Gjest Mareng Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 (endret) Hei. Jeg er pÄ utkikk etter en jakke med syntetisk fór som kan brukes som pauseplagg, leirjakke under oppholdsvÊr og under skalljakken som en erstatning for mellomplagg/ullgenser. PÄ denne mÄten jeg spare meg for ett plagg i sekken, da denne kan kombinere egenskapene til en ullgenser og lett dunjakke. Fóret trenger ikke Ä vÊre primaloft, men det mÄ fungere ok nÄr det er fuktig. - Jakken mÄ vÊre vindavvisende, IKKE vanntett. - Jakken mÄ vÊre lett (maks 500g?) - Jakken mÄ ha hette. Noen som vet om noen gode jakker? Endret 21. juni 2017 av Mareng
Thomas E Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 Jeg kjenner en fyr som er strÄlende fornÞyd med denne: https://www.fjellsport.no/rab-xenon-x-jkt-ebony-zinc.html?utm_medium=cpc&utm_source=prisjakt.no
Gittiamo Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 Houdini Mr/Mrs Dunfri đ KjĂžpte min pĂ„ restesalg i vinter og har knapt tatt den av siden. Den er superlett, holder vind ute og den har luftelommer sĂ„ det ikke skal bli for varmt. Brukes til jobb, fritid og tur.Â
gull Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 (endret) Jeg har nettopp kjÞpt denne i kvinneversjonen pÄ XXL: https://www.fjellsport.no/the-north-face-m-thermoball-hoodie-banff-blue.html?___store=fjellsport_no_nb&nosto=nosto-page-product1 Det var salg pÄ de pÄ XXL nÄ, de koster vel vanligvis opp til 2000 kroner, sÄ prisen pÄ fjellsport var ikke sÄ ille den heller. Min veier knappe 300 gram, sÄ jeg tipper herreversjonen sikkert er under 500 gram den ogsÄ. Kjempegod Ä ha pÄ kroppen, og supert at den kan komprimeres ned i lommen! Endret 21. juni 2017 av gull
Prebb Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 Jeg fÄr foreslÄ Arcteryx Atom LT da. Jeg er fornÞyd med jakken og har brukt den mye.  3
Tessatroll Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 Har prÞvd ymse merker men favoritten og gjengangeren er definitivt Arcteryx atom lt hoodie 2
Gjest Mareng Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 Mange veldig gode forslag her, keep em coming Arcteryx tenkte jeg var uaktuelt pga. pris, men prisen er omtrent lik de andre faktisk.
Phoney Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 1 hour ago, gull said: Jeg har nettopp kjÞpt denne i kvinneversjonen pÄ XXL: https://www.fjellsport.no/the-north-face-m-thermoball-hoodie-banff-blue.html?___store=fjellsport_no_nb&nosto=nosto-page-product1 Mener jeg har samme type for menn - fornÞyd sÄ langt. Ikke fÄtt prÞvd den i kaldt vÊr, men benytter den pÄ ettermiddag/kveld i leir. Enkel og grei
Kjellis Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 StĂžtter forslagene om Arc'teryx Atom LT hoodie. Jeg har to stk og bruker de hele tiden, bĂ„de pĂ„ tur og til hverdags. Jeg har ogsĂ„ en Arc'teryx Nuclei FL som er dyrere, men ogsĂ„ lettere, og jeg opplever den varmere enn Atom LT.Â
Gjest Mareng Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 (endret) 30 minutter siden, Tessatroll skrev: Har prÞvd ymse merker men favoritten og gjengangeren er definitivt Arcteryx atom lt hoodie Passer denne ogsÄ utenpÄ en jakke med litt lommer pÄ, eller er den for tettsittende? edit: spÞrsmÄlet ogsÄ til @Kjellis og @Prebb Endret 21. juni 2017 av Mareng
Prebb Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 7 minutter siden, Mareng skrev: Passer denne ogsĂ„ utenpĂ„ en jakke med litt lommer pĂ„, eller er den for tettsittende? edit: spĂžrsmĂ„let ogsĂ„ til @Kjellis og @Prebb Kommer an pĂ„ stĂžrrelsen du velger, men jeg vil si at de er sann, eller kanskje litt stor i stĂžrrelsen. Hvor vidt den gĂ„r utenpĂ„ avhenger av hvor mye du skal ha under. Jeg bruker den like mye som ytterste jakke som et mellomplagg, men jeg bruker den kun pĂ„ vĂ„r og sommer da.Â
+Espen Ărud Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 Om du ikke bryr deg om utseende, men litt om pris sĂ„ har jeg brukt Helsport sin et par Ă„r og er kjempefornĂžyd. Ser ut som den er designet midt pĂ„ 80-tallet, men holder mĂ„l. Som alltid et par eksempelbilder Ene bildet fra 25 minus i teltet - da er det greit med en fleece-headover i tykk utgave i tillegg. Det andre fra isfiske i minus 15 Stort sett alltid med i sekken pĂ„ de fleste turer. Lun og god og handlet litt for stor sĂ„ er dette et skikkelig fjellplagg. OG med det utseende sĂ„p slipper jeg Ă„ falle for fristelsen til Ă„ bruke den daglig og dermed "bruke den opp"
