Gå til innhold
  • Bli medlem

Leinad

Aktiv medlem
  • Innholdsteller

    74
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Leinad

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Huff. Jeg har en (u)brukt nemodrakt, men en annen type med glidelås på tvers over brystet og lateks i hals. Har bare brukt den 3 ganger, og så langt er den kanon. Men vi får se om den holder i vinter..
  2. [Hidden Content] denne? Sikkert ok den, merk at det er neopren i hals som ikke blir like tett som lateks. Men mer komfortabelt i bruk vil mange si.
  3. Kontakt butikken du kjøpte i, eller Bergans direkte. De er ofte veldig behjelpelige er min erfaring, og sendte meg mange deler den gangen jeg sto i sportsbutikk, også til godt brukte kanoer. Jeg hadde tapa/stripsa det og satt avgårde så lenge det føltes stabilt. Men det må du egentlig føle på selv.
  4. Hehe ja, det har du rett i er både lurt og feil. Eller, "jeg mener det er feil" blir vel riktig å si. I større trafikk brukes riktignok dagsignaler istedenfor flagg, så man "stjeler" vel egentlig ikke noe sånn sett. Men.. Flagget er bare til for å vise at jeg er der uten at de skal bruke noe tid på å tolke noe mer enn det, tenker jeg. Så oransje vimpel holder i massevis for meg.
  5. Spørs jo hva du trenger da. Du skal oppbevare den under hytta, er det stort sett der den skal brukes, og er det langt til vannet? Vega Femund og Hasle ligger vel på 38-40 kilo. Så de blir i så måte lik mtp "håndtering på land" Du greier jo enkle forflytninger med en slik, men den kan fort bli tung å laste på bil alene. Men det fins hjelpemidler til slikt også. Sportspal 12 er vel alu, og i så måte litt lettere. Den tåler jo alt av normal belastning den? Vet ikke hva den ikke skulle tåle? Hvis du har prøvd silverbirch, og likte den, hvorfor vil du lese tester av den? Hvis den f
  6. Det er et sjøkart, og ingen kan si noe annet. Isåfall tar de feil. Skipsleia er som hovedregel ikke tegnet inn i sjøkart, hverken dagens digitale eller på "gårsdagens" papirkart. Noen plasser brukes trafikkseparasjonssystem men dette er ikke noe en kan/bør bruke tid på å tenke på i en kajakk. Det er ikke alle båter som omfavnes av dette på de plassene det brukes i Norge allikevel. Skipstrafikken kan gå over alt på sjøen den, med unntak selvfølgelig.
  7. Jeg skal gå i gang med et slikt flagg sporenstreks selv. Nå har jeg aldri gjort noen "hasardiøse" krysninger i kajakk siden jeg er ganske fersk padler, men må ha et slikt liggende klart uansett. Det er faktisk nesten hårreisende at de sier. Etter min oppfatning er de ikke overarbeidet, og jeg føler det går under deres stillingsbeskrivelse. Men men.. Kan aldri skade å ringe de, og jeg tror vel ikke de vil nekte å notere det ned. Du får bruke forskjellige navn da vet du, du som krysser så ofte Jeg ville ihvertfall satt pris på at de informerte om en kajakkpadler som var på vei over når
  8. Slik jeg skjønner det padler du mye i overvåkningssonen til Fedje VTS. Ved kryssing kan det være nyttig å ringe de eller kalle de opp på vhf kanal 71 eller 80 og fortelle dem hvor du er, hvor du skal og gjerne ca hvor lang tid du beregner. Da har de deg på lista, og er man ekstra heldig (trolig ikke) så kan de plotte deg på radaren sin også. De har og info om alle større båter (ikke fritidsbåter) som beveger seg i området. Med vhfen på kan du også overvåke annen trafikk som snakker med hverandre og med VTSen. Jeg tror, som forsåvidt allerede er konkludert med, at til sitt bruk er vhf et
  9. Wow, det må være et utrolig morsomt prosjekt. Og ikke minst nytelse når den blir ferdig! Jeg signerer oppropet om byggetråd/-blogg! Edit: Begynte å lese en byggetråd fra i 2005. Meget interessant lesning!
  10. Hvordan går det med testing og avjørelse her, Marius?
  11. Nå vet ikke jeg hvordan det ser ut i utløpet der du skal fiske. Men jeg ville i det minste ha prøvd egenredning / svømme et stykke med kanoen på slep i fall du skulle ramle uti i trygge omgivelser. Det er vanskeligere og tyngre enn man tror. En kano er stabil, men vær allikevel obs på bekledning og temperatur i sjø. Vær og obs på strøm og vind som veldig fort tar deg noen hundre meter ut. Det kan bli tungt å padle tilbake. Skal du drive mye i sjøen er spruttrekk noe jeg ville vurdert etterhvert, men ikke stress med det enda. Vær forsiktig, si fra hvor du skal og ha med deg utstyr fo
  12. Etter så mye strev så unner jeg deg en meget god sommer i kanoen! Du blir nok glad i den
  13. Det var han jeg pratet med ja. Mye kunnskap!
  14. Jeg er veldig glad jeg tok grunnkurset og meldte meg inn i en aktiv klubb før jeg impulskjøpte noe ja. Nå har jeg mulighet til å prøve omtrent så mange modeller jeg vil, så da gjør jeg heller det, og sparer litt til istedenfor
  15. Fikk tilbud om å prøve begge igår, men hadde ikke tid. Skjønte fort at man ikke bare "stikker innom" den butikken der, der kan man bruke timesvis Tenker å ta en tur neste uke og se om jeg får prøvd litt.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.