Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Soulo vs Unna


Dutton

Anbefalte innlegg

Hei :) 

Den dag i dag eier jeg ett Hilleberg Kaitum 2 og ett Hilleberg Keron 4 GT. Jeg har lyst til å gjøre min telt "samling" komplett med et frittstående solo telt. Sjangsen for at solo teltet blir mest brukt er stor. Jeg har landet på at det står mellom disse to(soulo, unna).

Bruksområdet blir padling, fjellturer og turer i marka. Nesten alle turene blir med hunden min. Blanding av Malamute og Siberian Husky. Hunden kan sove ute, men er veldig flink til å finne roen i telt og tar overraskende lite plass i forhold til størrelsen(35-40kg). 

Noen spørsmål: 

1. Vil innsiden av Unna være stor nok til meg(174 og slank), Alpinist 110 sekk og hunden min?

2. Er forteltet på Soulo stort nok til en Alpinist 110 sekk? 

3. Er luftingen bra nok på disse teltene og er det mye forskjell på kondens fra det ene til det andre? 

4. Soulo er som kjent det som tåler mest vær av de to, men vil Unna være sterkt nok?

5. Hvordan er det å ikke ha fortelt(unna)? 

6.  Noe jeg burde ta med i betraktning på det ene eller det andre teltet? 

Er helt sikkert mange andre gode telt jeg kunne tatt med her, men er sær nok til at jeg ønsker at det "siste" teltet også skal være et Hilleberg. 

- Steffen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :)

To spennende telt det står mellom her; begge gode telt med hver sine fordeler og ulemper ut i fra bruken du tenker, slik jeg ser. 

Nå har jeg ikke personlig erfaring med alt du nevner, men jeg har hatt Unna en god stund nå (og ett par netter i en Soulo jeg lånte), samt litt generelle tanker som kan være greie å ha.

Jeg er selv rett over 175ish og har god plass igjen i teltet til egen sekk på 80L og "rottereir" dersom man føler for det. Selv plass til sko og litt enkelt utstyr mellom innerteltet og ytterduken, spesielt om den strammes ut (anbefales uansett tilfelle). Hvor god plass du har med en 110L sekk og hund i den størrelsen jeg ser for meg er jeg litt usikker på. Du vil nok få plass, men jeg ser for meg at blir 'akkurat', muligens. 

Forteltet på Soulo er vel knappe halvmeteren på det bredeste punktet, med to skrå-linjer. Er mulig du får sekken inn der, men ikke med bikkja i teltet på noen måte, vil jeg tro. Også avhengig av hvordan og hvor godt den sekken er pakka, tenker jeg (uten bikkja). :P 

Jeg tør påstå at luftingen er bedre/mer fleksibel på Unna, enn Soulo. Langs de to langsidene kan du stake ut små barduner som hjelper på luftingen og "løfter" det litt, samt at øvre halvdel (circa) av innerteltet kan rulles ned til kun mesh, for gjennomtrekk øverst. Unna har som Soulo, en slik "hatt" som beskytter litt, og du kan også ta ned deler av ytterduken på Unna for enda bedre gjennomtrekk gjennom begge dukene. Alternativt når været er der kan du ta ned hele døren innvendig og/eller utvendig, og dette er da langs hele den ene langsiden, ikke bare i en ende/halve siden som på Soulo. Begge teltene har, som andre Hilleberg telt, også mesh-inner som alternativer, dersom du på varmere dager skulle kjenne på det med bikkja i teltet som kondens kilde også, og trenger beskyttelse fra insekter. :P Unna er også glimrende på årstider hvor man kun kan benytte ytterteltet! Helt topp sammen med bunnduk også, for ekstra beskyttelse mot bakken om man er/har mye vekt og bevegelse i innerteltet. :P 

Unna har vært solid for meg i alt jeg har kommet over så langt når det gjelder regn, vind og lettere snøvær. Tør ikke påstå jeg har testa i full storm selv, men det er et solid telt.

