Gå til innhold
  • Bli medlem

Det varsles rekordvarm sommer i 2024.


Anbefalte innlegg

Annonse
10 minutes ago, fjellræv said:

Nå som jeg har en husky ser jeg helst at det ikke er sånn kjempevarmt på sommeren lengre :P

Kjøp en hundeveske og fyll den med kjøleelementer fra Biltema.. 🙄 Ut på tur med 10 kilo is på ryggen.

 

En kompis av fattern gjorde det av og til, på den måten fikk han godt nedkjølte hunder som i tillegg klarte å slite seg ut skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (6 minutter siden):

Kjøp en hundeveske og fyll den med kjøleelementer fra Biltema.. 🙄 Ut på tur med 10 kilo is på ryggen.

 

En kompis av fattern gjorde det av og til, på den måten fikk han godt nedkjølte hunder som i tillegg klarte å slite seg ut skikkelig.

Men det smelter vell om man skal være ut noen dager hehe. Han er heller ikke så trent at kløven kan belastes skikkelig enda. Men hvor bra vær kan det bli i trøndelag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, fjellræv said:

Men det smelter vell om man skal være ut noen dager hehe. Han er heller ikke så trent at kløven kan belastes skikkelig enda. Men hvor bra vær kan det bli i trøndelag da?

Det smelter nok da ja. 😁

 

Men du har feks Ruffwear Swamp Cooler som er en evaporativ kjølevest med reflekterende folie.

 

Den kjøler når den er våt og reflekterer varme fra sollys.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sneakyowl skrev (2 timer siden):

Man tenker at det er kult helt til sola steker på teltduken kl. 06:00 så du må krabbe ut for å gispe etter luft hver dag på tur 😅

Jeg var på sykkeltur i nord i fjor sommer med rekordvarme og skyfri himmel, faktisk dagstemperatur på 30 grader på Senja. Varme, midnattssol og månelandskap gjorde at jeg til tider måtte sove i skyggen av teltet istendenfor inni. 🥵

Jeg synes 10-15 grader er fin sommertemperatur når man skal være i aktivitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når høsten kom i fjor så satt jeg fortsatt å ventet på sommervarmen. Får håpe Trøndelag står på mottakerlista når varmen skal deles ut i år

Edit:
Det er jo ikke at det ikke er varmt, det er bare litt ujevnt fordelt
image.png.b471a8c15930eabfb467e931f90c2aee.png

Endret av aico
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baaaah...fordelen med å bu på i Østerdalen er at vinteren er lang og kald. Bikkjer sett skikkeleg vinterpels, og vi har fine skiløyper i 5-6 mnd. 

Bakdelen er at når det endeleg vert sommar...så er det ofte j.... varmt. Rekordvarme i ein Østerdal som allereie er brutalt varm om sommaren lovar ikkje bra hverken for folk eller fe. Spent på kven som blir mest gretten av oss.

Eik lyt flykte til fjells eller kysten så snart ein har høve trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke ganske ofte at det er forskjell på sommervarmen i nord og sør? Det er i hvertfall min erfaring - styggvær i nord betyr ofte godvær i sør og omvendt. 

Og på kysten kommer jo ofte den evinnelige tåka om varmen blir for høy - liker egentlig heller kald nordavind og klarvær. Varme er oppskrytt. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Iver skrev (43 minutter siden):

Er det ikke ganske ofte at det er forskjell på sommervarmen i nord og sør? Det er i hvertfall min erfaring - styggvær i nord betyr ofte godvær i sør og omvendt. 

Og på kysten kommer jo ofte den evinnelige tåka om varmen blir for høy - liker egentlig heller kald nordavind og klarvær. Varme er oppskrytt. :) 

Jo, jeg har også det inntrykket. Svært sjeldent finvær i hele landet. 
Selv har jeg noen uker uten planer. Kan kjøre dit det er passe. Drar man til fjells er det som regel greit i varmen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.