Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

Annonse

Med en del diskusjoner om brennere og brensel her inne i de siste så fristelsen litt for for stor til å kjøpe en brenner jeg har hatt lyst på lenge.

MSR XGK passer jo supert i tospann på vinterturer sammen  med MSR Dragonfly m/drivstofflasker som jeg allerede har. 😀😇 

Tror jeg har nok bensin/multifuel- og gass- brenere til å forsyne hele slekta nå...🤤 

 

Endret av Terka
  • Liker 2
  • Takk 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
1 time siden, Terka skrev:

Tror jeg har nok bensin/multifuel- og gass- brenere til å forsyne hele slekta nå...🤤 

 

Og kona sier jeg har nok soveposer til én på hver arm og én på hvert bein ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg spådde i tråden Hva har du IKKE kjøpt nå? så røyk jeg på en dehydrator :oops:
Skal man så skal man er min filisofi så nå blør lommeboka etter innkjøp av en Excalibur 5 bretts tørker med digital innstilling
på det meste.
Forsvares med at jeg savner en vinterhobby :ahappy:
Beef jerkey skal masseproduseres :ahappy:

  • Liker 4
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hestra Army Leather Heli Ski - Vanter (med 30% rab i dag hos Outnorth), link:  hestragloves.com/sport/en/gloves/alpine-pro/30571-army-leather-heli-ski/100/

- Steiner Safari Ultra Sharp 8x22 kikkert, 228g,  til kr 799 fra Fjellsport, link: www.steiner-optics.com/legacy-products/safari-ultrasharp-8x22
De hadde 10x30 på tilbud også, men jeg foretrekker 8x pga mindre følsom for bevegelse, f.eks. når man puster tungt/har høy puls. Erstatter mine rimelige Silva 8x21 som lommekikkert på tur (har flere kikkerter, men alle tyngre, inkl et par gamle Carl Zeiss 7x50)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_2117.thumb.PNG.eb18d126a70a61f676fe3681f138eabe.PNG

Da har jeg etter lange forhandlinger (siden 14 februar😱) kjøpt en ubrukt Komperdell Carbon spade fra min gode venn finn. Den kan brukes som krafse ved å flytte bladet. Er vel ikke egnet til skredspade, men er veldig lett i forhold til størrelsen ca 450 gram. Skal brukes til igloobyggeren jeg kjøpte forrige sesong. Skal passe nedi formen på byggeren. Er et utgått produkt, som jeg ikke har funnet noe særlig ut om, bortsett fra at den var utrolig kostbar. Noen som har prøvd den, og kan gi litt tips om hva den tåler/ ikke tåler hadde vært fint. 

Endret av Memento mori
Fant første dato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Terka skrev:

Det var der det havna altså. 😄 Gratulerer, går og fungerer på en slik oppgradering av boareal. 😊

Takk 😊 Gikk fra Svea 3 til Spitsbergen 4. Litt mer av alt virker det som (også det negative, som pakkvolum og vekt 😉)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, komfotur skrev:

Da ble det en Rab Neutrino 800 pose på Sjefa i huset. 

Fjellsport fristet for mye med tilbud sovepose idag. 

Fjellsport at veldig gode tilbud, jeg endte med et par Alfa Jerv i går! :)

5418172eb76c70eb5e8b4792.jpg.2e0dabd0306da72ebf7622e967d5a746.jpg

 

Må si det frister med ny sovepose også, min 12-15 år gamle Helsport Nordkapp Polar er nok ikke like effektiv lenger.. 
Men spørs om det blir godkjent av fruen etter sko kjøpet i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Der lot jeg meg friste  av tilbudet fra FS på en vinterpose. Ble enMountain Hardwear Lamina Z Bonfire. Skjønner ikke helt innkjøpet eller behovet - har ikke foretatt en vinterovernatting ute siden midten av 80 tallet og husker bare at det var jævlig kaldt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en ny sovepose fra fjellsport på meg også idag. Mountain Hardwear Wraith Solarize Long.
Den jeg har nå (en ELDGAMMEL Tyin pose) er på tur å gå opp i sømmene, så jeg har ventet lenge på å finne rette tilbudet på rette posen. :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Phoney skrev:

Æsj! Der lot jeg meg friste  av tilbudet fra FS på en vinterpose. Ble enMountain Hardwear Lamina Z Bonfire. Skjønner ikke helt innkjøpet eller behovet - har ikke foretatt en vinterovernatting ute siden midten av 80 tallet og husker bare at det var jævlig kaldt.

Sikkert kaldt fordi du hadde dårlig sovepose og underlag :P Jeg begynte igjen etter at jeg skjønte at det gikk an å ha det varmt også på vinteren, med riktig utstyr ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, whistler said:

Sikkert kaldt fordi du hadde dårlig sovepose og underlag :P Jeg begynte igjen etter at jeg skjønte at det gikk an å ha det varmt også på vinteren, med riktig utstyr ;-)

 

Stemmer nok det :P Satser på at noen overnattinger i hagen kan gi lysten tilbake

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Terka skrev:

Det lå en liten pakke i postkassa i dag fra det store utland. Måtte virkelig vri rundt de små grå for å huske om jeg hadde kjøpt noe. Kunne etterhvert huske at jeg hadde bestilt noe på eBay, men klarte ikke å huske hva. 😄

20171122_204235.thumb.jpg.ebd52e7ff7750e862169280a06c9429e.jpg

Noen som ser hva dette er? 🤣

20171122_204330.thumb.jpg.ab83cd3e1e593bec0947a087a0334d37.jpg

 

Ser ut som de kinesiske OL-ringene holder høy standard 😂

  • Hehe 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.