fjellrypa Skrevet 22. april 2022 Skrevet 22. april 2022 Ikke kjøpt eller solgt, men leid ut et par fjellski et par ganger i det siste (bruker noen andre mer for tiden). Fint at utstyret får luftet seg i stedet for å stå i kjelleren. 2 Siter
+Walle Skrevet 4. mai 2022 Skrevet 4. mai 2022 Da kom det en veldig lite brukt blå Exped Expedition 80l inn døra i dag. Har lenge vurdert 100L versionen, men to ting gjorde at jeg hoppet på denne når den kom for salg. 1. Madammen trengte en sekk de få gangene jeg får dratt med henne og hele familien ut på overnatting i skauen. (Expedition kan regulere fra M-XL) 80l passer henne bedre en 100l og nå slipper man å ha en sekk som sjelden blir brukt liggende å støve mellom slagene. 2. Jeg får med meg oppakning for 14 dager i en HMG Windrider 4400 (70l) så da burde 80l i Expedition rekke til det aller meste også. Jeg så ved siste packrafttur at sekken (HMG Windrider 4400) fikk en del juling ( var en og annen velt i elva 😅), og jeg ønsker å bevare denne for gåturene, så Expedition fyller fint inn som Packrafting sekk. Førsteinntrykket er veldig bra. Solid sekk med enkle og bra løsninger. Stoffet er nok mye mere rustet for hard bruk sammenlignet med Cuben hybrid materialet i HMG'en. Og det virker som det ikke trekker vann, slik at sekken slipper å doble seg i vekt etter å ha blitt utsatt for en dupp i elva eller regn. 1 Siter
+Walle Skrevet 23. mai 2022 Skrevet 23. mai 2022 I dag kom et flott og lite brukt eksemplar av "Hundre Padleperler" av Øystein Køhn i postkassa. Ikke referert til så mye her på forumet lengre, som den en gang ble, hadde nok sin storhetstid for 15'ish år siden, etter den kom ut i 2003. 2 Siter
+Bjellesau Skrevet 19. juni 2022 Skrevet 19. juni 2022 Kovea spider kjøpt på finn i dag til 400 kr. Myk og fleksibel slange og god gasskontroll på regulatoren. Men tid og bruk vil vise om dette er en god erstatning for trangia gassbrenner på trangia triangel. Veier 182 med oppbevaringspose. 1 Siter
+Kristian V. Skrevet 19. juni 2022 Skrevet 19. juni 2022 Bjellesau skrev (1 time siden): Kovea spider kjøpt på finn i dag til 400 kr. Myk og fleksibel slange og god gasskontroll på regulatoren. Men tid og bruk vil vise om dette er en god erstatning for trangia gassbrenner på trangia triangel. Veier 182 med oppbevaringspose. Den så absolutt ikke dum ut. Har jo og Trangia Triangle med gassbrenner som brukes for det meste. Men kikker og etter en lettere og mindre erstatning. Men vil ha bredt brennerhode som gir god fordeling av varme, da jeg ikke bare skal koke vann, men også steike i steikepanne(Trangia 27/25-serie panne). Kom gjerne med erfaring etterhvert hvordan du syntes denne fungerer i forhold til Triangle-oppsettet. Veide Trangia Triangle m. gassbrenner og pakkpose til 305gr nå, men da har man jo og delvis vindbeskyttelse, som man må ha i tillegg på Spider'en, om det er behov. Siter
+Bjellesau Skrevet 19. juni 2022 Skrevet 19. juni 2022 Kristian J. Vabø skrev (1 time siden): Den så absolutt ikke dum ut. Har jo og Trangia Triangle med gassbrenner som brukes for det meste. Men kikker og etter en lettere og mindre erstatning. Men vil ha bredt brennerhode som gir god fordeling av varme, da jeg ikke bare skal koke vann, men også steike i steikepanne(Trangia 27/25-serie panne). Kom gjerne med erfaring etterhvert hvordan du syntes denne fungerer i forhold til Triangle-oppsettet. Veide Trangia Triangle m. gassbrenner og pakkpose til 305gr nå, men da har man jo og delvis vindbeskyttelse, som man må ha i tillegg på Spider'en, om det er behov. Min trangia triangel og gassbrenner veier inn på 288g. Jeg har laget egen festebrakett i stålstreng som er lettere enn originalen. Kovea spider på 182g +DIY vindskjerm på ca 10g gjør at jeg bare sparer ca 100g. Grunnen er vel mest at jeg synes det er litt knot med det triangelet, og at jeg tror det nye systemet pakker mer kompakt. Og kanskje litt for at det er gøy å prøve nytt utstyr... 😅 Kanskje noe i denne duren? 1 Siter
+Miamaria Skrevet 24. juni 2022 Skrevet 24. juni 2022 Plutselig har jeg kjøpt en brukt kajakk. NDK Pilgrim, rett og slett for å få prøvd den skikkelig. Ser ikke bort fra at den etter hvert også blir solgt videre. Siter
