Sovjetunionen Skrevet 4. august 2018 Skrevet 4. august 2018 19 minutter siden, whistler skrev: Mye tyder pĂ„ det. Ble litt skeptisk etter det du skrev her tidligere og det ser vel ut som det er regelen og ikke unntaket. Ringer dem mandag. FĂ„r ta det direkte med importĂžr om det fortsatt er vanskelig Ă„ behandle kundene sine som man bĂžr.. Aaah, klassisk BrukĂ„s, har ringt de et par ganger ang en annen reklamasjon og da var stilen typ detteđđđđ: Jeg: Hei, jeg ringer ang .... kan jeg fĂ„ snakke med Ă se? BrukĂ„s: Ja, seff, Ă se gikk akkurat ut, men er tilbake om to minutter. Jeg (ringt tilbake etter to min): Hei jeg ringer ang .... er Ă se der nĂ„? BrukĂ„s: Eh nei.... hun gikk akkurat hjem. Osvosvosv i et halvt Ă„r. Jeg klagde saken inn for forbrukerrĂ„det med et krav pp 250 kroner (prinsippsak for min del), de ignorerte hele saken. Kontaktet meg aldri. Lot meg ta hele greia med Arcteryx selv, dette er 4 mnd etter jakka ble kjĂžpt. Men: dette er en mye enklere sak og du fĂ„r uansett reklamasjon hos Utedepot, sĂ„ det er null stress đ  4
PopulĂŠrt innlegg +tshansen Skrevet 4. august 2018 PopulĂŠrt innlegg Skrevet 4. august 2018 2 timer siden, Sovjetunionen skrev: Aaah, klassisk BrukĂ„s, har ringt de et par ganger ang en annen reklamasjon og da var stilen typ detteđđđđ: Jeg: Hei, jeg ringer ang .... kan jeg fĂ„ snakke med Ă se? BrukĂ„s: Ja, seff, Ă se gikk akkurat ut, men er tilbake om to minutter. Jeg (ringt tilbake etter to min): Hei jeg ringer ang .... er Ă se der nĂ„? BrukĂ„s: Eh nei.... hun gikk akkurat hjem. Osvosvosv i et halvt Ă„r. Jeg klagde saken inn for forbrukerrĂ„det med et krav pp 250 kroner (prinsippsak for min del), de ignorerte hele saken. Kontaktet meg aldri. Lot meg ta hele greia med Arcteryx selv, dette er 4 mnd etter jakka ble kjĂžpt. Men: dette er en mye enklere sak og du fĂ„r uansett reklamasjon hos Utedepot, sĂ„ det er null stress đ  Slike opplevelser burde vĂŠrt i en egen sticky trĂ„d.... Gapestokk er det enste som nytter nĂ„r forhandlere behandler kundene sine pĂ„ denne mĂ„ten. En forbanna uting 12
tonymakkaroni Skrevet 24. august 2018 Skrevet 24. august 2018 Jeg kontakta Utedepot et par uker siden , henviste til alle hendelsene med delam pĂ„ 2015 modellene, min var ikke delaminert (ennĂ„) men brukt kanskje 50 netter over par Ă„r, sĂ„ jeg spurte om de ville fikse eller erstatte med ny, sĂ„ jeg slipper at den ryker pĂ„ tur. Det ville de ikke, og det er forstĂ„elig nok. Dro sĂ„ pĂ„ liten ukestur pĂ„ Hardangervidda , og underlaget delaminerte allerede fĂžrste morgen đ Kan legge til at jeg allerede hadde klart Ă„ legge haspelsnella hjemme og var sĂ„nn sett pĂ„ fisketur med fiskekort, men ikke sĂ„ mye mer.. Men da fikk jeg vandra litt mer i stedet, og det gjĂžr jo godt nĂ„r ryggen er blitt litt skakk i lĂžpet av natta đ 3 1
whistler Skrevet 25. august 2018 Forfatter Skrevet 25. august 2018 10 timer siden, tonymakkaroni skrev: Jeg kontakta Utedepot et par uker siden , henviste til alle hendelsene med delam pĂ„ 2015 modellene, min var ikke delaminert (ennĂ„) men brukt kanskje 50 netter over par Ă„r, sĂ„ jeg spurte om de ville fikse eller erstatte med ny, sĂ„ jeg slipper at den ryker pĂ„ tur. Det ville de ikke, og det er forstĂ„elig nok. Dro sĂ„ pĂ„ liten ukestur pĂ„ Hardangervidda , og underlaget delaminerte allerede fĂžrste morgen đ Kan legge til at jeg allerede hadde klart Ă„ legge haspelsnella hjemme og var sĂ„nn sett pĂ„ fisketur med fiskekort, men ikke sĂ„ mye mer.. Men da fikk jeg vandra litt mer i stedet, og det gjĂžr jo godt nĂ„r ryggen er blitt litt skakk i lĂžpet av natta đ Det mĂ„tte jo bare skje pĂ„ vidda. Hadde garantert ikke skjedd om du blĂ„ste det opp og lĂ„ pĂ„ det i stua ei uke đ Jeg fikk omsider nytt etter Ă„ ha sendt en klage pĂ„ forhandleren til importĂžr. Nytt underlag i posten uten spĂžrsmĂ„l. 2
