Gå til innhold
  • Bli medlem
IGNORED

Telt beregnet for vandrestav(er) i norsk nettbutikk?

Anbefalte innlegg

Kikker igjennom de vanlige nettbutikkene men finner ingen som selger telt beregnet for bruk med en eller to vandrestaver kontra selvstående telt. Det er kun tarp. Er det noen som vet om butikker som man kan kjøpe uten å betale avgifter (ref. å kjøpe fra utenlandske nettbutikker) ? F.eks. Six Moons Design Lunar Solo og Tarptent?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tubbs skrev (9 minutter siden):

Lengde på stavene du tenker på?
Hilleberg har vandrestav med lengde max 145cm.
Bør holde :) 

Tenkte på teltene i seg selv som man kan bruke en eller to vandrestaver med. Ser ikke ut som det er noen norske nettbutikker som selger slike telt, alt er frittstående eller tarp...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tubbs skrev (5 minutter siden):

Alle forhandlere av Hilleberg skaffer vel Anaris relativt fort :) 
Ser VPG har den på siden sin men ikke lagerført

(Logg inn for å se skjult innhold)

Anaris som en-persons (eller 1-2) for bruk med kun en (1) gåstav hadde vært ideelt for mitt bruk.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terka skrev (1 minutt siden):

Black Diamond Distance Tent er et alternativ

image.thumb.png.1d865024334ef4732c86b54e79555783.png

Veldig dårlig høyde i hode og fotende på denne + den bruker to staver kontra en som jeg vil ha med som makes (evt. ren tre-ledds karbon stag - Oslo los stil) Standarden er satt med ZPACKS Altaplex men det er jo altfor dyrt å importere hit til Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selger DCF telt for 1 og 2 personer som benytter f.eks da gåstaver. Men de har så vidt meg kjent satt ting på vent frem til Covid-19 situasjonen bedrer seg, også fordi mye av produksjonen enten foregår, eller foregikk, i Nord-Italia. Men du kan jo alltids høre med dem om de skulle ha noe liggende her i Norge? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Erik Haaland skrev (24 minutter siden):

Veldig dårlig høyde i hode og fotende på denne + den bruker to staver kontra en som jeg vil ha med som makes (evt. ren tre-ledds karbon stag - Oslo los stil) Standarden er satt med ZPACKS Altaplex men det er jo altfor dyrt å importere hit til Norge.

Absolutt enig i vurderingen!

Det finnes jo andre løsninger en de som er nevnt til nå også. F.eks. MSR Front Range, men denne er for flere personer og antagelig tyngre en det du er ute etter. (Under kiloet for yttertelt/tarp, og samme for innertelt)

er importør av MSR

image.png.240ebf9837b9f2b7b5a3ffdce9ef5cfd.png

har lignende løsning for 1 person til 1399,-

image.png.6feb6e709dc6f36ddcb52558f6840e8a.png

Nå skal jeg ikke poste flere innlegg her.. 😄 Ikke aktuelt med slike telt for min del nå, men er nok over snittet interessert i telt og teltløsninger. 😜

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå brukt Lanshan 2p i snart 1 år og liker det godt. Som alle 2p telt så passer også dette best til 1p ;-) Det kan også være litt for kort til lange personer, vil ikke anbefale det til personer over 185cm. Oktober/november - mars/april bruker jeg 4.-sessong innerteltet, siden det er mindre trekkfult. Jeg valgte å kjøpe fra Aliexpress i sin tid ...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har BD Distance teltet og her er mine erfraringer:
- det latterlig enkelt å sette opp 
- det står dønn støtt
- det er lite ventilering hvis det er fare for regn og du må lukke ventilen i døra
- det er umulig å komme seg ut av uten å få regn inn 
- passer best høyt til fjells med konstant bris
- fungerer ok under tarp.
- letteste teltet i hylla hjemme

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.