Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp vært på telttur i et ganske kraftig plaskevær, og brukte Lofoten X-Trem 3 Camp teltet mitt da dette var det eneste jeg hadde tilgjengelig. Jeg har brukt teltet veldig lite så det er relativt nytt selv om jeg kjøpte det for 3 år siden. Jeg har teltet flere hundre netter, både sommer og vinter, men alltid brukt sommer telt om sommeren og vintertelt om vinteren. Aldri har jeg hatt et problem med at telt ikke har vært tett, uansett hvor mye det regner.

Så nå lurer jeg på om teltet er dårlig vedlikeholdt, eller om de ikke er beregnet for stor mengder regn, men heller snø.

Utover natten trengte regnet mer og mer gjennom ytterteltet, og innerteltet endte opp med å være fuktig når jeg våknet. 26mm nedbør de siste 24 timene

Annonse
Skrevet

Teltet skal tåle 3000mm vannsøyle på ytterduk og 5000 på bunnduk, det skal med andre ord være dønn vanntett. 

Jeg ville ha snakket med butikken eventuelt Helsport direkte, de ser fint om teltet er brukt mye eller lite og kan teste duken. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.