Gå til innhold
Fotogubbe

Isolerende bukse i camp

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg trenger en isolerende bukse til bruk i og rundt teltet på kalde høstdager og til lett vinterbruk.

Fiber eller dun? Ønsker helst at den er myk og behagelig å ha på siden den brukes mest inne i teltet. Trenger ikke være dun og superlett, men myk og behagelig på.

Fant denne Skjult lenke - logg inn for å se den .

Endret av Fotogubbe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håpet på å skaffe til veie Arc’teryx Atom LT Pants i M, men virker vanskelig pr. nå. Buksa er ikke på hjemmesiden til produsenten, mulig den utgår?

Skjult lenke - logg inn for å se den

Utendørs bruker jeg hovedsakelig Norrøna Falketind Windstopper Hybrid med en ullongs under. 8-10 kalde på barmark biter, men er ofte i litt aktivitet. Til bruk i teltet er Rab Argon fin, men vil trolig savne glidelås av hensyn til enkelt bruk og lufting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Atom LT buksa og den er skikkelig digg. (Samme er Atom LT jakken)
Brukte den sist på tur i Rago, med regn hver dag, og det var skikkelig digg å få av seg ei våt turbukse og hoppe inn i Atom buksa når vi slo leir, dvs både under hytte og teltovernatting.
Da fikk tørkeprosessen startet på turbuksa også.

En annen bukse som er skikkelig digg, er denne :

Jeg bruker WM Flight buksa primært på tørre og kalde dager, men jeg nøler ikke med å anbefale den til bruket du skisserer. (I og rundt teltet)
Advarsel; WM er avhengighetsskapende, og leder lett til at du må ha mer stæsj fra WM. 🙈

For meg så scorer begge buksene høyt på de tre viktigste parametrene jeg vektla ifbm kjøp. 
1. Lett
2. Komprimerbar
3. Varm (Flight buksa isolerer selvfølgelig en god del mer en Atom buksa.)

For info, så kjøpte jeg begge buksene til ca 50% av veiledende pris. Jeg hadde lenge siklet på Flight Buksa, men ikke fått meg til å betale fullpris. Dog skal det sies at prisene har gått opp opp opp de siste årene, så salgsprisen jeg kjøpte for, var vel ikke langt unna veiledende pris da jeg begynte å sikle...

Endret av Walle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider