Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser på 9 dagers tur over vidda nå starten av august jeg og en annen.

Hvor mye gass trenger 2 menn over vidda ?

1.5 liter varmt vann til drikke hver dag, pr pers. Altså 27 liter kokvann til drikke.

30 poser frysetørket mat totalt, Altså 15 liter kokvann til

18 potetmos. Altså 9 liter kokvann til potetmos.

3 liter kokvann til noe risengrynsgrøt.

Også forhåpentligvis fiskemiddag hver dag.

Det blir altså totalt for begge; 54 liter varmt vann skal kokes, og i tillegg skal vi steke fisk, hver dag om vi får.

Hvor mye gass trenger vi for å koke 55 liter vann og steke for eksempel 15 ørret-panner.

Annonse
Skrevet

https://www.idetfri.no/2011/09/19/gassforbruk/
Denne er fin.

Jeg har snittet på 45 gram gass pr dag med en Pocket Rocket og 0,9 liter kjele. Snittet over ukesturer på sommeren. Regner 50 gram pr dag når jeg er på tur. Da regner jeg 3 varme måltid og varmt vann til drikke.  Et av måltidene er da gjerne steking av fisk. Jeg bruker nok normalt ikke å koke så mye vann til drikke som deg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.