Jump to content

Mammutton

Aktiv medlem
  • Posts

    32
  • Joined

  • Last visited

About Mammutton

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Mammutton's Achievements

  1. Godt å høre! Takk for rapport og god tur videre!
  2. Herlig! Hvor lang tid brukte du opp til nedre muggsjø? Og hvor gikk du fra?
  3. Tror vi ender opp med å gå til Revsjøen første dag og sjøsetter der. Så blir det en dagstur opp til Volsjøan før vi padler mot Roasten Får besøke mugga ved en annen anledning!
  4. Hovedmålet med turen er jo de dagene som skal tilbringes mellom revsjøen og øvre roasten. Kanskje like greit å droppe nordvika-muggsjøen og heller gå via røvollen mot revsjøen? Kan evt ta en dagstur til volsjøan
  5. Har ingen link til det nei. Vært der et par ganger før med kano og da har vi padlet ned den første delen, pakket sammen kano og gått resten. Det har vært grunnet ukjent terreng og liten tid til å rekke transport over femunden. Det eneste jeg vet er at første delen av røa er grei padle med litt bæring her og der. Litt mer kronglete og gjengrodd sti så du bør regne med litt tid ned Røa.
  6. Hei folkens Jeg sitter å ser på en potensiell rute i Femundsmarka med packraft som fremkomstmiddel og er på jakt etter et par tips/meninger. Tenker at turen vil vare 5-7 dager. Her er turen jeg tenker: Nordvika - Nedre muggsjøen - Volsjøan - Revsjøen- Så via håene og ned til Roasten og ned røa( her er jeg kjent). Det jeg lurer på angående denne ruten er hvordan er det å padle opp mugga? Eller bør jeg speilvende ruten og padle ned mugga? Og selvfølgelig generelt om noen med ruten som virker unødvendig kronglete. Har eller vurdert en rute over Røvtjønnan, inn til Vonsjøan- Padle mugga tilbake til Roasten og ned Røa. Kom gjerne med innspill og tips!
  7. Jeg har vel vært ute å kritisert den åren litt ja:D Den åren fungere helt fint helt til man får en litt mer solid en i hendene. Min faste padlekompis har en norseraft intermediate åre så jeg ble nødt til å skaffe meg en slik en. Etter å ha byttelånt et par ganger var det ingen vei tilbake. Jeg brukte min alu shark en del turer men savnet muligheten til å stille lengden når jeg er i elv pluss at den er litt i korteste laget på det lengste. Uansett, med pumpen og åren er det et bra tilbud og det kommer nok en dag der jeg trenger en reserve åre!
  8. Jeg var lenge i samme tenkeboksen og endte opp med en 265. Liker å ha muligheten til å strekke på bena og ta meg en liten middagslur med stangen ute:)
  9. Om valget står mellom MRS og Kipara, er Kipara mye mer romslig og for meg det beste valget. Med tanke på retningstabilitet og fart over stille vann er nok Microraften(lenger og smalere) litt raskere men retningsstabiliteten er ca den samme. Jeg er veldig fornøyd med min Char 265 og er veldig overrasket over hvor retningstabil og generelt stabil den båten er!
  10. Da gikk jeg for en Kipara Char 265 og er veldig fornøyd med båten! Har en kompis som samtidig kjøpte seg en Mrs XL så vi har fått byttelånt og fått et bra førsteinntrykk av båtene/pakketilbudene. Den største forskjellen er helt klart bredden på båtene. I Mrsen får man litt press på hoftepartiet mens Kiparan er mer romslig, men igjen så glir mrsen litt bedre på flatt vann virker det som. Ellers er sprut trekket mye(!) bedre på Mrs, lettere og feste og muligheter for å ta av. På Kipara er det litt mer knot å feste det godt da det sitter oppå batongen. På Mrs sitter det litt mer på siden så man får tightet det litt mer. I tillegg så danner det seg litt mer dammer rundt kiparaq sitt spruttrekk, det er litt vanskeligere å feste det tight. Mrs har en god patent for å tighte det opp. Årene: Den man får med i Kipara sin pakke er temmelig kjip... Den føles rett og slett litt leketøy ut. Så man kan forvente å legge ut et par tusen ekstra for en tilsvarende til den Mrs har i sitt pakketilbud. (noe som gjør at prisforskjellen blir litt mindre: Alt i alt: Sykt bra båter av høy kvalitet som vi kommer til å få mye glede av! Jeg er godt fornøyd med min 265 (litt misunnelig på mrs sitt spruttrekk), men størrelsen er perfekt og det virker ikke som mye båt er et stort problem med tanke på manøvrering og bæring. Takk for alle tidligere tips i denne tråden!:)
  11. Takk for tilbudet men jeg holder for tiden til på vestlandet:) bestilte meg en 265 nå. Er ganske sikker på at det blir en god match!
  12. Det var fin lesning! Ser ut som en veldig deilig tur! Jeg målte sittelengden min til 130, ser for meg at det med sko og litt dårlig sittestilling kan bli litt knapt med den 245 modellen. Men du har gitt meg noe å tenke på og jeg tror jeg går tilbake på orginalplanen med en 265 modell. Skal se om jeg finner noe kjente som har båter jeg kan prøvesitte!
  13. Takk for svar! Kanskje jeg bare smeller til på 285 så har jeg litt ekstra plass:) dette blir en deilig vår og sommer!
  14. Jeg går til anskaffelse av en Kipara Char om ikke lenge. Ble bare litt usikker på om jeg skulle ha 265 eller 285... Og da selvfølgelig om jeg ikke like gjerne kunne gå for en MRS XL. Er ca 187 høy så burde jo være plass til meg i en 265, utifra målene er har jeg over 20cm å gå på i sittelenge. Men er det bedre å ha litt større båt? Er ikke så mye mer vekt men det blir jo en større sak å dra med seg rundt omkring...
  15. Med felleski mener du fjellski med kortfellsystem? Eller Felleski som har integrerte feller i sålen? Disse kan man vel ikke bare ta av fellen sånn uten videre Men om uansett vil det jo være mer gunstig å kjøre nedover med glatte ski, mer kontroll og forutsigbarhet. Jeg ville gått for enten fisher eller åsnes sine fjellski med kortfellesystem. Det tar 30 sekunder å ta av eller på og man slipper å vrikke ankler og greier.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy