Gå til innhold
  • Bli medlem

"Har klatret alle 2000-toppene bortsett fra én"


Mayhassen

Anbefalte innlegg

"Har klatret alle 2000-toppene bortsett fra én" lyder en overskrift i dagbladet idag:

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/08/18/509257.html

Nok en gang grundig og god journalistikk av dagbladet!

Hvor er toppen Hurrungane, er litt interessant siden denne var den vanskeligste han hadde prøvd seg på. Og antallet 10-metere har de også truffet bra på.

Men gratulerer med snart fullført samling!

Er du registrert her på forumet kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke alltid så lett med journalister som skal presse informasjon om ting de ikke har greie på inn på kort plass. Se også artikkelen om oss i dagens aftenposten på nett. Vi fikk rettet på noe, men enkelte ting blir i beste fall fortsatt en anelse upresist når det skal trøkkes inn på begrenset plass med andres ord. Men alt i alt greit nok. Vi er i alle fall sjeleglade for i det hele tatt få noen form for spalteplass :roll:

http://www.aftenposten.no/reise/article1944761.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bedre å bli omtalt i Aftenposten enn i Dagbladet. Språk, presisjon og innhold er bedre i Aftenposten sin artikkel enn den i Dagbladet.

Artikkelen i Dagbladet fremstiller 2000-meter samling som ganske nerdete. Selv om fysiske utfordringer og naturopplevelser blir nevnt virker det som om hovedsaken er antall fjell, primærfaktorer, høyder på fjell og tidsforbruk. De fleste mennesker i Norge har ikke denne interessen og tror jo vi er alldeles skrullete :!: For egen del har jeg ikke vært på en eneste 2000-meter topp hittil i år, men i neste uke bør det bli en mulighet :D

Som en kuriositet kan det nevnes at jeg brukte tauet Ole Martin Anmarkrud la opp på Bladet i Sunnmørsalpene. Jeg er vedlidig fornøyd med jobben han gjorde der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mennesker i Norge har ikke denne interessen og tror jo vi er alldeles skrullete :!:

Sant, det, ja.

For egen del har jeg ikke vært på en eneste 2000-meter topp hittil i år, men i neste uke bør det bli en mulighet :D
Enda har jeg aldri vært høyere enn 1600 meter (utenom fly), og det var ikke en topp en gang. Må gjøres noe med. God tur, forresten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse historiene om full pott er jo ikke noe jeg lengre skriker wow og blir spesielt imponert av. De fleste som går inn for det vil jo klare det med tid og stunder. Men jeg ble imponert over at han møtte sin framtidige kone på topptur :wink: Hva er odsene for det egentlig? På fellestur eller på en turisthytte er kanskje sjangsene større, men når du blir forbigått av din utvalgte oppover ei steinrøys :) Skal et fjellmenneske møte sin utvalgte må jo et slikt møte være det utlimate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse historiene om full pott er jo ikke noe jeg lengre skriker wow og blir spesielt imponert av. De fleste som går inn for det vil jo klare det med tid og stunder. Men jeg ble imponert over at han møtte sin framtidige kone på topptur :D Hva er odsene for det egentlig? På fellestur eller på en turisthytte er kanskje sjangsene større, men når du blir forbigått av din utvalgte oppover ei steinrøys :) Skal et fjellmenneske møte sin utvalgte må jo et slikt møte være det utlimate.

Jeg er enig at dette begynner å bli ganske vanlig. Dette er strengt tatt kun av interesse for lokalavisene som sliter med å finne noe med lokal vri å skrive om.

Men det er artig at han traff sin fremtidige kone på vei opp Snøhetta. Mulig Snøhetta må bli mitt neste turmål. :):lol:

Det som derimot ikke gir like mye cred er å treffe henne på Besseggen. Det er FOR vanlig og dessuten får man kun spørsmål fra gutta om hvorfor man i det hele tatt går Besseggen når det er så mye annet spennende i området. (Sorry Morten+Julia. Jeg kunne ikke dy meg :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Sorry Morten+Julia. Jeg kunne ikke dy meg :) )

Hehe, det er vel kanskje mindre vanlig å gjøre dette i Mai, og i tillegg til soloppgang på Veslfjell, hvem går vel da og til denne tiden på døgnet? Det var et minne for livet! Vi var mutters alene der. Strengt tatt traff vi ikke hverandre der (litt friheter tillater disse journalistene seg alltid), men det var vår første skikkelige tur sammen, der søt musikk begynte å oppstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er vel kanskje mindre vanlig å gjøre dette i Mai

Min første tur over Besseggen var i mai. :evil: Gikk og vasset i snø over Veslfjellet, gikk ned Besseggen og ned til Bessvatnet før jeg snudde og gikk tilbake til Gjendesheim over Besseggen og Veslfjellet. Fikk stadfestet en gang for alle at Besseggen er oppskrytt. :shock: Startet kl 6 og var nede igjen kl 14, hadde meg en lengre spisepause på toppen av Veslfjellet, der jeg koste meg med primusen. Det var et nydelig vær og jeg var helt alene på fjellet. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du missunnelig, Lyngve? Hva er vel finere enn å finne sin utkårede der en trives best? Men jeg skal medgå at sjansene på Besseggen eller Snøhetta kanskje er større enn på de Alpeeggene du farter rundt :D.

Jada såååå misunnelig (er nesten like bitter som Tom i gode gamle dager..). Utkårede høres foresten så "arrangert" ut. Skjebnen - at det liksom skal finnes en tiltenkt livspartner der ute i verden som man ikke har møtt ennå, men som "tilfeldigvis" dukker frem av tåken på en kald høstdag i fjellet, jadet smaker ikke annet enn arrangert eksteskap :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke begi meg ut på en diskusjon om kjærlighet med deg, Lyngve, men fakt er at du velger den du vil tilbringe livet med. Dvs du velger å tilbringe livet med din partner, dvs du utkårer ham/henne til din livsledsager. Du velger om du blir i forholdet eller drar videre. Uten dette valget vil han/henne forbli kun en episode. Jeg har funnet min mann utenfor fjellet, men ble glad i ham i fjellet. Og valgte å bli hos ham. Ikke noe skjebne, ikke noe hokuspokus, men et valg, og om du vil det eller ei, en slags kåring. Jeg vil t.o.m. påstå at jeg velger ham om og om igjen hele tiden, gjennom hele vårt felles liv. Det er det dreier seg om :oops:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.