Gå til innhold
  • Bli medlem

Frokostblanding på langtur vinter


thephreak99

Anbefalte innlegg

Annonse

Fin video. Bra tips om olje i frokostblandingen.

Min blanding:

  • 60g Havregryn 222 Kcal
  • 40g Tørrmelk 140 Kcal
  • 20g Sukker 80 Kcal
  • 15g Hasselnøtter 100 Kcal

Dette blir ca 540 Kcal i grunnporsjon. Legger så til tørket frukt som banan, eple, jordbær etc.

Tørker økologisk banan, mye bedre smak.
Tørrmelk kjøper jeg på nett, fra Steinkjær, https://www.mayah-produkter.com
Brunt sukker skal sjekkes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette funker :)

Børge selv bruker ikke vakumpakker (lengre), han bruker poser og fant ut det ble litt lettere å pakke disse tett sammen, og mindre emballasje.

 

Jeg har gått mye over til blandinger man bruker kaldt/lunkent vann i, etter å ha blitt lei havregrøt. Blander litt snø inn i vannet for å få det kaldt/lunkent, så går det også vinterstid. Jeg bruker havregryn, solfokost, nøtter, tørket frukt, sukker, tørrmelk, bananchips, frø etc. helst i forskjellige varianter hele tiden. 

Kaloriberegningen er enkel. Alle ingrediensene inneholder 400-500 kcal. Så 100 gram blanding blir ca. 450 kcal :) 

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur med "kilometerjag": Ulike blandingar av gryn, nøtter, og frø/kjerner, frukostblandingar mm., saman med tørrmelk. Turar lenger enn ei veke; legg til proteinpulver i blandinga, for meg er vaniljesmak favoritten.

Turar utan "kilometerjag": Ulike variantar av ostesmørbrød steikt i panna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.