Lisbre Skrevet 15. mai 2017 Skrevet 15. mai 2017 Hei, Planlegger en tur på fjellet i pinsen (som er første helgen i juni). Hvor kan man gå hvor det ikke er særlig mye snø/smeltevann? Kan Rondane funke på denne tiden? Vi bor i Oslo- området, så hadde vært fint om det ikke var mer enn 4-5 timer å kjøre fra Oslo. 1 Siter
+Tom42 Skrevet 15. mai 2017 Skrevet 15. mai 2017 Gjett om ikke jeg er interessert i det samme. For meg er spørsmålet: Når er det mer barmark enn snø i området, Mårfjell - Mårbu - Geitvassdalen? Siter
ArveS Skrevet 15. mai 2017 Skrevet 15. mai 2017 Og jeg! Har noen fridager helt i slutten av mai - og vil over tregrensen. 2 Siter
sovelenge Skrevet 17. mai 2017 Skrevet 17. mai 2017 Her kan du hvertfall se på prognosene en uke fremover, evt historiske data http://www.senorge.no/aboutSeNorge.html Siter
RoyN Skrevet 17. mai 2017 Skrevet 17. mai 2017 (endret) Ikke akkurat høyfjell, men Blefjell pleier å være tidlig snøfritt. De siste ukenes snøfall forsinker nok barmarkssesongen mange steder. Endret 17. mai 2017 av RoyN Siter
+Tom42 Skrevet 19. mai 2017 Skrevet 19. mai 2017 På 17.05.2017 den 19.31, sovelenge skrev: Her kan du hvertfall se på prognosene en uke fremover, evt historiske data http://www.senorge.no/aboutSeNorge.html Sjekket Geitvassdalen. I følge grafen er det kun 20 cm snø igjen. Kan det være korrekt.? Siter
sovelenge Skrevet 19. mai 2017 Skrevet 19. mai 2017 8 hours ago, Tom42 said: Sjekket Geitvassdalen. I følge grafen er det kun 20 cm snø igjen. Kan det være korrekt.? Ikke vært der i det siste. Pleier bare å bruke det fargekartet Siter
Kjell Iver Skrevet 19. mai 2017 Skrevet 19. mai 2017 Et pittelite tips som kan funke om man er i tvil om snøforholdene er å sjekke hashtag på Instagram. Instagram har den (idiotiske) sorteringen men litt nede på siden deres ligger de nyeste innleggene med de spesifikke innleggene, og noen ganger kan man være riktig heldig,.. Vegen / The road 💛 #haukelifjell #storenup #hardangervidda #roadtrip #mountainpass #e134 #nrkhordaland #nrktelemark #fjelltid #visitnorway #landscapesofnorway #imagesofnorway #dreamchasersnorway #iamnordic #igscandinavia #mountainlife #mountainlove #springsnow #theroadahead Et innlegg delt av Gro Irene Skjellanger (@groireneskj) torsdag 18. Mai. 2017 PDT 2 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 19. mai 2017 Skrevet 19. mai 2017 Ser det bra ut værmessig drar jeg opp i ytre Etnefjellene kommende onsdag. Da bør isen være gått på vannene i 6-700 meters høyde. 2 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 19. mai 2017 Skrevet 19. mai 2017 PS. i kveld fikk jeg bildebevis på at isen er gått på vannet på bildet ovenfor (650 moh). Det lover jo godt for kommende uke! 3 Siter
LilleTrippe Skrevet 23. mai 2017 Skrevet 23. mai 2017 Ingen innspill å komme med, annet at jeg vil følge tråden, da vi også ønsker oss å komme opp i høyden 😀 Siter
Gjest Mareng Skrevet 23. mai 2017 Skrevet 23. mai 2017 18 minutter siden, LilleTrippe skrev: Ingen innspill å komme med, annet at jeg vil følge tråden, da vi også ønsker oss å komme opp i høyden Du kan trykke på knappen "følg emnet". Siter
Arcticpeak Skrevet 23. mai 2017 Skrevet 23. mai 2017 Jeg kjørte over Dovrefjell i går, da var det nysnø ned til ca. 1200 m.o.h. og isen på Vålåsjøen (936 m.o.h.) holder på å gå. 2 Siter
LillePersille Skrevet 3. juni 2017 Skrevet 3. juni 2017 Er det noen som vet om det er igjen mye snø i setesdalsheiene? Siter
REJOHN Skrevet 3. juni 2017 Skrevet 3. juni 2017 5 timer siden, LillePersille skrev: Er det noen som vet om det er igjen mye snø i setesdalsheiene? Jeg holder til i Frafjordheien, og kom nettopp ned fra en tur der. Når du spør om snømengder i Sirdalsheiene, så vi den helt sikkert variere mye. Sirdalsheien går over store områder. Ut fra hva jeg kan se, så er det fortsatt en god del snø over 800 moh. Det smelter godt, og snøen har forsvunnet i store mengder, men altså fortsatt en del "øverst". I forhold til forrige uke, har enkelte fenner minket med omtrent en meter, og selv om fennene er både to og tre meter, så smelter de. (Smeltevannet og regn er nok det som er den største utfordringen. Det er vanskelig å komme over bekker og elver mens snøen smelter, og det regner i tillegg....) Det er mindre snø i dag 3.juni enn 15 juli i 2015. Siter
LillePersille Skrevet 3. juni 2017 Skrevet 3. juni 2017 2 timer siden, REJOHN skrev: Jeg holder til i Frafjordheien, og kom nettopp ned fra en tur der. Når du spør om snømengder i Sirdalsheiene, så vi den helt sikkert variere mye. Sirdalsheien går over store områder. Ut fra hva jeg kan se, så er det fortsatt en god del snø over 800 moh. Det smelter godt, og snøen har forsvunnet i store mengder, men altså fortsatt en del "øverst". I forhold til forrige uke, har enkelte fenner minket med omtrent en meter, og selv om fennene er både to og tre meter, så smelter de. (Smeltevannet og regn er nok det som er den største utfordringen. Det er vanskelig å komme over bekker og elver mens snøen smelter, og det regner i tillegg....) Det er mindre snø i dag 3.juni enn 15 juli i 2015. Åkei, takk for svar. Da tror jeg det blir endring i planene her, så får jeg heller ta en tur der senere Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.