Gå til innhold
torese

Ny teltfarge fra Helsport?

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Terka said:

Er det kun lufting via fortelt, eller er det ventil i bakkant av telt også?

Klarer ikke helt å se at tegningen matcher teltet (de grønne linjene), men ut fra tall på tegning så skal det være 15 cm mellom innerduk og ytterduk på hver side ved midtre stang. Mulig det da kun er ytterteltet som skrår nærmere innertelt i bakre/ytre hjørner. I såfall hvor nærme (mtp vind og vann)?

image.thumb.png.6e8fe2001bcc58ee149d545d3a87f1d3.png

Denne tegningen er merkelig. Innerteltet oppleves rektangulært, så vinklene i fotenden er helt feil. Noe lengre i midten er det nok.

Teltet minner ellers mer om Lofoten enn Fjellheimen. Ok da tror jeg at jeg var ferdig 😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tubbs skrev (7 minutter siden):

Det er bardunspreder :)

Skjønner funksjonen på av en bardunpreder ift en mast gamle grinebiter 😄 ..men her med kort avstand til singelpunkt på begge sider?

Er det en glideknute på utsiden og en fancy fjærbelastet bardunstrammer med trykknapp på toppen?

Endret av Terka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
28 minutes ago, Terka said:

Skjønner funksjonen på av en bardunpreder ift en mast gamle grinebiter 😄 ..men her med kort avstand til singelpunkt på begge sider?

Er det en glideknute på utsiden og en fancy fjærbelastet bardunstrammer med trykknapp på toppen?

Det er en knapp for stramming ja. Lik slike man har på jakker og sekker, osv. Tenkte først det var bardunstrammere, men det fantes nederst på bardunen.

Jeg tror kanskje det kan være for å samle bardunene når teltet pakkes ned. Surrer bardunene i en bunt, puttes i løkka mot teltet, så stram til. Bør fungere hvertfall. Så ikke strikk som pro- og xtremteltene har på dette teltet. Kan det være svaret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke DAC stenger, sto kun Helsport på dem så regner med at det er noe eget dem har fått laget en en plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg skal ha noe på bardunene så fortrekker jeg foretrekker refleks i stedet for barduntrykknapp Skjult lenke - logg inn for å se den 😄

God fjellforumhelg folkens!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Erik Haaland
      Noen som har et pent brukt liggende?
    • Av Aleksander Jacobsen
      Adresseavisen melder at Helsport legger ned på Melhus og flytter til Swix på Lillehammer. 14 ansatte mister jobben, tre stillinger blir igjen på serviceavdelingen. Fryktelig synd at Helsport forsvinner fra Trøndelag, og spørsmålet nå er hva som skjer med kompetansen, produktutviklingen og identiteten til firmaet i prosessen. 
      Link til saken (krever abo): Skjult lenke - logg inn for å se den
    • Av Marita Gløpstad Olsen
      Hei folkens! 
      Jeg investerte i et nytt helsport fjellheimen superlight camp 3 telt i fjor. Som den amøben av en turentusiast klarte jeg så klart å rakne hele teltposen på første tur. Hell i uhell så ble det ikke flere teltturer resten av året pga. Ny jobb og problemet har derfor fått ligge på hylla frem til nå. Ettersom situasjonen er som den er, så blir det så klart norgesferie på oss, som på resten av den norske befolkning. Teltet må så klart derfor med, men jeg stusser litt på hvordan jeg skal få pakket det ned. Har forsøkt å sy teltposen, men er alt for stort hull til mine sy-egenskaper dessverre.  Det jeg lurer på er derfor om det finnes alternative metoder å pakke telt på? 
      Kan man få kjøpt teltpose separat? 
      Hilsen amatør.
    • Av Kåre Kålrabi
      Så at XXL har noen Superlight på tilbud. Tok en telefon til Helsport og spurte om dette faktisk er de samme som de selv selger, som kjent så har XXL noen spesial utgaver av Helsport sine telt (les: tunge). Men ikke denne gang. Det var de samme. Så da var det ikke annet enn å rydde litt i teltgarderoben og hive meg på et sånn Reinsfjell Superlight 3 på XXL. Ned i vekt og opp i størrelse i forhold til Fonnfjell Pro som vi har dratt med på tur tidligere. Må si at det Fonnfjell telte er ganske digg. Spesielt om sommeren. Åpne opp hele siden på teltet, og er mygg/knott plagsom er det bare å lukke igjen med myggnetting døra.
      Men som sagt, kjekt med litt mer plass og ned i vekt som bonus.
      Får bare satse på at det blir fint vær å testet teltet til helga. Bank i bordet!
    • Av tolsen87
      Heisann.
      ryddet litt i kjellern til svigermor og kom over et gammelt Helsport telt hu hadde liggende som har ligget pakket ned i mange år. 
      tenkte at dette må få lufta seg og jeg satt det opp i hagen, teltet viser seg og være i overraskende god stand. 
      noen her inne som har noen erfaringer med denne modellen ? 
      teltet som er et Femund camp 3 er fra tidlig 2000

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.