Populært innlegg Elisabethsk Skrevet 15. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 15. oktober 2017 I går ble det fjelltur med moren min. 4 topper, inn til Ringsakers høyeste topp - Danseren, Jomfrua, Tuven og Tuva. 17 km med godt selskap og flott vær. I dag skulle jeg bare rusle en kort tur. Konkurrerer litt mot meg selv og manglet 1 km for å få flest antall tilbakelagte pr uke, så da måtte det rusles litt. Droppet soppkurv da jeg bare skulle gå langs veien uansett. Vel.. Vei (og asfaltert attpåtil) er kjempekjedelig, så plutselig var jeg inne i skogen og vips innså jeg at jeg stod midt oppi en haug traktkantareller. Uten kurv måtte jakka til pers. Greit regnet hadde gitt seg, og det ikke var lange biten hjem. 12
Rudankort Skrevet 16. oktober 2017 Skrevet 16. oktober 2017 Hello All! I have been lurking on the forum for years, but this is my first post. Sorry if this is not the right place for it. I've recently returned from another trip to beautiful Lofoten islands, and I have made a short movie about it: https://youtu.be/unQf5z4EqUo Hope that you will enjoy it! 5
AK74 Skrevet 16. oktober 2017 Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, Rudankort skrev: Hello All! I have been lurking on the forum for years, but this is my first post. Sorry if this is not the right place for it. I've recently returned from another trip to beautiful Lofoten islands, and I have made a short movie about it: https://youtu.be/unQf5z4EqUo Hope that you will enjoy it! Very Nice Lofoten is beautiful:-) 1
Populært innlegg mr.elendig Skrevet 18. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 18. oktober 2017 Sein lunsj, bildefjellet, sotra 13
+Memento mori Skrevet 18. oktober 2017 Skrevet 18. oktober 2017 Kronprinsens utsikt i dag😀. Høsten er en flott tid, medbrakt svenske var imponert🎉 9
Populært innlegg a_aa Skrevet 18. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 18. oktober 2017 7 timer siden, mr.elendig skrev: Sein lunsj, bildefjellet, sotra Da nyter du nok solen et sted langt bak til høyre i dette bildet som jeg knipset på tur hjem fra jobb : Selv benyttet jeg meg av en kvistbrenner for første middagsrett (det ble rett nr to da jeg kom hjem) med påfølgende ettermiddagskaffe i en pause på turen opp til Lyderhorn. Turen ned gikk forbi Skåleviksvatnet, der Ørnafjellet virket fornøyd med å speile seg i høstskrud 13
+Memento mori Skrevet 19. oktober 2017 Skrevet 19. oktober 2017 (endret) Prøvd å få hue over tåka i dag, gikk ikke så bra, selv om jeg gikk i retning Lommedalen. Bilde fra samme sted som i går. 10-15 meter sikt på det mest intense. Endret 19. oktober 2017 av Memento mori Rettet skrivefeil 8
Populært innlegg Þróndeimr Skrevet 19. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 19. oktober 2017 Sesongens første topptur på ski gikk til Loftet (2170m) i Jotunheimen i går. Knallvær og fine temperaturer. Ikke så mye snø enda, men den som leter finner! 21
Populært innlegg Vidalroger Skrevet 21. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 21. oktober 2017 Var på Austlendingen (812) i Nordhordland i dag. Flott tur, men kraftig vind. Vanskelig å holda balansen enkelte plassar. 13
Populært innlegg a_aa Skrevet 22. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 22. oktober 2017 En ganske kjapp tur over Holefjellet og Gravdalsfjellet for å kjøpe meg en søndagskaffe og en vaffel i Viggohytten (link til Nordnesrepublikken). Overraskende varmt vær, kunne godt ha brukt shorts Her er Lyderhorn sett fra toppen av Gravdalsfjellet, på onsdagens tur hjem fra jobb gikk jeg opp etter en matpause nede til venstre - det ser vel ikke så bratt opp der på bildet, men jeg kan love at jeg hadde god puls da jeg kom på toppen: På turen mot Gravdalsfjellet måtte jeg selvsagt knipse standardbildet nordover mot Askøy fra Holefjellet. Fra Viggohytten kunne man se langt sørover, det var ikke noe problem å telle vindturbinene på Midtfjellet/Stord over 50 km unna - uventet klar luft når det var såpass med skyer. En fin og lun tur, med god kaffe og vaffel med blåbærsyltetøy 11
