Gå til innhold
  • Bli medlem

Monsenbutikkene stenger


Robinson

Anbefalte innlegg

https://borsen.dagbladet.no/kjendis/legger-ned/78366344

Litt trist å se at han gir seg. Det åpnet en her i mitt nabolag for noen år siden og jeg har handlet litt der noen ganger.  Det er selvfølgelig verst for de som mister jobben. Og det må også sies at kjøpesentrene har noen avsindige husleier, så butikkene må ha en del omsetning for å lønne seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe jeg ikke har forstått. Sports Outlet og Monsen butikken åpnet nesten samtidig på Kilden kjøpesenter. Gangavstand ca 10 m mellom de to butikkdørene. Og Sports Outlet har hele tiden solgt en del av samme Monsen sortimentet som Monsen butikken. Monsen butikken har egentlig aldri hatt en sjanse...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Monsen butikken på Lagunen (Bergen) men der var det mer eller mindre utsolgt for alt. Hadde et par jakker og noen titankjeler. Vet ikke om det alltid har vært så lite utvalg men om det er tilfellet så forstår jeg hvorfor de stenger. Jeg var der for å kjøpe noen greier med ingen av tingen hadde de inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også var de stort sett utsolgt for herreklær av de mest populære modeller/str, samt at sport outleten gjerne hadde samme vare bare billigere. Synes forøvrig at klærne er dyre ift materialvalg, og skalljakke er uten ventilasjonsglidelåser for å nevne noe. Hadde egentlig forventet mer av Monsen. Virker som han tar store marginer på produkter som er veldig billige å produsere. Prisene på outlet er mer i henhold til hva man forventer. Men designet synes jeg er kult. Det skal han ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne i en Monsen butikk en gang, sett litt på nettet og lest en del omtaler. Det finnes noen gode produkter, men blandet inn med veldig mye ræl som åpenbart er produkter som bare er rebrandet for å selge med gode marginer uten noen form for gjennomtenkt funksjon. Være seg votter, turmat, liggeunderlag om mye annet.

Mange av disse hørte nok best hjemme på sports outlet med alt det andre av dårlig kvalitet og lite gjennomtenkt funksjon. 

Kanskje hadde det gått bedre med renspikka produkter av god kvalitet. 

  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder rebranding, så driver flere norske aktører med det. For eksempel Revir.

Nå besøker jeg sjelden kjøpesentre i det store og hele. Synes det er utrivelig der. Har svingt innom M butikken i Alta som rent tidsfordriv før/etter tur, og foruten innkjøp av en Mac'n Chess kun for å smake, har jeg ikke kjøpt et M produkt. Liker fyren, ikke det.

Savner selvstendige butikker med høy kompetanse. Hesby i Tønsberg var ikke en butikk i ordets rette forstand, men en "institusjon". Samme var opplevelsen av å gå inn dørene hos Våpen Andresen i Tromsø før. Andre medlemmer her har sikkert slike erfaringer/minner om sine butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.