Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet

Jeg har fått tilsvarende tips for andre vanntette billige hansker til brevandring der det gjerne er både vått og kaldt. Sikkert fint til pilking også!

Noen ganger er det enkle og billige også det beste :) 

Skrevet
19 hours ago, Memento mori said:

Har bare testet de innendørs, men er lette og god følsomhet, solide. 

Du vil ikke bli skuffet. Jeg har nøyaktig samme modell, bare én størrelse mindre. De er helt vanntette og også  varme nok så lenge du er aktiv. Flott for å grave snøgrop og også for isklatring (hvis du liker den slags). Jeg ville ikke anbefalt dem til en vinterbivuakk – til det har jeg alltid med meg et ekstra par votter med GoreTex-membran og Primaloft-isolasjon samt fôrhansker.

Angående størrelser: hendene mine er tynne, men store. Jeg bruker vanligvis hansker i størrelse 11 eller 10, men fant ut at jeg måtte ta størrelse 9/L til denne modellen (jeg kjøpte dem fra en butikk veldig nær meg og fikk prøve alle tre størrelsene). Dette er verdt å ta i betraktning hvis man bestiller på nett. Størrelse 9/L sitter godt på meg, men det er ikke plass å bruke ekstra fôrhansker.

For å være tydelig: Jeg ville ikke anbefalt disse som "stand alone" hansker for vinteraktiviteter, men de er gode for situasjoner der dine "vanlige" vinterhanskene ville blitt veldig våte, for eksempel snøgroper eller klatring i frosne fossefall.

GlovesTemres.thumb.jpg.5c0ebe0e81a79202a67331d1439b429a.jpg

• Liker 1
Skrevet
Swiss John skrev (2 minutter siden):

Jeg ville ikke anbefalt disse som "stand alone" hansker for vinteraktiviteter, men de er gode for situasjoner der dine "vanlige" vinterhanskene ville blitt veldig våte

I mitt tilfelle er det turskøyter, måling av is og vri opp vått tøy om noen har plumpa. Pluss bygging av igloer i våt snø med en igloobygger. Har alltid med flere sett😇

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.