Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt nå!


Humle

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg var en av de 400000 som fikk skattepengene lovlig seint. Det ble en liten seiersrunde innom den lokale sportsbutikken på veien hjem fra jobb. Jeg rakk butikken 5 min før stengetid. Det var akkurat nok for å svi av noen store lapper på en Lupine Piko X3 og et ombyggingssett til duo. Litt usikker på hvilket batteri som passer best for min bruk, men jeg har masser at tid fremover nå med mørke til å teste den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med super lykt. Med 1.7 Ah bak på lykta har du ei lykt som alltid kan ligge i bukselomma, og som blir brukt til alt fra bikkjelufting til vedkløyving. Skal du på lengre turer hvor mer batterikapasitet kreves setter du på 2.4 eller 5.6 Ah med ledning så kan du suse i vei på ski

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ran into this one today at Sport 1: Crispy Hunter HTG, på 25% rabatt.

Skal teste disse støvler skikkelig fremover, selv om jeg ikke jakter :grin:

NB. Noen som har disse og vet hvordan de holder seg i de deilige kuldegrader?

675889.jpg

Edit: kjøpte i tillegg popnagletang + popnagler 4.0 mm for å preparere Parispulken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenska arméns ullbokse m/39-58: En uutslitelig ullbokse (vadmal/loden type) å ha på høst/vinter, spesielt på skitur. 169 SEK

Orginalet, bokse m/39, teller som en av verldens bæste ull-ytterbokser noensinne (mhp holdbarhet). m/39-58 har litt fler lommer.

Boksen kompletteres med nyere gamasher, evt ullunderstell, evt poncho. Ved fuktigere vær vil jeg bruke bomullspolyester, eller ved vått vær: GTX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse vanntette pakkeposer til å ha ting og tang i på tur.

3 stk 1 liters

1 stk 4 liters

1 stk 8 liters

1 literne brli fine til å ha førstehjelsaker, pyrotekniske hjelpemidler etc.

4 literen er til ett eller anna formål som jeg sikkert kommer på etterhvert

og 8 literen er til hengekøya :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg en Bug Bivy ( http://www.bearpawwd...s/bug_bivy.html ) fra BearPaw Wilderness Designs for å bruke under min Trailstar ( http://www.mountainl...products_id=102 ) når jeg er på tur alene.

Vurderer sterkt å bestille meg en lettvektsryggsekk fra Gossamer Gear, også: Mariposa ( http://gossamergear.com/packs/backpacks/mariposa-2012-ultralight-backpack.html )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er innerteltet til Trailstar`n kommet i posten: http://www.bearpawwd.com/shelters_floors/shelter_floors_images/pyranet2/dpyranet2_12.jpg Til helga blir det å farte ut i de dype østfoldske skoger :-)

Anbefaler www.bearpawwd.com - hyggelige priser på en rekke UL/lettvektsprodukter, samt rask levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden snøen har kommet, har også nye Åsnes truger kommet i hus, utprøving til helga :)

Ellers rare holdninger til "fruene" her på lenka... Må være slitsomt med så mye lureri! Er glad jeg har råd til eget utstyr og har min frihet i behold. Sørger også innimellom for høykvalitets friluftsutstyr for mannen i mitt liv :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat et kjøp det var en gave, men det har ankommet 15 meter fallskjermsilke fra vesterled, så da er det bare å finne ut hvordan man syr i det stoffet, og lage seg hengekøye :-)

Opphengsystemet er allerede klart.

Okay bare å sette i gang. Må bare ha noe varmt å drikke så man får i gang bannkapsgeneratoren, ellers blir det jo bare tull... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

I forbindelse med G-Max' åpning i Tromsø, ble det et par Alfa Bever Grip + til 999,- (FORNØYD!), og ny og lettere fjellspade til småpene 199,-

I tillegg kjøpte jeg meg på en annen butikk nylig en Bergans Sauda Down dunjakke til 50%. Den blir et litt mer "urbant" supplement til JIB'en jeg bruker som varmeplagg i felt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på utkikk etter et lett, en-manns "kuppel-vintertelt" som kan settes opp med tykke votter og med stangkanaler som ikke tetter seg med snø/is over lengre turer. Har siklet lenge på Hilleberg Soulo, og siden jeg har et brukbart utvalg med telt fra før, synes jeg prisen har vært litt stiv. Fristelesen ble dog for stor i dag, da jeg så den på tilbud til 4.238,- på Komplett fritid, http://komplettfritid.no/product/hilleberg-soulo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da er et helt sovesystem bestilt inn fra andre siden av Nordsjøen...

1 stk Isbjørn Jan Mayen sovepose (fra norge selvsagt)

1. stk Tenth Wonder Bivi Hornet hengekøye

1. DD XL Coyote brown tarp (4,5x3 meter)

1. stk DD Snugpak underteppe (dette henger man under hengekøya som isolasjon isteded for å bruke liggeunderlag i køya. Men noen bruker begge deler.)

100 meter paracord

2 sett med amsteel whoopie slings og tree huggers (ophengssystem til hengekøya og tarpen :smile:

Planen er å teste utsyret i synsavstand fra stuevinduene her nå i februar Så får man svar på om hengekøye duger i arktis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.