+Miamaria Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Denne tråden fortjener egentlig å ha mer aktivitet. Litt morsomt at når jeg nå går inn på den, så er siste innlegget at jeg har kjøpt en kajakk som jeg nå tenker å selge brukt. 😆 Anyhow, jeg har omsider fått solgt et brukt telt. Det er litt begrenset hvor mange telt man egentlig trenger når man nesten ikke har tid eller krefter til å dra på overnattingstur lenger. Så da ble det ene solgt til noen som har mer bruk for det. Så skjønner jeg nå at det var jo egentlig her jeg skulle postet elsykkelen min også, for den ble jo også kjøpt brukt. Synes det er fin påminnelse å få, når det er aktivitet i denne tråden, så kanskje flere synes det samme så vi kan live den opp litt igjen? 1 Siter
+Bjellesau Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Ubrukt (i følge selger) Cumulus Panyam 450, med pertex quantum Pro stoff, kjøpt på Finn. Kr. 2200......Må vel være en god deal? 1 Siter
LitekH Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Jeg har solgt ett pent brukt Helsport Ringstind telt. Det har beskyttet meg mot regn og vind på flere turer. Dessverre kunne jeg ikke se ut når jeg satt oppreist i det. Ble litt sprø av å gni hodet i innerteltet. Nå er jeg en lykkelig eier av Hilleberg Unna. Nå kan jeg sitte oppreist med full åpning, og nyte utsikten. 1 Siter
Vandrefalken Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 10 minutes ago, LitekH said: Nå kan jeg sitte oppreist med full åpning, og nyte utsikten. Hvis det er lov å si.. 😆 Haha 3 Siter
TomasOH Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Jeg har siste ukene både kjøpt brukt telt, solgt brukt telt og kjøpt nytt brukt telt. Ble noen runder før man endte opp fornøyd. Snota 1 Ultralight som skulle erstatte Unna fra Hilleberg ble ingen slager. Unna gikk videre. Forøvrig ble Snota 1 da byttet ut med noe vesentlig større nemlig Stetind 3 Ultralight. Begge telt som ble kjøpt inn var brukte telt 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden TomasOH skrev (16 minutter siden): Jeg Snota 1 Ultralight som skulle erstatte Unna fra Hilleberg ble ingen slager. Unna gikk videre. Ahh. Interessant. Kan du utdype litt ? Siter
TomasOH Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Marius Engelsen skrev (25 minutter siden): Ahh. Interessant. Kan du utdype litt ? Snota 1 er teltet for deg som vil ha kink i nakken, alternativt deg som ikke har noe i mot å bli våt på hodet om du sitter oppreist. Samtidig så ble innerteltet hakket for smalt for min smak, soveposen tar veldig fort borti innerteltveggen som igjen dyttes borti ytterteltet. Det resulterer i våte ting. Teltet ble slått opp i cirka 12-13graders oppholdsvær uten noen stekende sol eller noe regnvær. Har aldri opplevd så mye kondens i et telt noen gang. Størrelsen på forteltet er veldig fin dog, men jeg kommer fremdeles til å velge litt høyere vekt på Unna samt legge til en tarp. 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden TomasOH skrev (13 minutter siden): Snota 1 er teltet for deg som vil ha kink i nakken, alternativt deg som ikke har noe i mot å bli våt på hodet om du sitter oppreist. Samtidig så ble innerteltet hakket for smalt for min smak, soveposen tar veldig fort borti innerteltveggen som igjen dyttes borti ytterteltet. Det resulterer i våte ting. Teltet ble slått opp i cirka 12-13graders oppholdsvær uten noen stekende sol eller noe regnvær. Har aldri opplevd så mye kondens i et telt noen gang. Størrelsen på forteltet er veldig fin dog, men jeg kommer fremdeles til å velge litt høyere vekt på Unna samt legge til en tarp. Jeg kommer aldri unna Unna. Snota 1 var det eneste jeg så på som en mulig verdig erstatter. Men den gang ei Perfekt sammen med tarp! 1 Siter
GrendelRaptor8 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Dette var en tråd jeg likte 😀 Jeg viste rett og slett ikke om den. Jeg har kommet inn i en fin rutine hvor stort sett alltid brukt blir vurdert som alternativ 1. Det gjelder bil, møbler, klær etc. Tålmodig og Finn-varsler kan være meget lønnsomt. Nå har jeg gitt meg selv kjøpe-stopp inntil videre, men jeg selger stadig ting jeg kommer over som jeg tenker jeg ikke lenger trenger. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.