Gå til innhold
  • Bli medlem

Paraply på tur (utskilt)


Tom42

Anbefalte innlegg

Joggedress på en 2 ukers hadde jeg ikke gått for, men for en joggetur i marka med 1 overnatting, tja hvorfor ikke :-P

Joggedress i marka om sommeren er faktisk et utmerket klesplagg. Så lenge man har mulighet til å fyre bål og slå opp en presenning gjør det ikke så mye om klærne blir våte. Men virker som vi er enige i at det er et lite egnet klesplagg for to uker på fjellet :D ^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kjøpe en ekstra jakke bare for å bruke i byen?

(og som Nord-Vestlending har jeg aldri skjønt poenget med paraply, hverken på fjellet eller på vei til butikken ;) )

Nettopp! Jeg har bare 'en vanntett jakke og den bruker jeg både på fjellet og i byen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ser du tar pointet....  :-P

 

Om man drar det ut til det ekstreme ja, men det er stor forskjell på ballkjole og paraply (kanskje ikke for deg)

Gidder ikke å diskutere hva jeg ville tatt med av rare ting på tur så derfor trodde jeg at jeg satt en strek ved å "ta poenget".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt unødvendig og latterlig. Nesten som å ta med seg kokeapparat på restaurant......... :???:

Det var en god ide om det tar lang tid på Theatercafeen.  Kelnerene kommer nok ilene til når jeg fyrer opp omnifuelen og brenner hull i duken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel @, du trenger kanskje en paraply i Theaterkafeen når sprinkleranlegget begynner? :)

Elegant sarkasme.  Jeg er målløs - og det er sjeldent.. Toppkarakter. Pling på glasset, som på Nytt på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 3-4 skalljakker men det har aldri falt meg inn å bruke dem de skjeldne gangene jeg er i byen.

Hva er vitsen ?

Det er mulig det kommer som en bombe, men det er faktisk folk i byen som beveger seg utendørs. Jeg sykler til og fra jobben hver dag hele året. Har du forslag til noe som er bedre enn ei skalljakke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mye paraply på tur og på leir. Den skal definifivt være med i sommer og.

Paraply er fantastisk som seil foran i kanoen når det blåser medvind. Lett å få opp og den har et bra håndtak. Å holde en presenning som seil blir en fort sliten i armene av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paraply på tur er etter hvert anerkjent i lettvektsforum rundt om i utlandet og det lages spesielle paraplyer for formålet. Ikke bare lette, men med noen egenskaper som er egnet både mht utforming (dome) og materialvalg (plastspiler). Mener å ha sett slike så lette som rundt 75 gram(!). Jeg er ganske overbevist om at vi kommer til å se mer og mer av dette også utenfor nære turområder, men tviler på at jeg finner det formålstjenelig. Men det kan kanskje være verdt å tenke tanken i enkelte situasjoner? Når en tenker tilbake på en del utstyr har vel en hel del vi bruker hatt en rimelig trang fødsel.

 

Og Barskekarsten, du burde prøve en mini-kite! Men du liker jo fart, spenning og nye utfordringer, så du har vel allerede testet dette ut for lenge siden.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det kommer som en bombe, men det er faktisk folk i byen som beveger seg utendørs. Jeg sykler til og fra jobben hver dag hele året. Har du forslag til noe som er bedre enn ei skalljakke?

 

Lompeskinn kanskje ?

Neida, du har hermed tillatelse til å bruke skalljakke... :-P

De fleste byskalljakkene er så korte at de vel ikke er brukendes til annet enn på fortau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet paraplyen i morges og kan underskrive på at den er best i bare regn. Legg til noen vindkast, så blir det fort vått.

 

Men jeg bruker nu aller helst paraply til lunsj i Theaterkaféen - det spruter gjerne litt av champagne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være @Dag G - Evje ser jeg nå lyset i paraplytunnelen!

 

I iveren etter å spare vekt har jeg satset på små, søte paraplyer. Svaret er svære parasoller (Koppen var på rett vei); er de store nok erstatter en paraply ikke bare alt regntøy og regntrekk, men gjør tjeneste som tarp og båt. Er den solid nok duger den som vandrestav og benk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.