Gå til innhold
Terka

Klymit Inertia X-Frame Recon liggeunderlag

Anbefalte innlegg

Noen som har testet disse? 

Skal ikke kjøpe selv men et nyskjerrig på om komforten er like bra som dem skriver. 😄 Og vil ikke disse isolere særs dårlig mot kaldt underlag som vi har en del av her ila året? 

klymit_inertiaxframerecon_angledbag_v1.thumb.png.7991b4eb38b323c464922f585be53e46.png

Skjult lenke - logg inn for å se den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mareng

Snakker om at luft isolerer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutes ago, Mareng said:

Snakker om at luft isolerer...

Vel...kongens nye klær? 😄

Antar vekt og pakkevolum er nøkkelord her, i tillegg til sovekomfort.

Jeg solgte selv et Thermarest Xlite (Regular= 340g) som jeg syntes ble for kald selv på enkelte fjellturer ila sommeren. Med Thermarest Xtherm (Regular =  430g) som også "kun" er luft så er jeg varm godt ned på minusgradene.

Inertia X Frame Recon veier forøvrig 292g. (De har også lettere varianter)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her snakker vi minimalistisk ja.. Skal denne gi nok isolasjon må den nok kombineres med et lett skumunderlag. Sammen med et Mammut Alpinemat UL blir det jo en lett kombo som kanskje kan funke bra? Har ikke helt trua på forslaget dems om å plassere det inni soveposen.. ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mareng

Kan ikke vi bare være enige om at dette ser jævlig ukomfortabelt ut? :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke turt(eller særlig lyst) å prøve. Jeg vrir meg masse i søvne, og dette vil vel kun funke for folk som sover rolig og på ryggen.

Men det er en morsom ide da :P Lufthullene fylles vel av soveposen(?), da de er plassert i områder man ikke hviler hardt ned på, hvis dere skjønner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at det har noe å si, men kjenner jeg blir litt uvel av navnet - Klymit Inertia. Høres ut som noe kun en heftig runde Azitromax kan kurere.

Utenom det så må jeg si at ikke er fan av å ha svære store hull i liggeunderlaget mitt. Så er skeptisk til den saken der.. Men den kan jo vise seg å være en positiv overraskelse, men det får noen andre finne ut av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser sært ut...

Tips til underlag som skal brukes sommertid, minimum lengde 180, bredde 60 cm, som tar lite plass i sekken og ikke koster all verdens?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, ViktorS skrev:

Ser sært ut...

Tips til underlag som skal brukes sommertid, minimum lengde 180, bredde 60 cm, som tar lite plass i sekken og ikke koster all verdens?:)

Exped Synmat Hyperlite LW er min favoritt. Pakkvolum som en brusflaske, 450 gram og (nesten) like komfortabelt som Downmat 7LW. Koster jo litt, så det spørs hva du legger i allverdens ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Mareng

Exped Synmat UL 7 MW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Tor-Erik-L-77 skrev:

Litt for ekstremt for min del 😅 Men ser at klymit også har en annen type som er mer fristende. Så raskt at den har endel bruker erfaringer som er positive og kan brukes for sidesovere også...

Skjult lenke - logg inn for å se den

D84FF7AF-8863-45C6-A1F6-FC50FEBAEA4B.thumb.png.3ecbab3efc0c4d8779c75b85fcc4e01d.png