groeve Skrevet 4. september 2018 Skrevet 4. september 2018 Noen som har erfaring med hvor lang tid Fjellsport bruker pĂ„ Ă„ behandle reklamasjoner? Sendte inn mitt for over 3 uker siden, fikk beskjed om at de har sendt det inn til importĂžr (?) for videre behandling. Fikk vite at det kunne ta "opp mot 3 uker", nĂ„ er vi godt over 3... FĂžrste gang det skjedde, dro jeg innom Fjellsport i Sandefjord og fikk et nytt pĂ„ stedet... Mulig endra rutiner nĂ„? Begge er synmat 9lw.Â
whistler Skrevet 4. september 2018 Forfatter Skrevet 4. september 2018 5 minutter siden, groeve skrev: Noen som har erfaring med hvor lang tid Fjellsport bruker pĂ„ Ă„ behandle reklamasjoner? Sendte inn mitt for over 3 uker siden, fikk beskjed om at de har sendt det inn til importĂžr (?) for videre behandling. Fikk vite at det kunne ta "opp mot 3 uker", nĂ„ er vi godt over 3... FĂžrste gang det skjedde, dro jeg innom Fjellsport i Sandefjord og fikk et nytt pĂ„ stedet... Mulig endra rutiner nĂ„? Begge er synmat 9lw. HĂžres rart ut. ImportĂžr krever ikke underlaget inn, men bilder av LOT-nummer og bilde av underlaget.. Ta en telefon til Fjellsport sĂ„ ordner det seg nok. GjĂžr det ikke det, ring til importĂžren.Â
+Heriks Skrevet 4. september 2018 Skrevet 4. september 2018 1 minutt siden, groeve skrev: Noen som har erfaring med hvor lang tid Fjellsport bruker pÄ Ä behandle reklamasjoner? Sendte inn mitt for over 3 uker siden, fikk beskjed om at de har sendt det inn til importÞr (?) for videre behandling. Fikk vite at det kunne ta "opp mot 3 uker", nÄ er vi godt over 3... FÞrste gang det skjedde, dro jeg innom Fjellsport i Sandefjord og fikk et nytt pÄ stedet... Mulig endra rutiner nÄ? Begge er synmat 9lw. Varierer tydeligvis, jeg sendte reklamasjon pÄ en mandag midt i juli og fikk nytt i posten pÄ torsdag samme uke. (Riktignok en slik hvor Fjellsport var sikre pÄ at importÞr ville godta reklamasjon)
groeve Skrevet 4. september 2018 Skrevet 4. september 2018 Jeg fĂ„r ringe dem i morgen. Hadde e-post korrespondanse med dem i forrige uke, hvor dette var ett av svarene; "Hei! Reklamasjonen er sendt til leverandĂžr for kontroll og godkjennelse. Jeg venter pĂ„ tilbakemelding !" Og at det, som sagt, kunne ta opp mot 3 uker. 3 uker passerte pĂ„ Mandag. Det er forresten en 2015 modell...Â
groeve Skrevet 8. oktober 2018 Skrevet 8. oktober 2018 Jeg fikk godkjent reklamasjonen da, men har enda til gode Ä fÄ et nytt i retur. 13.07 mottok de reklamasjonen min, og nÄ er levering av nytt parti flyttet, for andre gang, til midten av oktober sirup......
whistler Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Skrevet 8. oktober 2018 12 minutter siden, groeve skrev: Jeg fikk godkjent reklamasjonen da, men har enda til gode Ä fÄ et nytt i retur. 13.07 mottok de reklamasjonen min, og nÄ er levering av nytt parti flyttet, for andre gang, til midten av oktober sirup...... Det mÄ du ikke finne deg i. Har du snakket med distributÞren? Mitt var kjÞpt hos en annen leverandÞr som ogsÄ somlet, men etter at jeg tok kontakt med importÞr hadde jeg nytt underlag pÄ vei i posten dagen etterpÄ. Om det er leveringsproblemer pÄ akkurat den typen du hadde gÄr det sikkert an Ä fÄ til et bytte til en annen modell?