Populært innlegg jenspetter Skrevet 23. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 23. oktober 2017 Tur i Fredriksetermarka på lørdag. Dårlig vær, men det betyr ingen ting. Trives ute for det 😀 15 1
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 23. oktober 2017 Pålogget Forfatter Populært innlegg Skrevet 23. oktober 2017 Holm heter det første ferjeleiet på RV 17, når man er på vei nordover. Oppom dette tettstedet ligger Holmshatten som er en topp på 620 meter. Vi var der i går, på en nydelig høstdag, men i noe vind, så vi ble snare. Anbefales.. En jevn og fin sti hele beien til topps - en virkelig flott topp. 16
Populært innlegg AK74 Skrevet 23. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 23. oktober 2017 Siden jeg hadde fri i dag, dro vi 3 damer og to hunder på overnattingstur til Skipsfjorden på Vannøya. Stjerneklart og masse nordlys i går kveld, og sol og kaldt flott høstver i dag. Innom DNT hytta for å skifte sengetøy og vaske litt. Vel 2 timers gåing hver vei. 14
+Memento mori Skrevet 23. oktober 2017 Skrevet 23. oktober 2017 Gikk en tur fra Homledal og opp på Krokskogen i dag. Har ikke vært denne veien på mange år. Du ser mot Finnemarka. Så også et veldig flott lynnedslagstre⚡️, men greide ikke å ta et Ok bilde. Fant en gammel hermetikkboks som var laget som en kaffeboks. Har en historie om det, som kommer senere. 8
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 24. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 24. oktober 2017 Tur til Ringkolltoppen i Nordmarka, Løypebas Rolf har kjørt litt løype for de aller ivrigste med grusski. Gikk med staver, og hadde brodder i sekken. Gleder meg😀 10
Populært innlegg Haoverla Skrevet 24. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 24. oktober 2017 Topptur i går til Onen 1621m som ligger i Hardanger i Ulvik og Eidfjord kommune i Hordaland. 13 1
+Memento mori Skrevet 24. oktober 2017 Skrevet 24. oktober 2017 Når jeg kom ned på parkeringsplassen, var det en som drev opplæring i bygging av snømann. Holdt på med siste snøballen, slik at den ble norsk, og ikke amerikansk som på bilde. Artig at filmen jeg tok av Løypebasen ble brukt av skiforeningen på Facebook . 9
Populært innlegg +Memento mori Skrevet 25. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 25. oktober 2017 Inspirert av gårdsdagens tur, nettkamerabilde i dag, med påskestemning på Ringkollen og jeg var nede i tåka og ikke kunne reise opp, lage jeg et tvangsvedtak på at jeg og kona skulle en tur opp etter jobb. Hun tok sesongs første skitur på grusski og jeg gikk opp på toppen. Fantastisk fint i høyden, stjerneklart og månen oppe. Dessverre suger iPhone under slike forhold, men nøt turen. Snø er gøy😀 12
Populært innlegg Elisabethsk Skrevet 25. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 25. oktober 2017 8:20. - unger er plassert i bilen. Litt dårlig planlegging på tida så havregrøten min står igjen uspist på kjøkkenbenken men ungene har i det minste fått en god frokost. Greit med litt god tid til å få unger på skolen i tide siden det har snødd en god del siste døgnet.. Bilen måkes fri for snø. Det gikk jo greit å kjøre opp til huset igjen i går kveld, satser på at det går fint å komme helt ned til veien selv om ingen har rukket å brøyte enda. Ser foreløpig ut til å komme oss greit til skolen på tid. Rygger ut. Bom fast. Prøver litt til. Null bevegelse forover eller bakover. 8:27- konkluderer med at 30 cm kram nysnø oppå løs grus er en utrolig dårlig kombinasjon og at det ikke hjelper det spøtt med nye piggdekk når man har vanlig personbil. Ringer litt rundt og hører om ungene kan få skyss. "Innesnødd du og sier du? Ja. Hm. Ok. Da finner jeg på noe annet".. Den ene bussen som går forbi huset mitt om morgenen har jo kjørt for lenge siden, fridag på ungene er vel ikke helt greit. For irritert på bilen (og alene) så å prøve å måke den fram er uaktuelt, må jo måke alt ned til veien, det vil ta tid. Vi får gå i stedet. 