Gå til innhold
  • Bli medlem

Devold Expedition


tomand

Anbefalte innlegg

Annonse

god og varm, den. Fin under skaljakka på den kalde årstiden, men litt varm som undertøy på sommeren, synes jeg.

Ganske tjukk og god til å være ullundertøy, og ganske slitesterkt også.

Ikke like varm som f.eks brynje arctic, men ikke samme produktet heller.

Hva skal du ha det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har solgt inn Devold Expedition trøya med høy hals og hull til tomlene til mange i vennegjengen, og alle har blitt frelst. Den heter jo expedition fordi den er varm, og egner seg best under anorakken hvis det er skikkelig kaldt ute, evt hvis du skal gå på skitur med barn eller andre (i dårlig form) som gjør at du må holde tempoet nede. Det hender jo. Men i soveposen (utendørs) er den gull, rundt bålet, på hytta. Jeg har den alltid i sekken om sommeren også, til og med i lavereliggende strøk, den er like ypperlig til kjølige kvelder i båten eller på verandaen som i skog og fjell. I kaldt vær pleier jeg å starte turen med tynn ulltrøye under (evt "hulltrøye") og expedition utenpå så er det bare å justere etterpå hvis det blir for varmt etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Devold er et veldig bra merke det, bevares, men det er litt smak og behag med tanke på passform ol. Ville nok undersøkt bl.a. Aclima (leverer til forsvaret bl.a) og Brynje, meget gode produkter det også! Men det er som sagt individuellt hva en liker best:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Hvilke butikker har best utvalg av Devold ullundertøy i Bergensområdet? G-sport har bare "light"-varianten, såvidt jeg har sett.

Hmm.. Tror hvertfall Outdoor har Devold. Litt rart at ikke G-Sport har det, for jeg så de hadde Devold for en liten måneds tid siden.

Ellers vil jeg varmt anbefale ullundertøy fra Janus. Herlig å ha på og godt "snitt" på produktene. Kan fåes på Coop Obs og Wistex.

Til vinterbruk vil jeg anbefale Janus Extra, men den vanlige typen duger også om vinteren når det ikke er veldig kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expedition-serien til Devold ser jeg sjelden i de større sports-kjedene. Sikkert fordi folk flest klarer seg med de tynnere variantene. Men jeg synes trøya er uvurderlig vinterstid, i hvert fall så lenge man ikke er i høy aktivitet. Meget slitesterk, ikke for varm(Brynje) og behagelig i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

devold expedition med høy hals og pulsvarmern er min beste venn i sekken uansett hva jeg gjør..løp og kjøp, helt konge! på fjellet, på sjøen, på hytta, i soveposen... aktivitetsplagg når det er kaldt og pause/rolig plagg når det er varmere...

g-sport hadde de tidligere, fra og med i høst tror jeg at tar de kun inn de lettere seriene (hvertfall den rundt hjørnet her). Sjekk intersport, min lokale isport har det, men aner ikke hvordan det er i resten av norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expedition er vel det samme/tilsvarende det de kalte Aquaduct tidligere.

Har brukt Aquaduct i flere år, og det fungerer utmerket - så lenge det:

a) er snakk om et lavere aktivitetsnivå ved "høye" temperaturer.

:P skal brukes i den kalde årstiden.

Slitestyrken er forholdsvis god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i sommer eksperimentert med Icebreaker sin tynne serie. Har en tskjorte og en med lange armer. Tørker ganske kjapt, og kan kle på meg lag på lag. Skal prøve ut mer i vinter når det er kaldt. Dette er snakk om i aktivitet. Har selv en brynje artic to-lags. Tror det må være -20 og nedover skal det være dugende til aktivitet. Helly hansen warm er også ganske bra, men blir lett varm i aktivitet. Har troen på tynne plagg lagg på lagg, da kan man regulere lettere selv ut fra aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helly hansen warm er også ganske bra

Kan du utdype dette litt mer? Har tenkt å prøve denne også, men er i utgangspunktet skeptisk til undertøy som ikke er 100% ull når det skal brukes om vinteren. Eller tar jeg feil her? Mener HH-Warm også inneholder andre stoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HH warm består av 62% mer.ull og 38% polypropylene. Har et nettingmønster på innsiden ala brynje artic, men ikke like heftig og begeistret. Den varmer veldig bra, så passer godt til lav aktivitet eller aktivitet i kulde. Der må du bare prøve selv og finne dine egne grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.