Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

1 time siden, tklami skrev:

Denne gang våger jeg meg over på en ny modell Crispi briksdal

IMG_0073.JPG.3fababdfda3822cc7e4368c505de637d.JPG

Mine Scarpa fjellsko holdt i bare 10 mnd. De er inne til reklamasjon. Jeg har Crispi Stetind BC på vinteren, så da tenkte jeg at jeg skulle prøve Crispi Briksdal GTX med tilhørende grammasjer!

IMG_0072.JPG.9d9c9c098db218d3bd0fa10d906e6784.JPG

Kona har maken og er fornøyd. Dyre og holder forhåpentligvis litt lenger en Scarpa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som det er mye shopping for tiden, ikke bare på meg? Er det salgssesong?

Jeg venter på pakke med vanntett, komprimerbar pakkpose som ser ut til å bli veldig vanskelig å få tak i nå, selv om jeg får forsikring fra Exped om at den ikke er på vei ut. I hvert fall på vei ut av butikkene. Så jeg har kjøpt en ny, og slang samtidig med ei t-skjorte. Det har jeg nemlig bruk for - så når Fjellsport nå har tilbud på ei i bomull så bestilte jeg der også - og så viste det seg at jammen hadde de noen prosenter på en del Brynje ullklær i normale størrelser også. Og så kjøpte jeg en julegave. Vips, så ble dette ganske dyrt, men så er det bare nyttige ting da. Eh, ja jeg kjøpte vel ei pilkestang også... Sånn kan det gå. Nyttig det og.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å handle meg kajakk i hele sommer, men har satt litt på gjerdet for å se på priser og lese meg litt opp på de forskjellige merkene og typene som er noe å ha på. Og de gangene det dukket opp en jeg svært gjerne kunne tenke meg(Seabird/Hasle for det meste), var jeg alltid for sent ute..
Men så dukket det opp et tilbud man ikke kunne si nei til ikke langt fra her jeg bor, så da var det bare å hive seg i bilen :)
Ubrukt Riot Brittany, ubrukt vest og spruttrekk, og småbrukt åre med karbonskaft - 5500,-

Hadde min aller første testtur i kajakken i går, uten å bli våt - lover bra. Meget god sekundærstabilitet, som reddet meg et par ganger da jeg testet grensene på akkurat det noen ganger, både frivillig og ufrivillig :p

Spørs om ikke det blir en liten høsttur på et ferskvann i nærheten, eller i skjærgården i Risør/Tvedestrand i løpet av høsten. Heldigvis er alt jeg har av "stort" turutstyr smått nok til å gå oppi kajakken. Teltet, et Hilleberg Unna er jo som laget for dette :D

Kajakk01jpg.jpg.427b2865dbe6b4f2842b4731a56cf8b8.jpgKajakk02jpg.jpg.171f8d7e0a16ad1bd87e5b550195749c.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble reklamasjon på Scarpaskoene godkjent. 😀 Så det må bli en ny bytur. 

12987A3F-DF2A-4C67-84FC-9513C69EEA11.jpeg.3d809d00f933425393c4e01f75708adf.jpeg

Har også kjøpt litt brukt mat- Real feltrasjoner fra finn.no kjekt å fylle opp lageret litt igjen. Har en flytteeske som jeg prøver å alltid ha litt i, dehydrert mat blir dyrt på fullpris. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer har jeg gjort mange innkjøp, men det er flere år siden sist og det meste var til rabatterte priser (prøver å gi meg sjøl mindre dårlig samvittighet...)

Warmpeace Viking 300 - kjempefornøyd, har blitt flere netter i den allerede.

Exped Synmat UL 7 MW - den ekstra bredden betyr mye for søvnkvaliteten. Eneste aberet er at jeg savner stoltrekket fra gamle-liggeunderlaget, så går nok på et kjøp til etterhvert...

Arcteryx Atom LT jakke - digg!

Leatherman Squirt P4. Hendig liten sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ny mobil i dag (tilbud i england) 

thumb_93290_default_big.jpeg

Hatt en iphone 6s som har sunget på siste verset i 6 måneder nå. Så da var det på tide å oppgradere til noe annet (uaktuelt med de dyre iphone modellene) Å de fleste Android er jo full av bloatware! Ren google opplevelse skal bli spennende å prøve :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tshansen skrev:

uaktuelt med de dyre iphone modellene

Tror du kan bli skuffet, android har en million apper, men er ikke like stabilt og brukervennlig som iPhone. Har iphone X, og android jobbtelefon, og er datahjelper for konas Samsung s8. Synd iPhone er latterlig dyrt. Blir spennende å se hva du syns etter en tid.

IMG_0081.thumb.JPG.a93cd29546e8195669684948ec9f19dc.JPG

Da ble det en OR parkas for nalgende flaska, er vel et tips fra @Kjell Iver hvis jeg husker rett. Kan også brukes til å ha burritos i! Lett veier 122 gram. Så da har vinterforberedelsene startet, men var på Oslo Sportslager og da måtte jeg benytte sjansen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det baller stadig på seg. Nå har jeg kjøpt Exped compression bag i en størrelse mindre enn forrige gang, også denne gang den siste butikken hadde. Spent på om disse virkelig blir tilgjengelig framover, eller ei. Så med det samme slang jeg på en ryggsekk i størrelsen jeg "trenger". Man må jo over portogrensa.

