Gå til innhold
  • Bli medlem

Det hjelper ikke....

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
tshansen skrev (2 minutter siden):

Så om man halverer bestanden av mennsker på denne planeten vår, så er vi ressurs nøytral igjen 🧐 

Verdens ledere gjør så godt de kan for å få redusert antallet mennesker. Man kjenner til mange kriger og konflikter, men jeg fikk nesten sjokk når jeg kom over denne listen hos FN:
https://fn.no/konflikter

Endret av GrendelRaptor8
  • Liker 1
Annonse
Skrevet
GrendelRaptor8 skrev (12 minutter siden):

Verdens ledere gjør så godt de kan for å få redusert antallet mennesker. Man kjenner til mange kriger og konflikter, men jeg fikk nesten sjokk når jeg kom over denne listen hos FN:
https://fn.no/konflikter

Ja, det kan hvertfall virke som at de gjør sitt aller ytterste for å nå de tallene. Det er skremmende mange konflikter man aldri hører om, selv så liten verden er blitt med internett og sosiale medier. 

• Liker 1
Skrevet
tshansen skrev (På 8.9.2025 den 20.22):

Hvorfor er dette det verste? Blir det sult og katastrofe, vil det daue folk som fluer. Det er fakta, uansett hvordan du definerer menneskesynet. 
Klart, alt kan endres, men hvis det er så krise som dine fakta viser til. Hvorfor blir det ikke gjort mer som faktisk monner? Hvorfor er det latterlig symbolpolitikk som skal trumfes gjennom? 🤫

Det vil bli enorm nød og mange vil dø om de verste scenarioene slår til. Men å si at vi ikke kan hjelpe folk med 100vis av milliarder er ikke bare feil, det er forkastelig i min bok. 

tshansen skrev (54 minutter siden):

Så om man halverer bestanden av mennsker på denne planeten vår, så er vi ressurs nøytral igjen 🧐 

På ingen måte. Hvem er det som kommer til å dø? De som forurenser lite eller vi som forurenser mye? 

Norge kan slett ikke løse klimakrisen alene, men om ikke vi som er de aller rikeste går foran, så sier vi til verdens fattige at vi driter i om deres verden blir et helvete for vi skal uansett holde på som vi har gjort. 

• Liker 2
Skrevet
tshansen skrev (På 8.9.2025 den 20.22):

Jeg sier på ingen måte at jeg har rett eller at man bør gjøre slik eller sånn, men det er mange her inne som er klokkeklar i sin tro, selv om de ikke har kunnskap på feltet selv, men de velger å lene seg på beviser som forskere har framlagt. 
For meg minner dette mer om en religiøs sekt som lovpriser bibelen og nekter for at noe annet kan være mer rett enn de har. 

Du har rett og slett ikke den fjerneste anelse om hvordan forskningen fungerer. Man tester hypoteser og teorier, og legger det frem for fagfeller som prøver å plukke argumentasjonen fra hverandre. Så kommer nye forskere med nye data og hypoteser som bringer feltet stadig videre.

Dette ligner ikke på noen sekt jeg har hørt om.. Det skeptikerne glemmer er at om en forsker viser at de modellene klimaforskningen i dag bruker er feil, så ville det gitt en nobelpris umiddelbart. 

Tenk hvor bra det ville vært hvis alle Youtube-ekspertene der ute hadde utsatt egen argumentasjon og egne kilder for den samme kritiske vurderingen som forskerne gjør..

• Liker 4
Skrevet

Spennende tema, men med mindre noen har veldig overbevisende argumenter for hvorfor dette er relevant for Fjellforum så tenker jeg kanskje det er best å vri diskusjonen tilbake mot fjell og friluftsliv. 

Hanne m. moderatorhatten på 

• Takk 1
Skrevet
Heriks skrev (1 time siden):

Spennende tema, men med mindre noen har veldig overbevisende argumenter for hvorfor dette er relevant for Fjellforum så tenker jeg kanskje det er best å vri diskusjonen tilbake mot fjell og friluftsliv. 

Hanne m. moderatorhatten på 

Man får ventilert litt, kastet litt skit på temaer samfunnsproblemer som opptar oss i hverdagen og det kan umulig være negativt at vi er litt uenige her inne. Det er jo ingen person angrep eller ufinheter? 🤔 
Det blir fort kjedelig om alt skal handle om hva vi har kjøpt eller hvilket telt som er best 🤣

Hold tråden gående og moderer heller om det blir ufinheter. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.