Det å ikke har fortelt er litt rart den første gangen og to, men det er kun snakk om litt omjustering om hvordan man tenker og praktiserer teltbruken. Til en viss grad var det nesten litt befriende. :P Det at hele teltet egentlig er frittstående uten at man MÅ ha teltplugger (når været tillater det selvsagt) synes jeg også er helt glimrende, både med og uten innertelt. Som nevnt tidligere har jeg plass til sko og lettere utstyr mellom ytter og innerteltet, men klart dersom været er møkk så trekker man det inn i innerteltet. Jeg pleier å ha trekk utpå sekken dersom det regner, og når jeg tar sekken inn i teltet så er det mange muligheter her; dersom man har pakket teltet slik at man kun setter opp ytterduk (pluss evnt bunnduken) kan man trekke inn og tørke ting litt før man fester innerteltet. Dersom innerteltet er montert for raskere, komplett oppsett, kan man ALLTIDS ta bort f.eks halvparten slik at man får god plass i ytterteltet alikevell til å gjøre det man må, om det da er sekk-relatert, matlaging eller andre ting. Dersom bikkja dog skal være med, kan jeg ikke svare godt nok på hvordan dette blir i møkkavær om den skal være inne me deg, men det samme kan også sies om Soulo, i den forstand, hvor det ikke er et alternativ engang(?) 

Alt i alt så er vekten, stoffene som er i bruk osv så like at jeg ser ikke noe her som trekker det ene forran det andre. Jeg er litt på Unna-siden selv, kanskje naturlig nok siden den ble mitt valg etter en mental omjustering, men jeg angrer ikke ett eneste sekund. Det er et fantastisk og fleksibelt telt, som gjør det lett å oppholde seg innenfor ytterduken dersom været skulle by på trøbbel. Soulo er litt mer "klaustrofobisk" i forhold, spesielt om bikkja er ute.

.. og ikke for å glemme den utsikten du kan våkne med fra et Unna telt. ;) Men det er meg. :P 

 

Lykke til videre! Les opp rundt omkring på tur med bikkje da jeg ikke har så mye erfaring her selv. ^^ Håper noen andre kan svare bedre her. :D 

  • Liker 4
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeinnlegg, Vandrefalken!

Sitter og vurderer det samme selv - Unna vs Soulo for soloturer med stor sekk og bikkje på husky størrelse. 

For meg har det til nå vært forteltet som taler for Soulo, men egentlig vil jeg helst ha Unna. Nå har jeg i tillegg veldig dårlig erfaring med sånne plastklips man fester til stengene på andre telt jeg har hatt, så jeg får vondt i magen bare jeg tenker på at disse skal ryke på tur og gjøre teltet ubrukelig... Nå er jo det snakk om hilleberg, som sikkert er det eneste merket som kunne frista til å prøve slike igjen. 

Ser du sier at det er lett å kneppe av innerteltet på Unna for matlagning / opphold. Tar du da bare det ene hjørnet, eller flere hjørner? 

Og, har du fyrt primus inne i innerteltet, eller oppleves det som for skummelt? 

Har du sett behovet for mesh-inneren noen gang? Jeg tenkte gå for footprint og tarp som tilbehør og prøve uten mesh-inneren. Da skulle de fleste behovene mine være bra dekt, og teltgarderoben være enda et steg nærmere komplett (haha, neida...) 

Tror nesten jeg har bestemt meg for Unna, jeg.. Sjekk nature calls backpacking sine hillebergvideoer på YouTube, forresten. Bra greier! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Danieln said:

Kjempeinnlegg, Vandrefalken!

Sitter og vurderer det samme selv - Unna vs Soulo for soloturer med stor sekk og bikkje på husky størrelse. 

For meg har det til nå vært forteltet som taler for Soulo, men egentlig vil jeg helst ha Unna. Nå har jeg i tillegg veldig dårlig erfaring med sånne plastklips man fester til stengene på andre telt jeg har hatt, så jeg får vondt i magen bare jeg tenker på at disse skal ryke på tur og gjøre teltet ubrukelig... Nå er jo det snakk om hilleberg, som sikkert er det eneste merket som kunne frista til å prøve slike igjen. 

Ser du sier at det er lett å kneppe av innerteltet på Unna for matlagning / opphold. Tar du da bare det ene hjørnet, eller flere hjørner? 

Og, har du fyrt primus inne i innerteltet, eller oppleves det som for skummelt? 

Har du sett behovet for mesh-inneren noen gang? Jeg tenkte gå for footprint og tarp som tilbehør og prøve uten mesh-inneren. Da skulle de fleste behovene mine være bra dekt, og teltgarderoben være enda et steg nærmere komplett (haha, neida...) 

Tror nesten jeg har bestemt meg for Unna, jeg.. Sjekk nature calls backpacking sine hillebergvideoer på YouTube, forresten. Bra greier! 

 

Har nok vært innom den kanalen selv ja, hehe. :P 

Da tenker jeg f.eks de to hjørnene og videre oppover alt etter behov, i enden hvor du åpner døren. Høyre side, om du ser utenfra mot ytterdøren til teltet. Da får du fort god plass til f.eks lettere kokkelering/koking. Jeg får alltid litt "noia", så jeg ventilerer det jeg kan, men la oss si at det regner mye; i og med at man kan/bør plugge ut de to langsidene for å få litt 'løft' så har man i det minste litt gjennomtrekk, men det er alltid lurt å åpne øverst i ytterteltet under "hatten" også, så mye man kan uten at regnet treffer deg eller innertelt/utstyret ditt. Her må man selv også kjenne på magafølelsen ut i fra hvilken brenner man bruker, og hva man skal utføre. Jeg prøver alltid å gjøre mest mulig ute. Må jeg skru på brenneren inne så gjør jeg det helst til koking og under forhold jeg ikke kjenner som en risiko (vindkast mot duk, vindkast under mot brenner/boks, osv osv.) Kondens også, etter årstid og vær. 

Igjen så tenker jeg at størrelsen på bikkjene som er nevnt så langt vil man merke uansett hvilken av disse teltene, og man kan nok gjøre det, men det merkes nok. :P Unna er vel det eneste av de to som har sjangs/mulighet for plass til alle 3 (person, sekk og hund). Men dere kjenner hunden deres best, hehe. :P 

I veldig insekt prega områder så kjenner jeg at det har vært på sin plass, spesielt om varmen er der i tillegg. Man får også mulighet for å sette opp KUN mesh-inner i samme slengen, dersom man ønsker det med f.eks tarp over. Jeg kan til tider la insektene virkelig gå inn på meg, så for mitt eget sinn så liker jeg beskyttelsen haha.  Men som du er inne på; med tarp som tilbehør til Unna generelt fungerer kjempebra! Er et par brukere her inne som også har mye erfaring med det, og ikke minst bilder med oppsettet. :) Jeg har brukt det flere ganger sånn, men har ikke bilder tilgjengelig for øyeblikket. Igjen så synes jeg Unna er et merkverdig fleksibelt telt til mange årstider og bruk; veldig undervurdert pga. mangelen på tradisjonelt fortelt. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner hva du mener. Så sjeldent det blir behov for fyring inne hvis tarpen er med uansett. Blir kun vinterstid når det er for fysent til å være ute, så får bare teste det under rolige forhold og se. 

Glemte forsåvidt å si at hunden ikke skal sove inne i teltet heller, så det er nå bare greit.

Nei, nå nærmer det seg teltkjøp kjenner jeg... :D:D

 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Danieln said:

Kjempeinnlegg, Vandrefalken!

Sitter og vurderer det samme selv - Unna vs Soulo for soloturer med stor sekk og bikkje på husky størrelse. 

For meg har det til nå vært forteltet som taler for Soulo, men egentlig vil jeg helst ha Unna. Nå har jeg i tillegg veldig dårlig erfaring med sånne plastklips man fester til stengene på andre telt jeg har hatt, så jeg får vondt i magen bare jeg tenker på at disse skal ryke på tur og gjøre teltet ubrukelig... Nå er jo det snakk om hilleberg, som sikkert er det eneste merket som kunne frista til å prøve slike igjen. 

Ser du sier at det er lett å kneppe av innerteltet på Unna for matlagning / opphold. Tar du da bare det ene hjørnet, eller flere hjørner? 

Og, har du fyrt primus inne i innerteltet, eller oppleves det som for skummelt? 

Har du sett behovet for mesh-inneren noen gang? Jeg tenkte gå for footprint og tarp som tilbehør og prøve uten mesh-inneren. Da skulle de fleste behovene mine være bra dekt, og teltgarderoben være enda et steg nærmere komplett (haha, neida...) 

Tror nesten jeg har bestemt meg for Unna, jeg.. Sjekk nature calls backpacking sine hillebergvideoer på YouTube, forresten. Bra greier! 

