Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
GubbePaaTur skrev (På 21.5.2025 den 14.27):

Da ankom mitt nye liggeunderlag i posten, Nortent Torv 7.

Som en glad guttunge blåste jeg det straks opp i stua. 8 pump med den medfølgende pumpe- og oppbevaringssekk. Kvaliteten kjennes god ut, litt lyd men overkommelig. 

Gleder meg til helgens tur. 

Skal være forsiktig med å gi en totalvurdering etter 2 netter , så ansee dette som en vindusmelding. 

Jeg er 191com og veier dessverre nesten 120kg.

Jeg er meget godt fornøyd med Torv 7. Ventilen holdt min vekt, noe jeg har slitt med hos andre merker. Sidestabiliteten var god. Lyden i stoffet var godkjent. Brukte soveposen som teppe og hadde ingen problemer med kulde fra bakken. 7/8 pump med pumpesekken var nok.

Selv til fullpris på kr 1300 er dette godkjent i mine øyne. 

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Angrer på at jeg ikke kjøpte det på tilbud nå, var jo i grunn en fantastisk pris. Ikke at jeg treeenger, sånn egentlig. Fornøyd med 7+cm exped'n min... meeen ja.

Skrevet
6 hours ago, Szid said:

Ja, det er nok et telt jeg kan ha i mange år til de fleste situasjoner. Har du brukt det en del solo? Føler du det er for tungt, eller helt ok? Alt er jo subjektivt hehe.

Siden jeg har flere telt i boden min (bl.a Barents Snota, Stetind 3, Helsport Gjende 3 Camp) så vil jeg i solosammenheng hovedsaklig bruke Reinsfjell på turer over tregrensa der jeg forventer noe vind/mye telttilværelse (da tenker jeg Snota blir litt lite over tid).

Vekta er fin den mtp det store bruksområdet. Om jeg kun fikk ha ett telt i boden min (merk: jeg telter nesten aldri vinterstid) ville det stått mellom Reinsfjell, Abisko Dome og Orion Extreme (alle i 2 p).

Skrevet
Szid skrev (På 27.5.2025 den 16.40):

Ble nytt telt på meg, Reinsfjell Pro 2. Kanskje noe tungt til bruk solo. 

Jeg ville egentlig ha Superlight, men Pro var på tilbud til 4000 og med rabatt på rabatt, så endte prisen på rundt 3400. Superlight er på tilbud til 5995. Men det er nesten dobbelt så mye og jeg telter ikke så mye hvert år til at jeg føler jeg kan bruke så mye penger.

Teltet er tungt i noens øyne med 3.4kg vekt. Men jeg la merke til at pakkstørrelsen til pro var veldig lik SL og føler det har mer å si enn litt ekstra vekt. Men kanskje er jeg naiv?

Jeg tror ikke jeg kommer til å vandre i flere dager på tur, men tenker det er greit å ha et solid telt iallefall.

Tilbudet er ute ennå for de som er interessert.

https://www.fjellsport.no/turutstyr/telt-lavvo/telt/helsport-reinsfjell-pro-2-green

Jaja, i verste fall kan jeg levere det tilbake hvis jeg ikke liker det jeg pakker opp..

Jeg har byttet mitt reinsfjell 2 superlight med et Stetind 2 Ultralight! Om du finner ut at du ikke er fornøyd med det du pakker opp og ønsker deg et lite brukt telt (2 turer) så har jeg et for salg til noen billige kroner 🔥

Skrevet (endret)
tshansen skrev (1 time siden):

Jeg har byttet mitt reinsfjell 2 superlight med et Stetind 2 Ultralight! Om du finner ut at du ikke er fornøyd med det du pakker opp og ønsker deg et lite brukt telt (2 turer) så har jeg et for salg til noen billige kroner 🔥

Takk for tilbudet! Skal vurdere det. Fikk faktisk teltet i posten for litt siden. Synes vekten virket helt ok. Jeg gir deg en lyd på PM hvis velger å levere det tilbake 👍

Endret av Szid
  • Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.