Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
GubbePaaTur skrev (14 minutter siden):

Endelig har jeg litt flaks og! Hadde utsatt kjøp av liggeunderlag pga baksmell på skatten, men når Nortent kjører 40% på sitt R7 liggeunderlag "Torv", måtte jeg bare slå til. Har trua på dette. 

https://nortent.no/products/torv7

Det er jo faktisk latterlig billig om produktet holder mål. Kom gjerne med en bruksrapport!

Endret av sneakyowl
  • Liker 2
Annonse
Skrevet

osprey aether plus 100 fjellsekk hos chillout. Før 4099,- fikk den for 3074,-

Sinnsykt rask levering fra bestilling ,  3 dager så var den på lokale posten.

20250508_182036.thumb.jpg.97d661e153462d588f704939bfc82374.jpg

• Liker 1
Skrevet

Har gått på et par smeller. På den ene smellen ble det turmessig en hoftesekk med drikkesystem i, siden jeg alltid roter vekk flasker. Testet på særdeles kort løpetur, funker til det i hvert fall når jeg ikke har veldig mye drikke i. Supert!

Så oppdaget jeg plutselig her om dagen at Stormberg solgte en Brusletto kniv til under halvparten av prisen andre steder, så da kjøpte jeg begge de hadde igjen. Ingen anelse hva jeg skal med dem, men de så fine ut. Er de like fine som de så ut for, så har jeg et par julegaver der kanskje. Hurra! 

På en tur innom XXL nylig fant jeg et par tøffe tursokker i billigkroken, ble en julegave der også, gitt. Ble naturligvis litt "forbruksvarer" også. Siden man var i storbyen. :)

• Liker 1
Skrevet

Pakke fra Finland scandinavian outdoor.
Fjällräven Kajka 35 M/L Green.
3,359 kr fikk den for 2,778.

Nå er det bare å fyre i gang på nye Fjelltur.

20250514_114626.jpg

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det ble et Nortent Torv. Vet ikke helt hva jeg skal med det, da jeg mistenker at det fort kan bli litt høyt i skrånende telt, ref diskusjon i relevant tråd. 
Men prisen var såpass god at jeg tok sjansen. Skal i teorien erstatte et eldre og en del tyngre Exped Down underlag.

Men så er jeg jo en ivrig bruker av Exped sitt chair kit, så da kan Torven fort bli litt overflødig likevel.

Men da blir det en fin solmatte til hagebruk, sikkert til stor glede for treffsikre måker og kosete katter

hey-cat.gif.05b530ce644cbf337f998c03eda31868.gif

Endret av Ringperm
  • Liker 2
Skrevet

Før en kjølig tur til Femundsmarka og fiske, kjøpte jeg meg en Fennek sammenleggbar titanrist til 1200,-...260 gram, og kommer med taske. Kjekt til steking av fisk i "mest sansynlig størrelse", samt at det er plass til par små kjeler på rista.

Fennek titanrist.png

• Liker 1
Skrevet

Måå ha nytt snøre til fiskesesongen slår til for fullt. Gikk for Daiwa J-braid Expedition. Så får vi se om det fisker så bra, at jeg også må ut på markedet for å kjøpe meg ei Fennek titanrist! Den så veldig praktisk ut.

image.png.10aadac29b82a1e168fff36a87629821.png

• Liker 1
Skrevet (endret)

Får håpe jeg har gjort unna handlingen for i år nå for jeg er i utgangspunktet ganske godt dekket opp med turuttstyr. Kanskje ikke så godt dekket om til fiske der jeg sitter på 14 fliuestenger, 8 havfiskeestenger som dekker lett til tungt og ca 25 haspelstenger, men likevel. 

Den gode gamle "laksebæresekken" er snart utslitt, men fortsatt i bruk til jakt og annet som ikke skal bære så tungt. Den ene skulderreima har raknet totalt, men har et håp om å få denne ordnet et eller annet sted. Ikke så rart den sliter da den har blitt brukt til ALT av turrelatert sekkebruk til jakt, fiske og for friluftsturer i 15 år. Har allerede erstattet "Sidelomme"-glidelåsene med noen kraftigere for noen år siden. Dette var en Osprey Xenith 105, erstattes med Osprey Aether Plus 100 som en naturlig viderføring av hvor glad jeg var i den gamle sekken. Synd den ikke finnes i den samme nløytrale gråfargen dog. Synes sort lager så skarpe kontraster i naturen. 

Når et årvåkent øye fra en kompis som visste jeg var i markedet for sekken hadde fått med seg noe rabattmuligheter og den kunne klokkes inn til 2300,- ferdig levert i landets nordligste postkasser så var jeg ikke så sen å be. 

Og så røyk jeg på 2 nye Amok hengekøyer. Hadde bare 3 fra før, men veldig mye i bruk. Løsningen er å selge den eldste (Amok 3.0 - rop ut om noen er i bruktmarkedet for en slik. Fortsatt like god) Så da sitter vi på 2 av forrige modelle og 2 av nåværende ,modell. Det er enklere nå om begge i junioravdelingen skal være med eller om en av dem+ kjæreste vil være med eller om et vennepar vil introduseres til hengekøyebruk. Finnes ikke dårlig samvittighet da køyene blir mye brukt i sommerhalvåret og endog en del på vinter. 

Så da blir det mer sånn: 

image.thumb.png.bc707ec974d472c03a5f5b41e7e54e49.png

... og mer sånn...:

og mer sånn: 

image.png.a04913a1563c649dc1bd230b38a6e13e.png

Bildemateriale for en gangs skyld lånt fra produsentene da jeg ikke sitter så nære fotoarkivet...

Endret av Espen Ørud
  • Liker 2
Skrevet
sneakyowl skrev (På 7.5.2025 den 14.03):

Det er jo faktisk latterlig billig om produktet holder mål. Kom gjerne med en bruksrapport!

Er det glatt og støyete overflate på denne, eller har friluftsfolk , som er ute, vært med å produsere dette? 

Skrevet (endret)

Det blir handlet inn til fornyelse av turutstyret nå om dagen. Av ting som kanskje har "nyhetsverdi" er dette solcellepanelet som skal lade lommediskoen og evt. telefonen dersom jeg gidder å ta med den (burde kanskje vurdere oppladbar(e) lykt(er) også nå, for å spare vekten av reservebatterier). 

Etter masse research landet jeg på dette 14W BigBlue solcellepanelet. Det veier ca 400g med karabinkroker og ladekabler. Hodetelefon og lommedisko er kun med på bildet for å vise størrelsen. Hele rukkelet veier 963 gram - nesten 4% av oppakningen.

Det anses kanskje som en smule fjasete å dra med slikt på fjellet, men jeg er svært glad i musikk og ser frem mot å sitte på en tinde og høre på Grieg og Gojira, kanskje ha en liten musikkfestival i teltet når regnet pisker og duken blafrer som verst.

Så her skal det bæres rundt på noe over 3 billioner transistorer (kjapt overslag av innholdet i lommediskoen) + et lite foton-drevet kraftverk. Det er moderne tider! :-D

Lommedisko.png.d6c20ccd77832bc9cbc90616a029c3c3.png

Endret av Ørn

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.