Gå til innhold
  • Bli medlem

Real sjokolademusli


Frilufta

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen fan av real turmat, nå lenger.. 

 

Men denne gjorde meg nysgjerrig:

post-6295-0-82275400-1409430553_thumb.jp

 

Tanken var å teste ut nyheten på en 9 åring med dårlig matlyst. 

Men måtte selvsagt kjøpe noen til meg selv også. 

Så denne uken ble det sjokolademusli til frokost i Oslo marka. 

 

Min dom: Ingenting å juble for. Smakte kakao, men jeg holder en knapp på havregrøt og en kopp kakao ved siden av..

 

Den store testen kommer om 14 dager, så får vi se om han kommer til en annen konklusjon enn meg...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å plukk ut sjokoladen. Muslien er utrolig god synes jeg og særlig for oss som er skikkelig lei havregrøt. Jeg klarer ikke å spise det lenger. Den vanlige muslifrokosten til Real smaker litt havegrøt med et hint av kanel, så den ble ikke jeg særlig begeistret for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjenstår jo å se, ellers er det ingen heksekunst å lage hjemmelaget frokostblanding heller. Som garantert er mer næringsrik og velsmakende.

 

Havregrøten kan gjøres mer spennende og næringsrik ved å bruke store gryn, tilsette egg og malte nøtter, rosiner. Eller man kan bytte ut til hirse, som er enda litt mer næringsrik og jeg liker smaken, som er litt mildere. Men kjøp korn, og ikke flak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risengrynsgrøt er helt sjef om morran ass. Ingen ting som slår det! julekveld hver dag jo!

Også har jeg i et bittelite smørøye oppi. Donk.. 100g smør oppi

 

- Lars Monsen, Nordkalotten 365

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=y9lxYBIviqg#t=2270

 

Må si jeg er enig her. Spiser det hele tiden på turer for tiden.

Den sjokolademuslien har jeg prøvd. Var meget skuffet. Smakte sikkelig guffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags melketilsetning bruker man i hjemmelaget?

 

Prøvde Viking sin i sommer. Ingen suksess akkurat. Smakte ikke i nærheten så godt som Real sin. Ungene mislikte hjemmelaget variant selv om det var choco variant med "melk" og sukker.

Vi har prøvd ut med proteinpulver, jeg liker godt de som smaker vanilje :) Du får banan, sjokolade og jordbær også, samt nøytral. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, muslifrokost, det er jo all muslien i butikken like egnet til å ta med på tur. Er bare å ta med en pose tørrmelk i tillegg. Blir både billigere og mindre emballasje.

 

Nei, det smakte fælt sammenlignet med melkeblandingen som er i Real pakkene.

 

Jeg synes 59,- (43,- billigste) for en frokost er relativt dyrt. Men jeg synes det er verdt pengene å få slippe å spise havregryn/risgrøt  :pirate:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det smakte fælt sammenlignet med melkeblandingen som er i Real pakkene.

 

Jeg synes 59,- (43,- billigste) for en frokost er relativt dyrt. Men jeg synes det er verdt pengene å få slippe å spise havregryn/risgrøt  :pirate:

 

Blander du tykt nok? En pose holder til 1 liter melk. Så er litt mer enn en spiseskje som må til for en musliblanding. Synes den er helt ok jeg, litt vanskelig å røre ut i kaldt vann uten å ha risteflaske, men det går helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi blandet godt med pulver. Masse klumper, ikke så veldig brukervennlig.

 

Fikk et tips om spesialmelk fra en svensk bruker her på forumet i innboksen nå. Mulig jeg tester det for å se om det blir bra. Men det var ganske dyrt. Kanskje billigere å bare kjøpe Real først som sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å gi seksåringen en pose eller to med sjokomusli på neste tur, spent på om den slår han. Hjemme vil han veldig gjerne ha sjokomuli av ymse sorter, såpass hekta på det er han at vi begrenser det til lørdager :) Men på tur er det jo lov å kose seg litt...

 

Selv pleier jeg lage hjemmelagde frokostrasjoner med Viking tørrmelk. Smaker så utrolig godt og gir næring langt ut på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var den ultimate testen over. 

 

post-6295-0-15538300-1410969741_thumb.jp

 

Han likte veldig godt navnet på retten. 

Og den luktet fristende. 

Hva så med smaken?

Jo, det begynte ganske ok. De første skjeene gikk ned på høykant. 

Men det gikk fort over gitt! 

 

Konklusjonen ?

 

Kjøpes ikke igjen! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lignende erfaring fra sommerens "ekspedisjon" i Femundsmarka. Hadde i grunnen sett frem til å prøve noe med et passe "usunt" preg til frokost før en dag med en planlagt lengre dagsmarsj etterpå.
Det så grått og trist ut men luktet godt.
Smaken var dessverre noe i retning av hva sponplater lukter og med en kvalmende bismak av svidd kakao. 90% av innholdet ble gravd dypt ned i ei myr og frokosten ble avlyst pga manglende matlyst. Starta dagen på tom mage og slet med å komme meg ovenpå igjen hele dagen. Kom frem dit jeg skulle men var da rimelig på felgen.

Konklusjon: Det har ingenting i en ryggsekk å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smakt denne sjokolademüslien selv, til de grader en søt smørje med smak av kakao...

 

Prøvde Real frokosblanding i 10 dager i sommer, blir lei av den smaken og. Synes den er litt for søt i tillegg.

 

Beste frokostblandingen er den du lager selv. Siste tur hadde jeg med meg forskjellige frokost blandinger til hver frokost. Å prøve seg frem er en smart ting å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder "vanlig melk" på kartong, så har laktoseredusert melk vesentlig lengre holdbarhet særlig før den er åpnet (4mnd).

Etter åpning er beskrivelsen på holdbarhet "som annen melk", men i praksis er det lengre.

Melken er UHT behandlet (Ultrapasteurisert) og fri for bakterier før den blir åpnet.

Hadde en kartong til bruk i kaffen på fjellet uten kjøling i 10 dager i sommer (midten av juli), uten at den viste antydning til å bli sur.

 

Selv om den er i "lett utførelse" veier nok en kartong på en liter fortsatt rundt kiloet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.