Gå til innhold
  • Bli medlem

Innkjøpsstopp av turutstyr ?


arcticboots

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har også for så vidt mer enn nok av utstyr, og har ikke kjøpt inn noe nytt i 2012, har solgt unna noe og gitt bort noe i året som har gått.

Men jeg er ikke statisk på dette, jeg kommer til å kjøpe inn nytt dersom noe av mitt allerede anskaffet utstyr svikter/blir utslitt e.l.

Min gode gamle Klättermusen Einride har begynt å bli hullslitt, jeg tror nok en ny kommer i hus i løpet av 2013, men når det gjelder produkter fra denne produsenten har jeg ikke spesielt dårlig miljøsamvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nok skru litt ned, ja. Nå er vel samlinga av turstæsj komplett på enkelte felt, men jeg har blitt litt mer fokusert på å kjøpe lettere når det jeg har, tar kvelden.

Jeg bør nok fokusere mer på å komme meg ut på tur enn å kjøpe nytt utstyr. Det er tid som er det jeg burde "kjøpe mer av", men uvisst hvordan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Mykje utstyr, som klede, støvlar og ski, er forbruksvare. Slikt kjøper eg inn nytt når det er gode tilbod. Ullundertøy og ski kjøper eg fast om våren. Anna utstyr som vert slitt, prøver eg å kjøpe i passe tid før behovet er akutt.

Så lenge eg fortsatt har tenkt å drive friluftsliv, ser eg ingen grunn til å slutte å kjøpe nytt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forferdelig følelse når man innser at det man har er godt nokk, samtidig som man liker å tenke utstyr. De valg jeg sett for meg selv er: a) Bruk mer tid på utstyr til barna; B) bruk mer tid til samtaler om utstyr på FF; c) begynn jobbe i sportsbutikk; d) elda opp, eller miste noe utstyr 'av mistak'; d) fortelle seg selv at gammalt=risikofyllt, må erstattes.

I tillegg kan man bli vesentlig større på bredden... Og evt begynne med andre klimasoner? :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt akkurat og så på a) et telt som kanskje er litt bedre enn det jeg har og B) et par støvler som er ørlite grann bedre... og sa nei. Det er nok. Etter en kostbar omlegging til lettere utstyr er det på tide å konsentrere seg om tur og bruk av utstyr. Variasjonene/forbedringene er for små til å utløse må-ha-instinktet.

Ja.

Har nok og det er bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindjakken min er fra 1993 eller deromkring og har ikke noe skikkelig hette, så nei, ikke noe innkjøpsstopp her i gården. Har fått sansen for å gå på ski og det gjøres best der det er snø - på fjellet - og der er det lurt med skikkelig hette hvis det blåser opp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok også litt for mye utstyr, men har oppdaget at de tingene jeg kjøpte for noen år siden "holder seg godt" siden det ikke ble spart på noe. Har tro på å kjøpe kvalitet og slite ut det man har - før man kjøper nytt.

Har også innkjøpsstopp - inntil jeg kommer over noe som jeg "kanskje" kan trenge. Terskelen for å handle er ikke så høy som den kanskje burde være, men trøster meg med at ungene kan arve noe av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På utstyr: Har hatt innkjøpsstopp i hele 2012, og tenker å fortsette med det.

Ikke fullt så enkelt med klær og sko. Det har blitt noen innkjøp i 2012, og mere står på lista. Virker som om jeg er reneste goretex-dødaren, så nye lette markasko må kjøpes inn bl.a. I tillegg er ullsokker slitevarer som det går mye av, så det kjøpes rett som det er. Og noen av ullgenserne mine viser også tydelige tegn på at de er mye brukt, så må kanskje handle inn et par nye i løpet av vinteren.

Uff.. kom nettopp på: Smørefrie ski står på ønskelista. Jeg er dritlei smøreski og merker at dørstokkmila blir veldig lang når jeg må smøre ski før jeg kan dra på tur, så det blir ved innkjøpt rett etter nyttår. Så da er det visst ikke 100% innkjøpsstopp læll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Innkjøpsstopp?

Nei, tror ikke det.

På ønskelista nå har jeg; bamseunderlag, ny anorakkbukse (den gamle revnet), samt fotposer som har vært på ønskelista i 2 år nå.

Blir også å investere i roterende børste til børsting av ski, mulig ny smørebenk.

Tror jeg er snart kvalifiserer til "proffkunde" hos sporten her borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muligens i en litt annen fase av livet enn andre som har skrevet innlegg i denne tråden.

Jeg har problemer med å finne nye ”greier” å kjøpe. Jeg har alt, og av de nødvendige tingene stort sett dobbelt opp.

Jeg ser det som et mål å få mest mulig moro for mine surt ervervede, før sola går ned og lyset slukkes.

Ikke det at jeg bevist går inn for å ødelegge naturen – snarere tvert i mot, men natur og miljø har ikke høyeste prioritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også for så vidt mer enn nok av utstyr, og har ikke kjøpt inn noe nytt i 2012, har solgt unna noe og gitt bort noe i året som har gått.

Men jeg er ikke statisk på dette, jeg kommer til å kjøpe inn nytt dersom noe av mitt allerede anskaffet utstyr svikter/blir utslitt e.l.

Min gode gamle Klättermusen Einride har begynt å bli hullslitt, jeg tror nok en ny kommer i hus i løpet av 2013, men når det gjelder produkter fra denne produsenten har jeg ikke spesielt dårlig miljøsamvittighet.

Ser fjellsport.no har prisavslag på Einride nå....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.