 

Har begge og har store vansker å bestemme meg for hvem som skal med på tur.. Klipsene på Soulo er bare helt fantastiske og gjør bare teltet til en fryd å sette opp i dårlig vær så ikke bekymre deg noe for det. Der er det mye verre med Unna som har veldig stort vindfang så det settes opp med langt høyere puls når det blåser.. Når teltene først er satt opp så er naturligvis Soulo det som takler mest vind men Unna holder overraskende mye det og. Ikke like trivelig inni teltet da. Bildet fra en vindfull ettermiddag på Værøy der vi var 3 inni teltet som fyra bensinprimus til real og kakao.  

Panoramaåpningen på Unna er helt super men med min liggepreferanse skulle jeg ønsket at glidelåsen åpnet ifra høyre til venstre slik at ikke hele duken måtte opp. I Soulo er det rett for min del men åpningen blir jo bare halvparten. Bikkja mi ligger fint ytterst i trekanten i Soulo og overalt der det passer seg i Unna. Får jeg med min bedre halvdel på tur kan vi klare oss med Unna (uten hunder). Primus går veldig greit i Soulo, litt knot med Unna men ingen problem (husk å bardunere midten på døren godt utover så hjelper det på)

Blir ikke pent men vil tro du får plass til sekken i begge men bruker å tømme sekken å legge den igjen ute. .   

 

p2089198871-5.jpg

 

  • Liker 6
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det meste allerede er sagt her, men jeg har iallfall god plass til min 100l Bergans viking i soulo. Jeg tømmer den, legger den inn i ytterteltet og legger reinsskinnet oppå, så sekken også blir plass jeg kan bruke fornuftig. Da har jeg fortsatt halve ytterteltet å kokkelere i. 

Klipsene funker dritbra, har vel 35 netter i teltet nå og de er som nye. Måtte skifte strikken i stengene, men det er alt.  

MEN jeg har lyst til å kjøpe unna også, så ikke vet jeg hva du skal velge..

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soulo er nydelig, men som alle andre en-mannstelt har du ikke lyst å måtte tilbringe mye tid inne i det lille rommet. Det tåler hardt vær, men det er koseligst når du har godt vær. Der tipper jeg unna er verre uten fortelt, men sikkert helt nydelig i godvær.

Jeg tror du blir knallfornøyd uansett hvilket du velger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere lagt ut på en ukes skitur på Hardangervidda i mars med Unna, med risiko for dårlig vær og værfast? 

Jeg hadde nå glatt gjort det med Soulo, ser jeg. Men med Unna blir jeg litt usikker. Er fortsatt den metoden med å plukke ned forteltet like smidig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Prebb skrev:

 Det tåler hardt vær, men det er koseligst når du har godt vær. Der tipper jeg unna er verre uten fortelt, men sikkert helt nydelig i godvær.

 

Unna betraktes som ett 2-manstelt av mange da det er 230 X110.
Dvs. omtrent like bredt som mange 2-mans. Så med 1 person + sekk så har man faktisk veldig bra med plass :)
Og trekker man ut ytterduken litt (på langsiden der inngang er)  som det har vært vist på bilder her før så får man plass til både støvler, brenner og småtteri i "forteltet". Ser for meg ut som at manglende fortelt er størst problem for de som ikke selv eier teltet.
Noe som blir litt rart for meg :)
 

Endret av tubbs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
43 minutter siden, tubbs skrev:

Unna betraktes som ett 2-manstelt av mange da det er 230 X110.
Dvs. omtrent like bredt som mange 2-mans. Så med 1 person + sekk så har man faktisk veldig bra med plass :)
Og trekker man ut ytterduken litt (på langsiden der inngang er)  som det har vært vist på bilder her før så får man plass til både støvler, brenner og småtteri i "forteltet". Ser for meg ut som at manglende fortelt er størst problem for de som ikke selv eier teltet.
Noe som blir litt rart for meg :)
 

Unna ser ut som et bra telt, med enkle og praktiske løsninger. Har selv Hilleberg-telt høyt oppe på min ønskeliste.

