Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har satt meg opp en liten "sparekonto" for å spare til et godt tomannstelt til meg selv og tar i den sammenheng i mot tips og erfaringer med stor takk:) Det skal brukes til meg selv og eventuelt en liten hund. Jeg ønsker at det skal føles trygt å dra ut med det slik at jeg kan dra på lengre turer uten å bekymre meg veldig, men jeg legger aldri ut på lange turer i når det er meldt "dårlig" vær. Det bør også være helt ok plass slik at det er komfortabelt å være "innendørs" en dag hvis det trengs, derfor ser jeg i utgangspunktet etter tomannstelt og ikke enmannstelt. (Tenker at Barents Snota 1 utgår feks). Tar gjerne også imot tips/meninger om små-detaljer rundt hva som kan oppleves irriterende, for det er det verste jeg vet😅Og selvfølgelig positive smådetaljer :) Nb. skal i utgangspunktet ikke brukes vintertid. 

Annonse
Skrevet
borgern skrev (37 minutter siden):

Det er jo stor variasjon i priser på telt så er nok greit å vite ca budsjett fra til.
Skal det brukes i skog og/eller fjellet?
Skal det brukes alle sesonger?
Hvor lang er du? 

Det blir et lengre spareprosjekt så jeg er villig til å betale for noe av god kvalitet og med lavere vekt (Altså trenger jeg ikke i utgangspunktet vektlegge lav pris), men selvfølgelig - et godt telt til en god pris er jo flott :) Jeg er 167 så, og (som jeg skriver) å skal det ikke være nødvendig at det tåler snø og storm - tresesongs som tåler "en del" vind (slik at jeg føler meg trygg nok til å bruke det i litt vær) er nok. :) 

Skrevet (endret)

Hilleberg nallo 2 GT kan anbefales på det varmeste.

Jeg har over 300 netter i mitt telt som jeg kjøpte tilbake på 2010-tallet en gang. Det er litt dyrt, men kvalitet koster. Heldig vis kommer det på 20-25 prosent tilbud fra tid til annen.

Teltet tåler "alt" av vær her i Norge, er enkelt å sette opp og har mange praktiske løsninger.

Bilde er forøvrig fra Skarveheimen, da vi gikk fra Finse til Snåsa i sommer.

Ivillmark anbefaler - hilleberg nallo 2 Gt - tidlig sommer i høyfjellet.JPG

Endret av Magne S
Skrevet

Hilleberg Unna er vel det tryggeste svaret, for et relativt solid og bærbart telt som tåler det aller meste. Stort nok innertelt til at en liten hund får plass har det og. Alternativt er jo Abisko Shape 2 et dugelig alternativ. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.