Gå til innhold
  • Bli medlem

Har du fått mail fra Fjellreven.no?


Kristian123

Anbefalte innlegg

Av en eller annen grunn så fikk jeg mail med reklame, fra fjellreven.no. Det rare er at jeg aldrig har vært på den siden og lurer derfor på hvordan de fikk min mailadresse.

Min teori er at DNT altså Den Norske Turistforening, har vært slepphendte med medlemsinnformasjon. Noe jeg tolker ut i fra all fjellreven-reklamen jeg får som medlem.

Er det noen andre som har opplevd det samme og tilfeldigvis er medlem i DNT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes firmaer som driver og innhenter og systematiserer slike opplysninger. De kjøper eller får adresselister fra all verdens foretak og medlemsorganisasjoner og så systematiserer de informasjonen og videreselger den til de som måtte ønske dette.

Fjellreven kan ha kontaktet et slikt firma og kjøpt lister med adresser til folk med friluftsinteresser, og slike adresser kan komme fra mange forskjellige kilder.

Sjekk om det står kilde et eller annet sted på det du har fått fra Fjellreven. Jeg mener at de er forpliktet til å oppgi hvor de har fått adresen fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at de ikke skal sende deg (privatperson) henvendelser uten ditt samtykke, så burde de absolutt oppgi hvor de har fått adressen din fra og hvorfor de bruker den. Spør! Jeg får heller ikke slike eposter som medlem av dnt, forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også denne e-posten, og tror de lagret adressen min etter at jeg sendte de en e-post i forrige uke og stilte et spørsmål om størrelser. Jeg aksepterer ikke at de lagrer min e-postadresse uten å konferere meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. De svarte at jeg enten hadde vært med i en konkuranse eller at noen hadde lagt meg til på en eller annen måte. Jeg har verken besøkt deres nettside eller vært med på noen konkuranse.

Så for meg DNT, siden de er de eneste som vet at jeg er friluftsinterresert. Men siden ingen av dere andre har fått mail, så utelukker jeg DNT.

Nå sender de ihvertfall ikke mer reklame til min mail ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det kan nok stemme. Mulig de har et samarbeide der.

Er fortsatt tragisk at man driver slik snikundersøkelser.

Til dere dette gjelder, så er det kanskje mulig at dere har deltatt i en konkurranse, spørreundersøkelse, registrert dere på ett forun, nettbutikk, nettside osv. hvor dere har godtatt betingelsene, og der står det kanskje inni den veggen av tekst ett sted at de kan videreformidle din mail addresse.

Evt. har dere glemt å hake av for at din mail skal holdes hemmelig.

Bla. Facebook er sinnsykt sleip vet jeg. Og alle appsene du evt skulle installere der får stor tilgang til din informasjon.

Jeg vil gjette på at Fjellreven driver lovlig reklame, og har fått mail addressene på lovlig vis.

Men dette er bare synsing fra min side :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere dette gjelder, så er det kanskje mulig at dere har deltatt i en konkurranse, spørreundersøkelse, registrert dere på ett forun, nettbutikk, nettside osv. hvor dere har godtatt betingelsene, og der står det kanskje inni den veggen av tekst ett sted at de kan videreformidle din mail addresse.

Evt. har dere glemt å hake av for at din mail skal holdes hemmelig.

Bla. Facebook er sinnsykt sleip vet jeg. Og alle appsene du evt skulle installere der får stor tilgang til din informasjon.

Jeg vil gjette på at Fjellreven driver lovlig reklame, og har fått mail addressene på lovlig vis.

Men dette er bare synsing fra min side :o

Les hele tråden takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Jeg har gjort det for lenge siden.

Hva med deg da?

Og jeg er ikke medlem i DNT, men jeg har fått mail fra de. Hvis noen ville vite det.

Javell. Les nøyere igjennom tråden takk.....

Kristian123 Skrevet: Ons Nov 30, 2011 12:06 Tittel:

Merkelig. De svarte at jeg enten hadde vært med i en konkuranse eller at noen hadde lagt meg til på en eller annen måte. Jeg har verken besøkt deres nettside eller vært med på noen konkuranse.

Så for meg DNT, siden de er de eneste som vet at jeg er friluftsinterresert. Men siden ingen av dere andre har fått mail, så utelukker jeg DNT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell. Les nøyere igjennom tråden takk.....

Kristian123 Skrevet: Ons Nov 30, 2011 12:06 Tittel:

Merkelig. De svarte at jeg enten hadde vært med i en konkuranse eller at noen hadde lagt meg til på en eller annen måte. Jeg har verken besøkt deres nettside eller vært med på noen konkuranse.

Så for meg DNT, siden de er de eneste som vet at jeg er friluftsinterresert. Men siden ingen av dere andre har fått mail, så utelukker jeg DNT.

Skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg ikke får tillatelse av deg å si hva jeg tror grunnen kan være til at flere får "ubestilt" reklame-mail fra fjellreven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket det med rød skrift. Grunnen til at jeg fnyser litt, er fordi at jeg allerede også har beskrevet hva jeg fikk som svar fra Fjellreven.no. Isåfalll så lyver de og det synes jeg er dårlig gjordt.

Uansett så har jeg ikke heller vært innom noe spesifikt forum annet enn FF. Facebook har derrimot registrert at jeg er medlem i DNT, kan være at de har solgt informasjonen videre.

Siste tilfelle kan være at et annet firma har gitt ut mailadressen. Men siden det da blir en konkurent så virker det heller unaturlig.

Edit- Ser heller ingen grunn til at noen ukjente skulle bruke min mail på Fjellreven.no. Jeg var heller ikke registrert som kunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dersom det skulle herske noen som helst tvil (uten at jeg ser dette uttrykt i denne tråden), så har ikke Fjellforum delt ut mailadresser.

Pussig svar trådstarter fikk på sin henvendelse, har noen andre som har mottatt mail kontaktet dem? Og i så fall hvilken respons ble gitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ad: mailer fra fjellreven.no.

Jeg skriver som ansatt i Fjällräven i Norge.

Jeg ønsker å informere om at vi ALDRI sender ut mailer til private, ei heller selger vi adresser.

Vi ønsker å finne ut av dette og ber en av dere som har fått/får disse mailene fra fjellreven.no om sende oss en kopi på vår offisielle mail.adr som er [email protected]

Vår offisielle web.side er www.fjallraven.no, her vil dere også finne vårt telefonnummer og mail.adr i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.