Men nå er det stopp på en stund. Har bestemt meg for liggeunderlag, men det blir ikke før det kommer på knalltilbud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Memento mori skrev:

Tror du kan bli skuffet, android har en million apper, men er ikke like stabilt og brukervennlig som iPhone. Har iphone X, og android jobbtelefon, og er datahjelper for konas Samsung s8. Synd iPhone er latterlig dyrt. Blir spennende å se hva du syns etter en tid.

IMG_0081.thumb.JPG.a93cd29546e8195669684948ec9f19dc.JPG

Da ble det en OR parkas for nalgende flaska, er vel et tips fra @Kjell Iver hvis jeg husker rett. Kan også brukes til å ha burritos i! Lett veier 122 gram. Så da har vinterforberedelsene startet, men var på Oslo Sportslager og da måtte jeg benytte sjansen. 

 

Det gikk skogen det "tilbudet" der... Telefonen var dessverre låst til operatør i England, så den ville ikke virke mot norsk sim... Greit å finne ut før man handler. Så da fortsetter jakten etter ny telefon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, tshansen said:

Det gikk skogen det "tilbudet" der... Telefonen var dessverre låst til operatør i England, så den ville ikke virke mot norsk sim... Greit å finne ut før man handler. Så da fortsetter jakten etter ny telefon. 

Sjekket ut OnePlus? Nesten ren Android. Onecall selger

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en av hver Voyager turmat fra Hekta på tur. Den som så/hørtes best ut var tom - Biff med sopp. Blir artig å smake på disse, selv om porsjonene små ifølge @whistler 

Fristende å bestille noe mer, for å få det fraktfritt, men frakt på 89 kr er til å leve med. Bruke 438 ekstra blir litt tull. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.xxl.no/adidas-regista-18-treningsbukse-senior-svart/p/1143341_1_style

Jeg bruker treningsbukser til små og/eller dagsturer på fjellet.
4 stykk til 199 kroner per stykk er et godt kjøp for meg.
Pluss noe annet småtteri så ble det litt over 1000 kroner
og dermed gratis frakt også.

Endret av HannKatta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt Fiske.no har for tiden kampanjepriser på blant annet økser. Har vært ute etter ei større Gransforsøks enn de små jeg har, så jeg bestilte ei Gransfors liten skogsøks på fredag. I følge nettbutikken hadde de den ikke på lager, men kunne forhåndsbestilles. Regnet med noe ekstra ventetid, så jeg ble overrasket da den dukket opp på mitt hentested allerede påfølgende tirsdag (i går). Flott øks, som alle fra Gransfors. Denne nye er tiltenkt som "vinterøks", der det kan bli aktuelt med noe grovere ved. Og den er jo uansett et flott stykke verktøy å ha. ;)

Bare litt pussig at prisen på denne øksa pr. nå er 999,- og grensen for fri frakt er 1000,-. Luringene, hehe.

Endret av Hege P.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hege P. skrev:

Skitt Fiske.no har for tiden kampanjepriser på blant annet økser. Har vært ute etter ei større Gransforsøks enn de små jeg har, så jeg bestilte ei Gransfors liten skogsøks på fredag. I følge nettbutikken hadde de den ikke på lager, men kunne forhåndsbestilles. Regnet med noe ekstra ventetid, så jeg ble overrasket da den dukket opp på mitt hentested allerede påfølgende tirsdag (i går). Flott øks, som alle fra Gransfors. Denne nye er tiltenkt som "vinterøks", der det kan bli aktuelt med noe grovere ved. Og den er jo uansett et flott stykke verktøy å ha. ;)

Bare litt pussig at prisen på denne øksa pr. nå er 999,- og grensen for fri frakt er 1000,-. Luringene, hehe.

Fantastisk øks det der, har samme selv. Kjenner jeg blir litt varm hver gang jeg holder i den :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en ny kniv i dag, gitt. Unnskyldningen var at jeg kunne trenge en litt mindre kniv - denne har 14 cm blad. Karbonstål, horn og tre som kanskje er flammebjørk. Passer min hånd godt. Designet av Kauko Raatiniemi, Kolari i Finland.

kniv.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Hege P. said:

Flott kniv! Bare pass nå endelig på at du ikke har den i hanskerommet i bilen. :)

Jeg kjørte faktisk 10 mil med kniven liggende i passasjersetet!! Ellers i bilen befant det seg en svææær samekniv, et multiverktøy med kniv, en brødkniv (!), og en smørkniv laget av leggbeinet til en rein. Andre på veien ante ikke hvilken livsfare de var i ... :D

  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom mye idag gitt 😃

 

Fjellreven Øvik Messenger Bag Sand            841kr

STS Silk stretch liner w/hood.                        607kr

STS Tek-Towel Microfiber L 120x60.             118kr

Exoffisio insect shild Hiking sock                    97kr

Devold Daily 3pk socks.                                   137kr

Devold Alnes lue Merinoull (med Devold 

Headover som fulgte med)ikke bestilt           198kr (700kr set  outnorth)

Alt bestilt på KomplettFritid og transportert knirkefritt av PostNord 

Gsi Crossover kitchen set.                                314kr

Dette er bestilt hos Wiggle og tok 14 dager, sikkert noen dager mer en vanlig, men den har ikke gått i postkassa og måtte da vente noen ekstra dager på hentelapp hos Posten😉

 

 

0B122705-3861-45A7-ADB5-1E84C1D3AE73.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ryki på nok et kjøp denne sommeren. Grønn Osprey Kestrel 58, prøvepakka i dag og den har gitt et godt inntrykk så langt. 40-literen blir litt snau for helgeturer i telt, og 75-literen blir vel stor og er ganske tung i seg sjøl. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.