valle 14 Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 Hei, noen som kjenner til om dette teltet fungerer greit til enkel vintertelting? (Logg inn for å se skjult innhold) Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
valle 14 Skrevet 24. november 2020 Forfatter Del Skrevet 24. november 2020 Jeg tror forresten at jeg kom over en test av teltet: Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
valle 14 Skrevet 24. november 2020 Forfatter Del Skrevet 24. november 2020 (endret) Til under 1500,- må det vel være et bra kjøp? Det eneste jeg savner er stormmatter til vinterbruk.. men usikker på hvor nødvendig det er Endret 24. november 2020 av valle Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Kjell Iver 7 966 Skrevet 24. november 2020 Del Skrevet 24. november 2020 valle skrev (1 time siden): noen som kjenner til om dette teltet fungerer greit til enkel vintertelting? Du må nesten spesifisere enkel vintertelting Er det i fjellet eller i skogen? Er det i januar eller i April? Det er utrolig stor forskjell på forholdene i dette langstrakte landet. Jeg er usikker på om jeg ville stolt på det i vinterfjellet uten å ha testet det under krevende forhold på høsten først. Valg av teltplass er viktig også, og hvordan man plasserer teltet i forhold til vinden man forventer å få. Uansett er det slik at om man liker og kommer til å bruke teltet til vintertelting så er kanskje like greit å kjøpe en modell som er mer utprøvd. Andrehåndsverdien på det teltet du kjøper nå kan bli lav, men om du legger i litt til kan du vurdere å kjøpe et brukt Helsport eller Hilleberg på Finn, som du senere kan selge videre om det ikke er noe for deg. Merket Sydvang er Egen MerkeVare (EMV)fra fjellsport/Outnorth, og ved å støtte disse merkene vil de mer spesialiserte teltfabrikantene kanskje miste en kunde. Om alle handler slike produkt vil mer spesialiserte fabrikker som utvikler egne modeller få mindre omsetning osv.. varmtvann, Bjørn J og Arcticpeak reagerte på dette 3 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Arcticpeak 257 Skrevet 25. november 2020 Del Skrevet 25. november 2020 (endret) valle skrev (19 timer siden): Til under 1500,- må det vel være et bra kjøp? Det eneste jeg savner er stormmatter til vinterbruk.. men usikker på hvor nødvendig det er Stormmatter er ikke nødvendig, Hilleberg har f.eks. ikke stormmatter på sine telt og Hilleberg Keron er et av de mest kjente vinterteltene. Uansett, jeg ville nok vært litt skeptisk til å legge ut på vintertur i høyfjellet med et "billigtelt", men jeg vet ikke noe om kvaliteten på dette teltet heller, man kan jo bli overrasket.... Endret 25. november 2020 av Arcticpeak Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
+Bjellesau 233 Skrevet 25. november 2020 Del Skrevet 25. november 2020 valle skrev (19 timer siden): Jeg tror forresten at jeg kom over en test av teltet: Jeg tror det teltet som testes er sydvang skaring 2 ultralight med silikonisert nylon duk til kr 2924 på outnorth. Teltet som trådstarter linket til har 75d polyester duk og er en kilo tyngre. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.