Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanntette fotposer


Vegard Engan

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter fotposer som er vanntette. Har både Neos og helsport sine fotposer (høy variant), men problemet er når man skal isfiske og det er endel sørpe på isen så kunne jeg godt ha tenkt meg fotposer som er vanntette. Trenger ikke være fôret da jeg har både ullkartanker og duntøffler jeg kan putte i dem. Man har lite lyst som regel å kle på seg våte og fuktige skisko hver gang man skal ut av telte når man camper på isen. Eneste jeg finner er Exped sine «Bivy booty» som visstnok skal være vanntette. Noe stiv pris syns jeg men hvis dette er det eneste som finnes så får jeg vel gå for dem. Forsvaret sine fotposer er vanntett opp et stykke, men disse ser litt i tyngste laget ut. Hvis ikke kunne man liksom tatt med seg vanlige støvler. Trenger bare en såle med et vanntett trekk et stykke opp på leggen som er lett og pakkbar. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse


jeg har disse til vårfiske på isen med mye overvann. Utrolig mye lettere å ta på og av ved hjelp av glidelåsen sammenliknet med de som ikke har glidelås. Den vanntette høyden er bra nok til de fleste formål, men hvis man plumper igjennom med mye overvann blir man våt. Da trenges det høye støvler istedenfor.

 

https://www.troll-hundefor.no/produkt/fotposer-mittet/?attribute_storrelse=str.+43%2F44&attribute_farge=Sort&utm_source=Google Shopping&utm_campaign=Google Shopping&utm_medium=cpc&utm_term=5641&gclid=Cj0KCQjwmZejBhC_ARIsAGhCqncyIcFEsG1-Q7K8LIw2rg8-rdpqFQigj3RuXbpYW_9mb0mV7lvHIkUaAvXEEALw_wcB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (5 timer siden):

Hvor langt opp er de forskjellige modellene vanntett? Det var flere 

Jeg var muligens litt kategorisk. De jeg har, er ikke spesielt tunge. Jeg vet, strengt talt, ikke noe om de som er i bruk nå. 

Hvis jeg finner mine, så kan jeg måle vanntett høyde, og veie dem, men hvor de er, aner jeg ikke😬 De ser ut som disse: https://www.nordiskfritid.no/forsvarsmateriellno/100171/fotposer-45-46 , men at de veier 500 gram/stk., har jeg vondt for å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larix skrev (12 timer siden):

Jeg var muligens litt kategorisk. De jeg har, er ikke spesielt tunge. Jeg vet, strengt talt, ikke noe om de som er i bruk nå. 

Hvis jeg finner mine, så kan jeg måle vanntett høyde, og veie dem, men hvor de er, aner jeg ikke😬 De ser ut som disse: https://www.nordiskfritid.no/forsvarsmateriellno/100171/fotposer-45-46 , men at de veier 500 gram/stk., har jeg vondt for å tro.

Ja det hadde vært fint om du kunne veie og måle😄

Regna med den andre modellen med glidelås ikke var tett helt ned pga glidelås, men ser jo nå at det skal være en vanntett glidelås. Da blir disse plutselig mer aktuell😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.