Gå til innhold
  • Bli medlem

Post bilder av ditt fottøy (i bruk)

Anbefalte innlegg

Skrevet
banan skrev (På 31.7.2025 den 3.41):

Liker generelt ting/utstyr som dekker flere bruksområder !

hvordan oppleves disse såvel i fjell som til urbant bruk? 
Hvordan oppleves kvaliteten i forhold til Alafa/Crispi/Lundhags etc?

Var de seige å gå inn?

Fortsatt der at de "gåes" inn. Har ikke fått lov til å være med på lengre fjellturer. Høyden noe kort for dette og etter min smak. Glipper litt i helen, så må bruke tynn og tykk sokk, samt stramme snøring godt. Forsåvidt greie og stabile tursko, men hadde vel forventet mer. Føles noe i samme gata til Lundhags Forest når det gjelder såle. Lær som i Alfa støvler jeg har brukt...gir mindre hold, men lang snøring kompenserer. De kommer hvertfall ikke til å bli utgått i min tid.

Annonse
Skrevet

Mine nye favorittstøvler. Steike bra!!! Kayland Cross Mountain GTX. Har fått testet de over fjell og myr drøyt 40 mil vil jeg tro, og "ingen" forringelse av såle, GTX, gummi eller lær. Svært lite odør. Med jevnlig impregnering holder de seg godt ift myr, regn og elvekryssninger, samtidig som de puster bra. De er litt bredere i lesten enn andre av merket Kayland. Passer utmerket for dobbeltplattfot. Men samtidig er sålen smal og funker utmerket i fjellsprekker og i steinete terreng. Halvstiv såle, som gir god kombo av vandring og mer alpine sysler. Rangert som en B2 støvel, med feste bak for semiautomatiske stegjern( jeg er på jakt etter). Har en finfin funksjon med at de kan strammes ekstra ved knyting av sko, når helen skal sitte ekstra godt. For min del så mener jeg dette A.L.S systemet også strammer rundt den ankelen som trenger litt ekstra støtte i skrånende terreng.

Etter at jeg gikk ut Meindl lærstøvlene, trodde jeg ingen kunne nå opp mot disse. Men lykkelig eier av dette paret( som og har klart å "parkere" mine La Sportiva Trango TRK GTX støvler) 

IMG_20250709_204107616.jpg

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.