Her foreslår jeg du melder deg som prøvekanin, Larsen ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lenge lurt på hvorfor noen kjøper nye bukser med hull i. Skjønner det nå, det er for å få ned vekta. De er "lett pakkere" med andre ord.  Btw, synd at begrepet "airbag" er i bruk, ellers kunne Bergans ha gjort det stort i dette markedssegmentet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Bobe
      Har i lengre tid prøvd å finne et lite hull i underlaget mitt, exped7 downmat, uten hell. Men underlaget var ubrukelig det grunnet hullet. Prøvde i badekar og med zalospray å ikke f. 
      Til slutt bråste jeg opp underlaget med en 12 v pumpe, så hardt at det lille hullet ble et veldig mye større hull som gjekk Ann å finne, var forøvrig i overgangen til ventilen, tetta så dette med uv wader reper glue, og vipps var underlaget friskmeldt. 
    • Av toroluf
      Halloen!
      Det nærmer seg bursdag til barna, og da er det selvsagt turutstyr han far ønsker å gi🥳
      Har dere noen anbefalinger av liggeunderlag til barn? Helst under 1000-lappen/stk.
      Fra før har Vi 2 stk Ajungilak Bamse. De er gode, men store i volum. Argumenter for noe nytt er:
      - mindre plass/volum
      - lavere vekt(?)
      - bedre komfort
      MEN, kvalitet: er dere evt fornøyde med kvaliteten på liggeunderlaget deres? Kjipt hvis det går hull... Bamse kan liksom ikke bli Så ødelagt... Så, er det verdt pengene å kjøpe noe annet?
      kjøper dere voksenstr. til barn, eller barnelengder?
      5-åringen er ca 110 cm (hvis husker rett). 7-åringen er 126 Cm.
      Takknemlig for gode tips!;)
    • Av Lisecat
      Hei
      Jeg vurderer å kjøpe Therm-A-Rest NeoAir, Xtherm og bruke det hele året i telt. Fryser lett så trenger noe som er varmt! Lurer også på om noen har erfaring med å brune Therm-A i hengekøye? Blir litt dyrt å kjøpe eget underlag til hengekøye synes jeg. Tenker at kanskje mumie-versjonen egner seg best da siden den smalner? 
      Eventuelt om det egentlig bare er quilt som gjelder for hengekøye?
      Noen som har erfaring?

Takknemlig for tips og råd

Mvh Lise
    • Av Håvard_74
      Hei! Jeg vurderer å gå til innkjøp av et Exped SynMat UL 7 LW liggeunderlag, da det virker som det har bra liggekomfor, og det viktigste, at det er lett og tar liten plass. Mitt spørsmål til dere er om det er solid nok da jeg har tenkt å ligge på det rett på bakken, med unntak tidlig vår/sen høst, for da kommer jeg til å legge det nedi Mammut Grevling bivuakk’n. Ønsker å dra med meg så lite som mulig og vil helst slippe å må ha med to liggeunderlag. Hva anbefaler dere?
    • Av raster
      Det var 5 kalde og en meter snø i Finnskogen i helgen. Hadde med nytt Helsport Fonnfjell pro, og et Mountain Equipment Aerostat Down 7 underlag som måtte sjekkes ut. Teltet med den spesielle baldakin løsningen er omtalt som et ypperlig lasaron telt hvor en kan dra seg utover formiddagen og nyte utsikten. Det er etter min smak litt tungt for et 2 (1) manns, men er innkjøpt mest for mc turer. Teltet har bare en ventilasjons luke men en av de 3 inngangene kunne åpnes litt for lufting. Gikk greit. Fint å fyre  i teltet, ok takhøyde og romslig, spesielt romslig fortelt. Upraktisk å sove innenfor hverandre når en er to, men eller er teltet fint til mitt bruk, og god Helsport kvalitetsfølelse. Baldakinløsningen får jeg teste til sommeren. Innerteltet er forresten ganske raskt å montere inn og ut slike at en får tørket det bedre.
      Underlaget som overtar etter noen år med Exped, er litt bredere og lettere enn exped og er raskere å blåse opp med trekket som pumpe. Tre viktige ting. Ellers er det like varmt og et fint vinterunderlag. Har bare en detalj å pirke på som er å leve med men et minus. I åpningen er det to gummiringer som tetter for lufta, og selv om det er med en ekstra i rep settet så ville det vært veldig surt om en ble borte. Unødvendig med  ting som kan løsne på et slikt underlag synes jeg. Fikk det på tilbud, ellers er det vel like dyrt som exped.  Anbefales iallfall.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.