8:30 - unger ute av bilen. Sko byttet til tursko. Vi trasker oss ned til veien og over brøytekanten og labber mot skolen. Sender melding underveis om at vi står fast i snø og kommer så fort vi kan. Heldigvis bare 3 km til skolen. Første strekket i småsur stressa stemning, men så finner vi ut at det blir artigere om vi tar det som en tur, og i tillegg deler opp i etapper fram til neste venns hus. Føles ikke så langt når neste etappe bare er til den og den vennen. Gangveien er ikke brøyta ser vi når vi treffer på den, så vi må gå ute i bilveien. Uaktuelt å sende ungene hele veien alene da så jeg får følge helt frem. 9:15 - unger framme på skolen og mor inn og forsikrer seg om at alt er ok. Helt greit - vi er ikke de eneste med problemer. Ungene kan få skoleskyss hjem og alt er ok. Når man i tillegg har gode venner å besøke nærme skolen som serverer kaffe og speilegg er jo alt bare fryd og velstand. Noen har brøyta gangveien så den kan tas tilbake. Konkluderer på veien hjem at det ikke er rart det har vært en del strømbrudd i området siste døgnet. Ikke helt som planlagt-dag, men det ble da i det minste en tur! 13
+Memento mori Skrevet 26. oktober 2017 Skrevet 26. oktober 2017 (endret) Tur til Fekjærutsikten og rundt Gjessvoldåsen. Rakk akkurat rundt før det ble mørkt. Gjengrodd og greide ikke helt å huske hvordan alt var for nesten 40 år siden 🤣 Var heldig å så to flotte rådyr rett under meg, rakk ikke å ta noe bilde. Fant et par fine teltplasser også. Helt flatt, bare mose😀 Endret 26. oktober 2017 av Memento mori La til et Bilde som ikke kom med 6
+Memento mori Skrevet 27. oktober 2017 Skrevet 27. oktober 2017 Tur til Retthella og videre til Bukkehøgda. Tåke i bygda når jeg startet. Høsten er fin, men veldig vått i terrenget. 7
Populært innlegg Imp Skrevet 28. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 28. oktober 2017 (endret) På tur med en lånehund og to lånebarn i dag! Vi gikk Holtnesdalen, en fredet løvskog i Holmsbu som er helt fantastisk på våren, men også nå på høsten. Skapt av leire fraktet av enorme vannmasser under istidens siste nedsmelting. Endret 28. oktober 2017 av Imp 10 1
Populært innlegg a_aa Skrevet 29. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 29. oktober 2017 "Hajnn går kvit i dag" sier man gjerne i mine hjemtrakter for å konstatere at, joda - i dag er det vind. I Bergen var det nordavind, ganske småkjølig når man ikke var i le, nesten litt lunt når solen varmet og man kom seg unna vinden i sørhellingene. Tok på skallbekledning, værradaren så temmelig "spraglete" ut - men i de knappe tre timene jeg var ute på tur, var det null regn og stort sett sol hele veien. Skallplaggene funket fint som vindstoppere også Det ble en stopp på Viggohytten for kaffe også denne søndagen - denne gang hadde de ikke vafler, men pannekaker. Skikkelig godt med varm kaffe, pannekake og ly for nordavinden. Var da fornøyd med at jeg ikke var på Sotra, som ble grundig dynket i regn. Kom meg ned til holdeplassen i Nipedalen i god tid før bussen gikk - det er faktisk lurt å ha litt god tid der, mange skummelt glatte røtter i nedstigningen. Det ble en tur som ble finere enn jeg forventet da jeg startet, mye sol gjorde meg godt 12
Populært innlegg Terka Skrevet 29. oktober 2017 Populært innlegg Skrevet 29. oktober 2017 (endret) Noen bilder fra helgas korte tur på Fjorda. Fjorda er et populært område å padle med kano eller kajakk. Men siden jeg liker meg best slike steder utenfor hovedseongen for folk og mygg så har jeg kun vært der i oktober, og november sist år. 🤣 Absolutt verdt et besøk med fine tilrettelagte plasser for telting. Endret 29. oktober 2017 av Terka 15
Anbefalte innlegg