Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Hmm, av det jeg har prøvd vil jeg si Woolpower 200. Det har frotté innside som gir litt avstand til "glattlaget", slik at det binder luft. Trøyene har forlenget bakstykke. 

Finnes også i "400" med samme innside og er enda tykkere, drar seg litt mot kategorien mellomlag. Tallet 200 og 400 er vekt i gram pr m2.

Andre jeg har prøvd er Devold expedition, HH Lifa meriono og Devold "med prikker" (husker ikke navnet).

• Takk 1
Skrevet

For stillesitting er jeg litt usikker, hadde du sagt bevegelse ville jeg uansett anbefalt Brynje eller Aclima ullnetting innerst med høy hals og så lag på lag utenpå. 
På jobb (stillestående ute) fungere slikt ypperlig. 

• Takk 1
Skrevet

De fleste Ull undertøy vil fungere så lenge antall gram ull er over 200. Brynje har en serie som har både helsetrøye og tjukk ull i samme plagg, men de koster en halv nyre på mørke nettet. 
Andre alternativ er å ha flere lag, dette vil også fungere like godt, koste mindre og siden du nevner at du skal sitte stille er vel ikke flere plagg utenpå hverandre for plagsomt, som om du skulle gått mye. 
Termodress og Ullundertøy fungerer til det meste etter min erfaring. Men det er ikke like hippt som en dress fra Arcteryx 😆

• Takk 1
Skrevet

Brynje Arctic i bestefarsdrakt/heldress.

Du snakker da om 1700-4000 kr for et enkelt plagg men varmere undertøy tror jeg ikke du finner i det hele tatt.

Skal jeg ut i minus grader med lav aktivitet så er det førstevalget med god margin 

Men prisen svir 

• Takk 1
Skrevet

Lanulva har ribbestrikket ullundertøy, som med sine kanaler og pustende hull fungerer litt a la Brynje. De har forskjellige tykkelser og ift aktivitetsnivå. Men Brynje tåler bruk over tid bedre

• Takk 1
Skrevet

Flere lag, som noen er inne på, gir varme og fleksibilitet. 

Brynje har, som nevnt, noen plagg som er flere lag, i et. Mindre fleksibelt, men kan i noen situasjoner oppleves som mer komfortabelt. Det blir færre "ender" å skulle sortere.

Aclima har også flere lag, i et. Doublewool. Det er ullnetting innerst og et lag med, ganske, tjukk ull utapå der. Det er veldig varmt. 

Jeg ville ha gjort som jeg allerede, som oftest, gjør. Et lag ullnetting, jeg fortrekker Brynje sin tynne netting, p.g.a. at det er ekstremt komfortabelt. Utapå der, ville jeg, kanskje, valgt Aclima Warmwool, av det jeg har erfaring med.

Eller så er jo det meste av det som er nevnt, varmt. Og det er mye som vil funke.

• Takk 1
Skrevet

Jeg har et sett med Brynje Arctic som er for varmt i aktiv bruk med mindre det er bikkjekaldt. Det er sikkert fint når man sitter stille men, som nevnt av andre, dyrt. Jeg har også hatt god erfaring med å ta på 2 stk bukse under lang når det har vært skikkelig kaldt.

Er det noen spesiell grunn til at du, @Aaaaaaaahaaaaa ønsker at undertøyet skal være det som holder deg varm? Isolerende mellom- og ytterlag vil jeg tro gir mer "bang for the buck".

Jeg ser at barnehageansatte gjerne bruker termodress på vinteren mens de står og ser på at ungene løper rundt, så jeg tipper @tshansen er inne på noe.

• Takk 1
Skrevet
DrKneipp skrev (3 timer siden):

Jeg har et sett med Brynje Arctic som er for varmt i aktiv bruk med mindre det er bikkjekaldt. Det er sikkert fint når man sitter stille men, som nevnt av andre, dyrt. Jeg har også hatt god erfaring med å ta på 2 stk bukse under lang når det har vært skikkelig kaldt.

Er det noen spesiell grunn til at du, @Aaaaaaaahaaaaa ønsker at undertøyet skal være det som holder deg varm? Isolerende mellom- og ytterlag vil jeg tro gir mer "bang for the buck".

Jeg ser at barnehageansatte gjerne bruker termodress på vinteren mens de står og ser på at ungene løper rundt, så jeg tipper @tshansen er inne på noe.

Vil ha flere muligheter, også når jeg sover ute. Så varmt fra innerst til ytterst😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.