Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Liggeunderlag vinter

Anbefalte innlegg

Vil to vanlige liggeunderlag være bedre enn ett på vinter, eller bør jeg investere i oppblåsbart? Jeg er ingen frysepinn og har aldri vært kald på tidlig vår/sen høst min min -5 sovepose. Har uansett tenkt å kjøpe en vintersovepose -20-25.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn J skrev (24 minutter siden):

Mitt råd er ett vanlig underlag og et reinskinn oppå det. Skinnet skjæes til omtrent samme bredde som underlaget, men det trenger ikke å være like langt. Forresten tviler jeg på at du vil fryse med bare et reinskinn som underlag, da skal det være veeeldig kaldt.

Takk for tips. Bor ved kysten i sørvest, men turene blir rundt Hardangervidda, neppe kaldere enn -10-20.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ranglefant skrev (1 time siden):

Vil to vanlige liggeunderlag være bedre enn ett på vinter

Før pleide jeg alltid å bruke et "bamseunderlag" + et "standard" liggeunderlag

sånne som disse her:

(Logg inn for å se skjult innhold)

og

(Logg inn for å se skjult innhold)

Jeg lå da stort sett under en gapahuk av presenning direkte på snøen, også om det ble 20 kalde. I dag bruker jeg litt forskjellig, gjerne et tresessongs oppblåsbart (bedre komfort) + et "standard" underst, eventuelt et reinskinn underst i stedet.

En av de store fordelene med bamse/standard er at du kan sitte på det ved bålet om du fyrer bål. Man slipper å ta med noe ekstra. OBS: bamseunderlaget kan trekke vann hvis snøen er våt, i hvert fall de jeg har brukt. Jeg brukte derfor standardunderlaget ved bålet og bruker det også underst når jeg sover.

;-)

Endret av Skogens Stønn
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.