-turer egner ikke Ikeaposer seg syns jeg, selv om jeg har sett det i marka. Håper jeg blir fornøyd, ellers får min vanligvis gode venn finn hjelpe til..... Du kommer til å like den sekken. Har hatt den i snart 7 år og den er super. Faren er bare at det alltid er plass til litt til. Så det er lett å dra med seg mye en ikke må ha hehe. Siter
+roger_i_marka Skrevet 1. januar 2017 Skrevet 1. januar 2017 Kjøpte meg en Warbonnet Superfly tarp. Trenger litt mer beskyttelse til køya mi på vinterens turer. Ikke at det er så mye vinter her hos oss enda, men håper den kommer snart 1 Siter
Even Ripnes Skrevet 1. januar 2017 Skrevet 1. januar 2017 Ble et impulskjøp på en "brukt" Warbonnet Wooki Winter underquilt på meg idag 😏 Her om dagen ble det kjøpt 2qzq Hammock underquilt protector og Zpacks packcover i cuben fiber fra en her på forumet 1 Siter
a_aa Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 2 ukers forsyning av Apocillin, melkesyretabletter og yogurt. Legen mente at den røde ringen på magen min, der jeg plukket av en flått rundt månedsskiftet november/desember (trur eg), var klassisk Erythema migrans - det sikreste tegnet på borrelia-infeksjon. Så da er det vel bare å knaske pencillin en stund igjen, da. Tyder vel også på at høst/tidligvinter har vært mild, greit å huske at flåtten kan være aktiv selv i måneder med "r" i Siter
MBcoupe Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 Bergans glittertind jakke på XXL til 1750,- Siter
Svein Tore Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 (endret) Rab Argon dunbukse, 1990,- før rabatt. bra med dun i forhold til andre alternativer i samme vekt, og gunstig pris. Satt som et skudd, og passa godt under vinterbuksa. Endret 2. januar 2017 av incognito 1 Siter
+lars p Skrevet 2. januar 2017 Skrevet 2. januar 2017 En ny teltlykt. Bitteliten sak som lyser overraskende bra med 360 vindu. Fenix CL25R 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.