Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Sydvang Skaring 2p - Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

valle skrev (1 time siden):

noen som kjenner til om dette teltet fungerer greit til enkel vintertelting?

Du må nesten spesifisere enkel vintertelting :) Er det i fjellet eller i skogen? Er det i januar eller i April? Det er utrolig stor forskjell på forholdene i dette langstrakte landet.

Jeg er usikker på om jeg ville stolt på det i vinterfjellet uten å ha testet det under krevende forhold på høsten først. Valg av teltplass er viktig også, og hvordan man plasserer teltet i forhold til vinden man forventer å få. Uansett er det slik at om man liker og kommer til å bruke teltet til vintertelting så er kanskje like greit å kjøpe en modell som er mer utprøvd. Andrehåndsverdien på det teltet du kjøper nå kan bli lav, men om du legger i litt til kan du vurdere å kjøpe et brukt Helsport eller Hilleberg på Finn, som du senere kan selge videre om det ikke er noe for deg.

Merket Sydvang er Egen MerkeVare (EMV)fra fjellsport/Outnorth, og ved å støtte disse merkene vil de mer spesialiserte teltfabrikantene kanskje miste en kunde. Om alle handler slike produkt vil mer spesialiserte fabrikker som utvikler egne modeller få mindre omsetning osv..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
valle skrev (19 timer siden):

Til under 1500,- må det vel være et bra kjøp? Det eneste jeg savner er stormmatter til vinterbruk.. men usikker på hvor nødvendig det er

Stormmatter er ikke nødvendig, Hilleberg har f.eks. ikke stormmatter på sine telt og Hilleberg Keron er et av de mest kjente vinterteltene.

Uansett, jeg ville nok vært litt skeptisk til å legge ut på vintertur i høyfjellet med et "billigtelt", men jeg vet ikke noe om kvaliteten på dette teltet heller, man kan jo bli overrasket....

Endret av Arcticpeak
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.