Thomas k 0 Skrevet 7. januar Del Skrevet 7. januar jeg har ikke klart å finne noen form for overtrekks poser til soveposer som skal beskytte mot glør og pust. for meg er det ikke så viktig at den er vanntett, men at den puster og tåler glør fra bålet. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
KS10 127 Skrevet 7. januar Del Skrevet 7. januar Mammut grevling? Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Thomas k 0 Skrevet 7. januar Forfatter Del Skrevet 7. januar KS10 skrev (1 minutt siden): Mammut grevling? tåler grevling gnister? Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Marius Engelsen 2 108 Skrevet 7. januar Del Skrevet 7. januar Tror nok ikke en grevling tåler gnister nei. Men hva med disse redningsteppene, sånne av alufolie lignende stoff, som er sølv på ene siden og gull på andre siden. Hvis du legge denne oppå soveposen, under ett grevlingtrekk, får du en grevling full av hull men ingen hull i soveposen. Såfremt disse foliene tåler bålglør da. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
northern_fov 135 Skrevet 7. januar Del Skrevet 7. januar (Logg inn for å se skjult innhold) Sitat Overdelen er laget i gnistsikker bomullsmiks, pustende og med vannavstøtende egenskaper. Marius Engelsen reagerte på dette 1 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
+Blaser 1 665 Skrevet 7. januar Del Skrevet 7. januar et billig bomustrekk dugel vel. (Logg inn for å se skjult innhold) Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
elgen 706 Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Sådan brannteppe som henger på verksteder??😜 Elgen Fenrisfrøya reagerte på dette 1 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Larix 385 Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Blaser skrev (9 timer siden): et billig bomustrekk dugel vel. (Logg inn for å se skjult innhold) Den er vel ment til bruk inne i posen, og vil vel muligens bli noe trang utapå en sovepose? Hvis ikke, så er det vel en billig og enkel løsning. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
+Skogens Stønn 713 Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar (endret) Fyre med noe annet enn ved av gran? Grana er fæl til å sprute gnister. Selv har jeg aldri fyrt opp der jeg skal sove, men jeg tror kanskje jeg hadde prøvd med ett litt tettvevd ullteppe, for eksempel noe lignende dette: (Logg inn for å se skjult innhold) Endret 8. januar av Skogens Stønn Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
+Espen Ørud 4 585 Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Skogens Stønn skrev (14 minutter siden): Fyre med noe annet enn ved av gran? Grana er fæl til å sprute gnister. Selv har jeg aldri fyrt opp der jeg skal sove, men jeg tror kanskje jeg hadde prøvd med ett litt tettvevd ullteppe, for eksempel noe lignende dette: (Logg inn for å se skjult innhold) Her som vi ikke har annet enn bjørk er vi sjelden plaget med gnister fra bålet så du er inne på noe der.... Skogens Stønn reagerte på dette 1 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
+aico 139 Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Har ikke egen erfaring på området, men har planer om å sove ute i vinter. Planen min var å ha tynne ullpledd over soveposene og litt tykkere ullpledd under, for å beskytte liggeunderlag. Gnister mister energi veldig fort, så jeg trur ett tynt ullpledd vil gi tilstrekkelig beskyttelse, samtidig gir det litt ekstra isolasjon uten å komprimere fyllmaterialet nevneverdig. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
fraVaranger 30 Skrevet 14. januar Del Skrevet 14. januar Kjøp varmere pose så slipper man og ligge i ett bål i en livsfarlig brannfelle👍 Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
haraldthi 2 Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars fraVaranger skrev (På 14.1.2021 den 20.45): Kjøp varmere pose så slipper man og ligge i ett bål i en livsfarlig brannfelle👍 Så lenge du ikke ligger oppi bålet, og heller ikke ligger nedenfor så du får ved rullende mot deg er det vanlig praksis og temmelig trygt. Det er kanskje greit å ha prøvd noen ganger, for om utstyret ditt av en eller annen grunn ikke holder er det greit å kjenne til som "reserve". Været kan gi deg overraskelser, det er greit å ikke måtte bære med seg nok til å klare alt, og det er langt mindre farlig enn nedkjøling skulle jeg tro. Siter Lenke til innlegg Del på andre sider
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.