Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

Annonse

Ultralight backpacking-feberen sprer seg fort i hode og sjel for tiden, så følgende er kjøpt siden nyttår:

- Arc´teryx Atom LT Hoody isolasjonsjakke (411 g./str. L)

- Mountain Laurel Designs eVENT Superlight Gaitor (53 g./str. M)

- Mountain Laurel Designs eVENT Rain Mitts (39 g./str. M)

- Mountain Laurel Designs Titanium 850 ml Pot (94 g.)

- Inov-8 Roclite 295 trailrunners/hiking-sko (614 g./str. 42,5)

- Mountain Equipment Xero 350 dunpose (786 g./str. Reg.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt småting bare i det siste.

Ny langrennsstaver til skøyting. Leki er merket, composite stav med utskiftbare trinser. 399,- på Smart. Virker så langt hvertfall.

Nye vintersykkelsko. Exustar fra Birksport. Hatt et par fra de tidligere som er brukt nå hver vinter i mange år. HUsker ikke antall, men jeg begynte vintersykle i 2001. KJøpte skoene ikke så lenge etter kanskje 2002/03 sesongen. Fikk prutet litt så da ble det ikke for dyrt.

Ny fjellue. Stormberg kjøpt på XXL til kr 49,-. Ikke vanttett eller slikt men billig og grei sak når jeg rusler rundt i marka på jaktskiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel fått tak i det meste av det jeg trenger på en stund jeg og. Skulle gjerne hatt en litt større sekk, men får spenne det som ikke går inni, utenpå den gamle, også skal jeg lage meg en liten pulk av et akebrett og et pulkdrag fra forsvaret...også vet jeg ikke helt om jeg skal kjøpe meg et par truger. Går ikke så langt, og skogen her er så gjenvokst, at ski blir mest tull inni der. Det ligger en halvmeter til en meter med pudder der inne nå...

Utstyret er nå på vei. Pakken fra DD hammocks med tarp, underteppe o opphengssystem gikk gjennom tolla på Gardermoen i dag tidlig. Den kommer med FedEx, så aner ikke når den har snriklet seg hit opp til Harstad. Hengekøya er et sted i Danmark akkurat nå. Og soveposen har Isbjørn lovet å sende på mandag slik at den er framme til Onsdag. Det betyr test henging og rigging av utsyret til neste helg :-)

Tenker jeg rigger til alt av tauverk hjemme, også rusler opp i skogen og og tar meg en ettermidagslur i køya for å se om det er noe som må tweakes, og om underteppe holder mål, eller om det må forstrkes f.ex med en jervenduk :-)

Rune

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hentet meg en Paris Expedition pulk på Parabolflua i dag. 890 skulle de ha for den. Men den koster stort sett 650 i nettbutikkene, som så skal ha 250 i frakt, så da ble det støtte til den lokale sjappa, som jeg eller aldri har råpd å handle annet enn fiskekroker og slikt i. Godt at de kan konkurere på noen varer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har siden jeg skal på isfisketur kjøpt meg en sammenleggbar snøspade til 100kr i alu pluss litt annet. Anna buksa til vorsen fikk jeg kjøpt også. Må ha litt varme på skauen :).

Lekt meg litt med natoplank. Artige ski og funker bra. Var meget bra "spenn" i de jeg kjøpte gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Stans mens leken enda er god.

Nye investeringer gjort i dag! Fått brukt gavekortet mitt på G-Max:
Helle Fjellbekk kniv til jaktbruk og en Ulvang vindvott, som jeg skal bruke sammen med et par fantastiske hjemmestrikka ullvotter jeg har fått i gave.
Helle-Fjellbekk.jpgG

 

48112_1_sort.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterpose av merket Ajungilak Tyin 200cm... Fikk da med ett sett med filetkniver og sliperedskap så slipt opp turkniven litt ekstra. Barberbladskarp turkniv nå :P

Lærbeskyttelse til øks... fristende, men får man kjøpt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart kommer nytt fotoapparat i posten :)    Har kommet igjen en feil på på mitt snart 5år gamle Pentax K20d dom det har blitt reparert for tidligere.   Jeg kunne velge mellom ny reparasjon eller kjøpe K5 til halv pris av allerede god pris. K5 er jo utgående modell men k5II som er etterfølgeren er mer eller mindre identisk. Noen småforbedringer riktignok. Men til den prisen jeg får K5 til så kan jeg leve med forskjellen. Regner med det er ett ganske stort steg oppover uansett.  Pluss at jeg beholder K20 som forsåvidt fungerer greit men når jeg har vært ute på kvelden nå og tatt bilder med lang eksponering, får ca 1/3 av bildene masse striper i seg. Merker sjelden noe til det i andre situasjoner, ihvertfall ikke oftere enn man kan leve med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var ferdig med utstyrskjøpet for en stund, men det dukker opp no likevel :)

 

Jeg kjøpte nylig et par brukte Dynafit Seven Summits randonee ski uten bindinger og i går kjøpte jeg et par kraftig nedsatte  randonee-sko. Da gjenstår det bare bindinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja også 2 stk 70 liters, 2 stk 40 liters, og 1 stk 20 liters dry bag fra Ebay via Hong Kong.

Tiden vil vise hvor "dry" de er. Men skal bruke dem i en sekk med regntrekk, og har uansett en søppelsekk inni den igjen, og pleier ikke å svømme over elver og slikt, og beveger meg verken i kano eller kajakk

så tror nok det skal gå bra. I verste fall får jeg noen fine poser å pakke vekk ting i som skal på loftet...de kosta 25 kroner stykket inkludert frakt :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.