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tubbs skrev:

Unna betraktes som ett 2-manstelt av mange da det er 230 X110.
Dvs. omtrent like bredt som mange 2-mans. Så med 1 person + sekk så har man faktisk veldig bra med plass :)
Og trekker man ut ytterduken litt (på langsiden der inngang er)  som det har vært vist på bilder her før så får man plass til både støvler, brenner og småtteri i "forteltet". Ser for meg ut som at manglende fortelt er størst problem for de som ikke selv eier teltet.
Noe som blir litt rart for meg :)
 

Ser man på spesifikasjonene fra Hilleberg, så er Soulo totalt sett litt større enn Unna: 2.0+0.6 m^2 for Soulo versus 2.5 m^2 for Unna.

Selv falt jeg ned på Soulo bl.a for å ha en fast struktur på teltorganiseringen, pluss noe mer vindstabilitet.  Formen og størrelsen på Soulo-forteltet er slik at sekken må ligge med hoftebeltesiden mot utgangen, ihvertfall sekken min på 95 liter, og toppen/åpningen mot fotenden av teltet, altså litt krøkkete å ta ting inn/ut av sekken når man har rigget seg til i teltet, men i praksis et lite problem.

Unna gir en mer fleksibel innredning, siden det ikke har en fast inndeling i fortelt og innertelt, og for trådstarter, som også skal ha med seg hund, så ble fleksibel plassutnyttelse i Unna viktig.

Jeg synes det var vanskelig å velge mellom Soulo og Unna, og har blitt veldig glad i Soulo.  Har sluttet å fabulere om hvor deilig det vil vært å åpne hele den ene Unna-langsiden på sol-morgener :-)

 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Helhaug skrev:

 Har sluttet å fabulere om hvor deilig det vil vært å åpne hele den ene Unna-langsiden på sol-morgener :-)

 

Det bør du starte med igjen for det er ganske digg :angel::-D
Spøk til side så holdt jeg på en stund selv før jeg bestemte meg.
Hadde jeg gått for Soulo så hadde jeg nok vært like fornøyd. Fordeler og ulemper med de begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/15/2018 den 11.19, Danieln skrev:

Har du sett behovet for mesh-inneren noen gang? Jeg tenkte gå for footprint og tarp som tilbehør og prøve uten mesh-inneren. Da skulle de fleste behovene mine være bra dekt, og teltgarderoben være enda et steg nærmere komplett (haha, neida...)

Netting-innertelt isteden for det vanlige innerteltet kan nok ha noe for seg når det er jevnt varmt og insekter og du skal bruke telt.  Men det er virkelig genialt når du egentlig har lyst til å dra på tarp-tur og det er insekter, da får du en lett og luftig bolig, tilogmed med plass for to om det er Unna (bagasjen kan du ha utenfor under tarpen).

Jeg trodde jeg hadde teltopplegg for alle forhold etter jeg hadde kjøpt bunnduk og netting-innertelt til Akto-en.  Men så fant jeg ut at jeg trengte et selvstående høyfjellstelt også, derfor er Soulo også med i samlingen :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på alle anbefalingene i denne tråden. Det endte med at jeg ikke kjøpte noen av de :P 

Jeg gikk skikkelig i tenkeboksen og endte opp med et Hilleberg Allak i stede. Solgte mitt Kaitum 2 på et par timer og tenkte det var et greit kompromiss. Så da har jeg et Keron 4 GT til vinterturer med 2-3 personer og Allak til 2 pers 3 sesongs og solo vinter :) Allak blir da også solo telt vår sommer og høst. Håper valget mitt er såpass bra at jeg slutter å sikle etter Soulo/Unna. Burde være nok plass til meg og hunden nå. 3 kg takler jeg fint. Hunden klarer fint å bære 10 kg over lange strekker, så vi deler på vekta :) 

Kona ble i det minste fornøyd med at jeg byttet ut ett i stede for å kjøpe nr 3 😅 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dutton skrev:

Setter pris på alle anbefalingene i denne tråden. Det endte med at jeg ikke kjøpte noen av de :P 

Jeg gikk skikkelig i tenkeboksen og endte opp med et Hilleberg Allak i stede. Solgte mitt Kaitum 2 på et par timer og tenkte det var et greit kompromiss. Så da har jeg et Keron 4 GT til vinterturer med 2-3 personer og Allak til 2 pers 3 sesongs og solo vinter :) Allak blir da også solo telt vår sommer og høst. Håper valget mitt er såpass bra at jeg slutter å sikle etter Soulo/Unna. Burde være nok plass til meg og hunden nå. 3 kg takler jeg fint. Hunden klarer fint å bære 10 kg over lange strekker, så vi deler på vekta :) 

Kona ble i det minste fornøyd med at jeg byttet ut ett i stede for å kjøpe nr 3 😅 

Allak er et flott telt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer. Jeg har sittet og kjempet mot lysten til å foreslå Allak siden første post. Du kan glemme alt som heter lettpakkeregler, men du har et fantastisk allsidig telt som er plenty for en person og passe for to i alt annet enn full vinter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2018 den 10.19, Helhaug skrev:

Ser man på spesifikasjonene fra Hilleberg, så er Soulo totalt sett litt større enn Unna: 2.0+0.6 m^2 for Soulo versus 2.5 m^2 for Unna. :-)

Dette stemmer ikkje heilt. 2.5m^2 er berre for innerteltet til Unna. Med å nytte barduner på langsidene får ein mykje meir plass i Unna en det ein skulle tru. Om ein klipsar av begge hjørna langs døra får ein faktisk også veldig god plass til arbeidsgrop. Som vist på bilete:5ab225bd2ea7e_SjVWoGwSJaCXkL2NFTH2A.thumb.jpg.6653dbf992051a2f2b948a028177a698.jpg

Eg kan laga gropa så brei at eg får plass til ein 65L sekk med ryggen ned. Og i frå innsida:

unna-inner.thumb.png.b85882e0a8876cb480768654fdf54526.png

Sjølv om ein tapar litt plass i innerteltet med å klipse av begge hjørna så har eg framleis minst 70cm i bredda å klare meg med til soving. Dessutan kan eg også nytte tilsvarande ytterteltareal på baksida. Her får ein i alle fall plass til sko og kanskje ein liten sekk.

Ellers trur eg ikkje det er noko tvil om at Soulo er meir stabilt i dårleg vêr. Begge telta har sine styrker og svakheiter, men når det kjem til plass så meiner eg at Unna er best ;) 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Øyvind Hellenes skrev:

Dette stemmer ikkje heilt. 2.5m^2 er berre for innerteltet til Unna. Med å nytte barduner på langsidene får ein mykje meir plass i Unna en det ein skulle tru. Om ein klipsar av begge hjørna langs døra får ein faktisk også veldig god plass til arbeidsgrop.

Akkurat, enda en fleksibel mulighet med Unna :-)   Den muligheten er det ikke på Soulo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte engang en epost til Hilleberg og foreslo at om de hadde hatt en liten buet glidelås midt på langsiden i innerteltet på motsatt side av inngangen, så kunne en hatt det som bagasjerom også. Som nevnt her, om en forlenger pluggfestet og drar bardunen godt ut, så er det veldig god plass på motsatt side av døren en faktisk ikke kommer til med minde en går utenfor teltet og stapper ting under duken. Tipper en sånn glidelås hadde veid et par titalls gram, og det hadde doblet bagasjeplassen i forteltet/forteltene. Fikk aldri svar :( 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok i dag mitt Hilleberg Allak og sitter igjen med et spørsmål. Finnes det et telt som er enklere å sette opp? Det var en ren glede å sette det opp på et par minutter i stua 😀 Tror jeg skøyt gullfuglen med valg av telt for min del. Konge telt for meg og hunden og de gangene vi er 2 får hunden sove ute. Nå er det bare å teste det på tur 😀

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, TEEDJAY skrev:

Jeg sendte engang en epost til Hilleberg og foreslo at om de hadde hatt en liten buet glidelås midt på langsiden i innerteltet på motsatt side av inngangen, så kunne en hatt det som bagasjerom også. Som nevnt her, om en forlenger pluggfestet og drar bardunen godt ut, så er det veldig god plass på motsatt side av døren en faktisk ikke kommer til med minde en går utenfor teltet og stapper ting under duken. Tipper en sånn glidelås hadde veid et par titalls gram, og det hadde doblet bagasjeplassen i forteltet/forteltene. Fikk aldri svar :( 

Dette kan helt sikkert den lokale systua ordne for deg. Anbefaler å merke av med kritt hvor du vil ha glidelåsen før innlevering for å unngå misforståelser. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.