Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
sneakyowl skrev (15 timer siden):

Bestilt litt div for vintersesongen!

Exped VBL Socks

Ref. tråd tidligere om erfaringer med hyllevare-dampsperresokker, så tenker jeg å prøve ut et par av disse for sesongen for å se om de holder mål for lengre turer.

Jeg har selv vurdert de sokkene. Jeg bruker brødposer men de sklir ofte ned of det går hull etter noen dager. Jeg er spent på om de sokkene er helt tette.

Endret av DrKneipp
Annonse
Skrevet
DrKneipp skrev (9 minutter siden):

Exped flexmat er brettbar og kommer i LW. Jeg kjøpte plus-utgaven men den ble fort gnagd i stykker av snøspaden. Jeg hadde matten øverst på pulken med spaden spent fast på toppen. Matten virker stivere og sprøere enn zlite. Zlite er mykere og seigere og tåler godt at spaden ligger og gnager litt.

Jeg har selv vurdert de sokkene. Jeg bruker brødposer men de sklir ofte ned of det går hull etter noen dager. Jeg er spent på om de sokkene er helt tette.

Samboeren brukte et Flexmat fra Exped på tur i sommer, og etter hvert begynte det å smuldre opp i nesten alle brettene sine, så den matta kommer jeg nok til å styre godt unna. Til sammenligning ser Z-Liten jeg brukte på samme lange tur pent brukt ut fremdeles. Litt flatere er den blitt, men den er blitt brukt MYE. Det er forsåvidt også et poeng med RidgeRest om omtalene på nett stemmer. Den skal visstnok holde "tykkelsen" sin mye lenger enn Z.Lite.

Spent selv på sokkene. Jeg kommer fra samme erfaringer som deg med å bruke brødposer, vinmonopol-poser osv. Men har slitt med de samme tingene du nevner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.