Tor-Erik-L-77 Skrevet 8. oktober 2018 Skrevet 8. oktober 2018 Veldig rart, gikk veldig greit mot fjellsport nÄr jeg reklamerte pÄ mitt Expeed: Sendte mail 5 januar, 10 januar fÄr jeg svar om Ä sende inn LOT nummer og bilde av underlaget blÄst opp. Etter Ä ha sendt dette gikk det bare en snau uke fÞr jeg fikk mail tilbake om at reklamasjon var godkjent. De sendte meg nytt underlag og saken var ute av verden. Men jeg tror de sender bilder og lot nummer videre til leverandÞr sÄ mulig det er litt variasjon i saksbehandlingstiden?
groeve Skrevet 8. oktober 2018 Skrevet 8. oktober 2018 (endret) 2 timer siden, whistler skrev: Det mĂ„ du ikke finne deg i. Har du snakket med distributĂžren? Mitt var kjĂžpt hos en annen leverandĂžr som ogsĂ„ somlet, men etter at jeg tok kontakt med importĂžr hadde jeg nytt underlag pĂ„ vei i posten dagen etterpĂ„. Om det er leveringsproblemer pĂ„ï»ż akkurat den typen du hadde gĂ„r det sikkert an Ă„ fĂ„ til et bytte til en annen modell? Vet du hvem som stĂ„r som distributĂžr i Norge?Jeg har bare forholdt meg til Fjellsport. Finner bare forhandlere inne pĂ„ siden til Exped.  11 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev: Veldig rart, gikk veldig greit mot fjellsport nĂ„r jeg reklamerte pĂ„ mitt Expeed: Sendte mail 5 januar, 10 januar fĂ„r jeg svar om Ă„ sende inn LOT nummer og bilde av underlaget blĂ„st opp. Etter Ă„ ha sendt dette gikk det bare en snau uke fĂžr jeg fikk mail tilbake om at reklamasjon var godkjent. De sendte meg nytt underlag og saken var ute av verden. Men jeg tror de sender bilder og lot nummer videre til leverandĂžr sĂ„ mulig det er litt variasjon i saksbehandlingstiden? Sikkert ikke noe problem nĂ„r de har varen pĂ„ lager..:/ men ja, de brukte nesten en mĂ„ned pĂ„ Ă„ behandle saken.  Edit: ser ut som at de er tomme for de fleste LW variantene. Endret 8. oktober 2018 av groeve
whistler Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Skrevet 8. oktober 2018 2 timer siden, groeve skrev: Vet du hvem som stÄr som distributÞr i Norge?Jeg har bare forholdt meg til Fjellsport. Finner bare forhandlere inne pÄ siden til Exped. DistribÞr er Utedepot - http://www.utedepot.no/
polar13 Skrevet 9. oktober 2018 Skrevet 9. oktober 2018 Dere som har opplevd delaminering, bruker dere chairkit? NÄr mitt delaminerte sÄ var det etter en liten periode med bruk av chairkit, mitt var kjÞpt i 2012. Fikk ikke nytt, men Fjellsport var kule og ga meg en nice rabattkode.
whistler Skrevet 9. oktober 2018 Forfatter Skrevet 9. oktober 2018 23 minutter siden, polar13 skrev: Dere som har opplevd delaminering, bruker dere chairkit? NĂ„r mitt delaminerte sĂ„ var det etter en liten periode med bruk av chairkit, mitt var kjĂžpt i 2012. Fikk ikke nytt, men Fjellsport var kule og ga meg en nice rabattkode. BĂ„de og. Downmat 7LW har jeg brukt med chairkit. Synmat Hyperlite og Synmat M er aldri brukt med chairkit. Alle har delaminert. Jeg tror chairkit kan vĂŠre med pĂ„ Ă„ fremskynde delaminering, men de som er av dĂ„rlig batch gjĂžr det fĂžr eller siden uansett ser det ut til Â
Anders_G Skrevet 9. oktober 2018 Skrevet 9. oktober 2018 Dette gjelder dessverre ikke bare exped, men ogsÄ thermarest. Mitt xlite og fruens all season har delaminert i lÞpet av Norge pÄ langs nÄ. All Season hadde mange netter fra tidligere (vil anslÄ at det er snakk om ca 200 netter totalt), mens xlite ble kjÞpt til turen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