Kjellis Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 (endret) 2 timer siden, Mareng skrev: Passer denne ogsĂ„ utenpĂ„ en jakke med litt lommer pĂ„, eller er den for tettsittende? edit: spĂžrsmĂ„let ogsĂ„ til @Kjellis og @Prebb Enig med @Prebb, de er litt romslige i stĂžrrelsen. Jeg bruker min bĂ„de under og over skalljakken, men den varmer best under etter som det er fleece i sidene pĂ„ den. Jeg har ogsĂ„ en sluk Helsport Gjende, @Espen Ărud KjĂžpte den pĂ„ Helsport sin outlet pĂ„ Melhus til uslĂ„elig pris. God passform, men noe stivt stoff synes jeg. Varmer godt dog. Endret 21. juni 2017 av Kjellis
Arntrooney Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 7 timer siden, Thomas E skrev: Jeg kjenner en fyr som er strĂ„lende fornĂžyd med denne: https://www.fjellsport.no/rab-xenon-x-jkt-ebony-zinc.html?utm_medium=cpc&utm_source=prisjakt.no StĂžtter den. Har samme jakke, og er strĂ„lende fornĂžyd.Â
+Espen Ărud Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 Just now, Kjellis said: Enig med @Prebb, de er litt romslige i stĂžrrelsen. Jeg bruker min bĂ„de under og over skalljakken, men den varmer best under etter som det er fleece i sidene pĂ„ den. Jeg har ogsĂ„ en sluk Helsport Gjende, @Espen Ărud KjĂžpte den pĂ„ Helsport sin outlet pĂ„ Melhus til uslĂ„elig pris. God passform, men noe stivt stoff synes jeg. Varmer godt dog. Stivt? Da er det en annen jakke for det her er mykt som bare det. Selv i minus 25 Â
whistler Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 Stemmer i for ArcŽteryx Atom. Min favorittjakke gjennom tidene. Brukes hele Äret og funker like bra en kald vinterkveld som en kjÞling sommerkveld. Helt konge jakke. Jeg har uten hette nÄ, men den begynner Ä bli sliten, sÄ neste gang gÄr jeg antagelig for samme jakke med hette.  1
Kjellis Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 4 minutter siden, Espen Ărud skrev: Stivt? Da er det en annen jakke for det her er mykt som bare det. Selv i minus 25  FĂžles stivt ytterstoffet i forhold til Atom LT mente jeg :) ikke noe problem Ä bevege seg i den, nei  Ser ut som samme jakke.
Tessatroll Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 4 timer siden, Mareng skrev: Mange veldig gode forslag her, keep em coming Arcteryx tenkte jeg var uaktuelt pga. pris, men prisen er omtrent lik de andre faktisk. E faktisk ikkje store forskjellen nei, men har ein gong prĂžvd ei Skogstad som var rimeleg og Om eg synes var veldig bra. Elles trur eg pris kontra brukstimar forsvarar det... Eg har to. Ei til sivilt og ei tur. Den turjakka ser ikkje ut, og luktar til ei kvar tid ei go blanding av bĂ„l, tĂ„fis og svette đ° đ” me glidelĂ„set lukka og hetta pakka inn i jakka utgjer den nemleg ein super ekstra fotpose inne i soveposen pĂ„ vinteren. Saman med knevarmerar som hindra varmetap fĂ„r knehasane, varmeflasker og avogtil varmeskjĂžrt, gjer den at eg kan strekke soveposane mine langt med omsyn til temp, (typisk sekketurar vinter) utan Ă„ fryse om natta. PĂ„ same tid kan eg ogsĂ„ bruke vekta pĂ„ dagtid, i motsetnad til om eg gjekk med tyngre pose. SĂ„ her er rett og slett turen ikkje heilt komplett utan mi favoritt-varmejakke. Den dreg pĂ„ Ă„ra, og har blitt noko tynn i isolasjonen, men eg strevar med Ă„ skulle bytte den ut đ  Â
Tor-Erik-L-77 Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 Jeg har ikke ArcŽteryx Atom selv men den stÄr helt klart pÄ lista mi! HÞrt utrolig mye positivt om den og den virker utrolig fleksibel i nesten hvilket klessystem som helst. 1
tubbs Skrevet 21. juni 2017 Skrevet 21. juni 2017 3 timer siden, Espen Ărud skrev: Om du ikke bryr deg om utseende, men litt om pris sĂ„ har jeg brukt Helsport sin et par Ă„r og er kjempefornĂžyd. Ser ut som den er designet midt pĂ„ 80-tallet, men holder mĂ„l. Helsport har slutta Ă„ produsere klĂŠr og selger ut restene pĂ„ Outlet nu đ
jmtjs Skrevet 22. juni 2017 Skrevet 22. juni 2017 Arcteryx Atom har jeg i byen, skal jeg pÄ tur tar jeg Houdini Mrs Dunfri. Atom jakken har altfor dÄrlige ventilasjonsegenskaper hvis du spÞrr meg.   1
Tessatroll Skrevet 22. juni 2017 Skrevet 22. juni 2017 28 minutter siden, jmtjs skrev: Arcteryx Atom har jeg i byen, skal jeg pĂ„ tur tar jeg Houdini Mrs Dunfri. Atom jakken har altfor dĂ„rlige ventilasjonsegenskaper hvis du spĂžrr meg.   Korleis merkjer du det? Eg har ikkje merka forskjell pĂ„ akkurat detÂ
Gittiamo Skrevet 22. juni 2017 Skrevet 22. juni 2017 Er det sĂ„ stor forskjell pĂ„ disse jakkene, utenom design, da? Jeg valgte Houdini fordi "alle" har Arc'teryx her i Oslo. SĂ„ jeg gikk for design (og pris sĂ„ klar. Lagersalg assa đ) 1
Prebb Skrevet 22. juni 2017 Skrevet 22. juni 2017 BÄde houdini og Patagonia har en tydeligere miljÞprofil, og skulle jeg valgt igjen tror jeg kanskje jeg hadde valgt en av dem. Jeg nevnte likevek Arcteryx siden jeg er fornÞyd selv. 3
Gjest Mareng Skrevet 22. juni 2017 Skrevet 22. juni 2017 Fikk arcteryx pĂ„ tilbud til 1499 pĂ„ platou i dag đ Da ble det den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