Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans arctic expedition jakke, kul byjakke!


LitekH

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Bergans Arctic expedition jakken i litt over ett år. Den er brukt veldig pent i påvente av den lange turen. Jakken blir markedsført som en ekspedisjonsjakke, som er vann og vindtett. Nå viser den tydelig tegn på slitasje, siden tapen er for stiv og dette gir tydelige slitasjepunkter. Stoffet på bla håndledd har blitt flosset opp. Jeg gikk en kort tur på butikken i regn, og ble klissbløt på innsiden av jakken. Den tåler overhodet ikke regnvær lengre. Vannet går gjennom stoffet. Bergans forhandler avslo min reklamasjon. De mente jakken var normalt slitt.

Jakka fungere fint som en kul byjakke. Men hvis du skal på langtur bør du vurdere en annen jakke. Jeg er veldig skuffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror Bergans er blitt mer og mer et jakt merke. Kjøpte for en tid tilbake en Bergans Helium 40 liter ryggsekk. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en 35 liter ryggsekk, men den eneste 35 liters ryggsekken de hadde var jaktsekken Budor som virker ganske forseggjort forresten. Tror det er det samme med klær også, at jakt produktene deres er mer forseggjorte enn friluftsproduktene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, den så slitt ut i stoffet. Dette bør Bergans fikse opp i etter min mening. Har personlig kun erfaring med Arc'teryx sine skalljakker, og de er jeg veldig fornøyd med. Min Arc'teryx SV skalljakke fungerer like bra etter 4 år og viser ingen synlige tegn på slitasje. Den har blitt røft og hyppig brukt på mange 2-3 ukers turer, samt i hverdagen som regnjakke. 

Håper det løser seg for deg, for en sånn dyr jakke skal vare mye lengre.

Endret av chatmaster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (6 timer siden):

Sikker på det er Arctic og ikke Antarctic du har?

(Bare for sikkerhets skyld - vet folk har tatt feil av dem før og de har ganske forskjellig egenskaper)

Ser ut som den du nevner ja, så er vel ikke like slitesterk som Artic. Uansett mener jeg den bør holde langt bedre enn nevnt tidligere her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.