Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har vært en ivrig turgåer over flere år. Da jeg skulle til femundsmarka i sommer, kom jeg på ideen om en tjeneste som lar en få fullstendig oversikt over vekten og utstyret man har med. 

Kom over en tjeneste som heter lighterpack, tok denne i bruk, men så store forbedringspotensial. 

Målgruppen er gjerne personer opptatt av "ultra light" pakking, men også folk som ønsker en oversikt over hvor tung sekk de må bære på over potensielt flere dager.

Det jeg ønsker, er at tjenesten skal være kjempeenkel å bruke, og at man raskt skal få oversikt over totalvekt, men også se hva som veier tyngst for å eventuelt utelukke/forbedre saker og ting man vil ha med seg. 

Den er rykende fersk, men funksjonene er blitt testet og skal fungere. 

Ønsker gjerne tilbakemelding på bruken av selve tjenesten, men også tanker rundt hvorvidt en slik tjeneste kan være nyttig. 

Den kan besøkes på: www.FeatherPack.app og jeg er tilgjengelig her for innspill, kritikk og spørsmål :)

Annonse
Skrevet

Det første som slo meg når jeg leste "Get started for free" på forsiden er: "Åja, det er/blir en betalt tjeneste, ja", men så så jeg at det også står "Free forever". Om hensikten er at tjenensten faktisk er free forever så ville jeg droppet "Get started for free"-teksten for å unngå den forvirringen :)

Online-tjenester som dette er ikke for meg personlig som heller bruker et egenlagd regneark hvor jeg har alle funksjoner jeg ønsker, oversikt over alt utstyret mitt i mye høyere detalj og tilgang til dette offline via synk i skyen. Der kan jeg enkelt lage en liste og huke av for det jeg vil ha med for å summere opp eksakt vekt.

En ting jeg savner på siden som jeg bruker mye i eget regnenark er "antall" på et objekt man "pakker". F.eks. nyttig når du har veid én teltplugg, og istedenfor å låse deg til å veie pluggposen og alle pluggene sammen veier du de hver for seg, og bare justere antallet plugger etter behov. Samme logikk bruker jeg mye på brennerfuel, pakkposer, mat osv.

Ellers så synes jeg navnet ble litt vel billig etteraping av lighterpack som er ganske veletablert "i miljøet".

Skrevet
Espen Ørud skrev (3 minutter siden):

Tror jeg skal begynne å selge Excelarket mitt. 

Har til og med egen kolonne for hvor i kaoset hjemme hver enkelt bestanddel normalt er gjemt/lagret. 

Jeg har masterark for utstyr som deretter brukes til å lage spesifike pakklister for hhv "Speiderleir 2025" eller "Langtur Tafjord 2025" Historikk er også gøy. Forøvrig var pakkvekten til speiderleiren ~28kg. I Tafjord ~11kg. 😅
Kjøpsverdi og nyverdi har jeg også i regnearket, for forsikringsformål. Jeg har kjøpt mye på finn, men dersom huset brenner ned og jeg må erstatte alt så er nyverdien det jeg måtte betalt for å erstatte de tingene... 

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.