Gå til innhold
  • Bli medlem

Trangia Stormkjøkken, spritfyrt - hele året!


eer

Anbefalte innlegg

Var og hentet en Trangia vintertilsats i dag til 25'en. Det er meningen at tallerkenen som følger med skal brukes som base, men opplever at tallerkenen er litt for vid, slik at trangian ikke når kanten av tallerkenen og hele greia blir noe ustø. Andre som opplever at dette ikke passer sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ludden skrev (3 timer siden):

Var og hentet en Trangia vintertilsats i dag til 25'en. Det er meningen at tallerkenen som følger med skal brukes som base, men opplever at tallerkenen er litt for vid, slik at trangian ikke når kanten av tallerkenen og hele greia blir noe ustø. Andre som opplever at dette ikke passer sammen?

Den skal vel passe til både 25 og 27, Om jeg husker rett så passer den til 27 når du har den som en normal tallerken. Snur du den opp ned så passer den perfekt til 25.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20220926_195543.thumb.jpg.6635f8ef1db70136544895e73d3bc7c7.jpg20220926_195557.thumb.jpg.905465a099c7cd81f960f2a62b5f66ca.jpg20220926_200050.thumb.jpg.bdc068e76035e1a22f7ff8fec5c5ae1d.jpg20220926_200043.thumb.jpg.90709582f7de06baa9e3a3bd6401c99c.jpg

Ludden skrev (19 minutter siden):

Neida, den er rund. Bilde 1 er ment å vise hvor mye som gjenstår før den hviler på tallerkenen, bilde 2 hvor mye rom det er for bevegelse. Hele greia oppleves ustø, og ikke noe jeg vil ha som base for brennende væske som kan skvulpe.

Nå har jeg sjekka litt med de setta jeg har.  2x25 og 1x27. Jeg hadde 2 av disse tallerkene, den ene har vært med en vinter før og bar merke av det. Den andre er helt ny. Alle settene passet dårligst på den som har vært brukt en vinterdag før. Mens dem satt fint på den helt nye. Vindskjermene legger seg riktignok ikke helt nedpå, men jevnt på den nyeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at det er en aldersgreie, i følge Trangia.

"Ja det kan vara så att det inte stämmer helt och hållet mellan ditt äldre vindskydd och den nya tallriken för vintertillsatsen. Det har skett mindre förändringar och ditt vindskydd är tillverkat av ett lite tjockare material, av vad vi kan se, och den nya tallriken har ett tunnare material i en annan aluminiumkvalitet. Det kan påverka att dessa inte passar ihop så bra som man skulle vilja och det är svårt att lösa på något bra sätt. Jag testade med samma talrik och ett vindskydd och passformen var bättre än den du har på fotot. Du kan istället använda Multidisken."

Løsning? Tok noen biter av den grove siden av en skuresvamp, kilte ned i kanten og limte fast. Smelter ikke, fyller mellomrommet og gir god nok støtte. Da slipper jeg bruke multidisken, som det virker som flere har ødelagt ved å bruke slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.