Gå til innhold
Kjell Iver

Hvor har du vært på tur i dag - 2019!

Anbefalte innlegg

Overnattingstur i storjuvika på Nærøystein. 

Vår første overnattingstur uten samboeren. Så det ble en veldig lavterskeltur. Vi må jo begynne en plass😊

Parkerte rette ved itillfell vi ombestemte oss iløpe av kvelden/natten. 

Under legging så kom nabolaget på dugnad. Så da var det bare og stå opp og se på hva de skulle gjøre, ettersom de holdt på 1.5m fra telte. Spennende for ei jente på 2 år. Det ble hengt opp ett klattrenett og en stor "ufo"huske. 

Alt i alt en toppers tur for mor og barn. Jeg fikk sattopp telte for første gang og prøvd meg på primusen. Mye mestring og bare og fortsette og øve oss😁👌 

PhotoGrid_1560077649783.jpg

PhotoGrid_1560077681528.jpg

PhotoGrid_1560077504436.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, tklami skrev:

Hadde en liten tur opp i setesdalsheiene i helga,

Hvilket område er dette? Høydemeter? ser det fortsatt er tegn til is på vannet.. Vurderer en tur opp til Setesdalsheiene selv etterhvert, i området rundt Øyarvatn, på vei mellom Brokke - Suleskard.

Noe sier meg at disse områdene er vel så flotte som alle de andre mer populære områdene i Sør-norge, feks Hardangervidda osv., så neppe nødvendig å kjøre norge rundt for å dra der "alle andre" drar, kanskje...

Gratulerer med flott fisk! :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
34 minutes ago, Kristian J. Vabø said:

Hvilket område er dette? Høydemeter? ser det fortsatt er tegn til is på vannet.. Vurderer en tur opp til Setesdalsheiene selv etterhvert, i området rundt Øyarvatn, på vei mellom Brokke - Suleskard.

Noe sier meg at disse områdene er vel så flotte som alle de andre mer populære områdene i Sør-norge, feks Hardangervidda osv., så neppe nødvendig å kjøre norge rundt for å dra der "alle andre" drar, kanskje...

Gratulerer med flott fisk! :D 

Det var nærmere hovden området enn suleskard. Vannet du ser med is på var på 1200 meter og fisken ble tatt på ca 1100 meter. Isen som var igjen smeltet mye i løpet av 3 dager. Så om et par dager er det ikke antydning til is igjen der jeg var. 

Ved suleskard veien har jeg ikke funnet noen gromvann enda, men de eksisterer nok. Så må nok bare leite endel mere. Nå skal det sies at jeg ikke har testa mange vann i området

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
29 minutter siden, tklami skrev:

Det var nærmere hovden området enn suleskard. Vannet du ser med is på var på 1200 meter og fisken ble tatt på ca 1100 meter. Isen som var igjen smeltet mye i løpet av 3 dager. Så om et par dager er det ikke antydning til is igjen der jeg var. 

Ved suleskard veien har jeg ikke funnet noen gromvann enda, men de eksisterer nok. Så må nok bare leite endel mere. Nå skal det sies at jeg ikke har testa mange vann i området

Ah da bør det nok være svært lite eller ingen snø og is der jeg vurderer, og hvertfall når det er litt fram i tid, da det ligger på 8-900m. Takker for info! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yr meldte regn i hele dag, men siden de tok feil, så benyttet jeg meg av å stikke ut å teste fiskelykken på en "hemmelig" plass :p

Mye vann i fossen og elva, samt "høyvann" langs vannkanten, så vanskelig å komme til de gode fiskeplassene.
 fjor høst var det nesten helt tørt i bunnen av fossen her og man kunne fint gå der uten å bli våt på skoene..
1915000808_2019-06-1419_11_07.jpg.e5ba0a735c76a7837030cb53a73e6084.jpg     2031689854_2019-06-1419_28_27.jpg.76eeb81ee4b9c1d9576ef14466c1af5a.jpg

Begynte å fiske med en Sølvkroken Lillauren CD-sluk, men uten hell. Byttet så over til en Remen Møreungen Nordlys GL og da satt fisken med en gang :P
Ikke akkurat stor fisk, men bedre med en liten fisk enn ingen fisk! Fikk og et par abbor, men de glapp før jeg fikk de opp, og like greit var det.
Når snøret fikk en stor usse av en knute på seg og det begynte å regne tok jeg det som et tegn på at det var på tide å gi seg...! :D 
1481340062_2019-06-1418_46_18.jpg.cbbd10ed4bc0d25b4dcefad39ef0c0ea.jpg     11504504_2019-06-1419_57_45.jpg.92ca05df3940bfb004b7a005fb207680.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider