Gå til innhold
Krisnord

Hvilken jakt gleder du deg mest til??

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg til å bli med på elgjakt i Østerdalens dype skoger!!! Men skulle gjerne lært mer om jakt på andre dyr :? Tok jegerprøven i år, og jeg er av de som trenger litt hjelp til "å komme i gang" :wink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart reinsdyrjakta :!: !!

Men gleder meg også til rypejakt med hund, det er jo veldig spennende :) .

Ellers så skal jeg jakte elg får første gang i høst så det blir spennende, men ikke noe

som jeg gleder meg vilt til :!: .

Er litt redd elgjakt kan bli litt vel kjedelig får meg, vet ikke om jeg takler å sitte i skogen i time etter time :shock: .

Men vi får se, kan jo hende jeg blir totalt hekta på det å :P .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skogsfugljakt blir vel årets höidare for min del! mye fordi det er skikkelig kos i skogen om høsten... hadde eg hatt bikkje hadde vel harejakta i januar/februar hengt høyest... noen med slunkent harejaktlag i trondheimsområdet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det blir først og fremst rype og skogsfugl. Så blir det kanskje litt rein, elg og rådyr hvis jeg vil. Og det blir vel en tur etter jerven i år også.

Jerven ja :shock: Hvor "ser" du etter den :) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den holder til i skogen og fjellet her.

Jerv har jeg sett en gang. Og det var mellom Turtagerø og Skogadalsbøen i Jotunheimen om jeg ikke husker helt feil :shock:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er kjekt med revejakt? Det må vel være mer spennende å jakte på noe som gir mat? ( Ja, jeg vet at revebestanden må holdes nede - det er bare selve jakten jeg tenker på ) har absolutt ingenting i mot jakt - har heller ingen spesiell forkjærlighet for rev - kanskje snarere tvert i mot?

Ble bare veldig overrasket av av revejakta var av favorittene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hva er kjekt med revejakt? Det må vel være mer spennende å jakte på noe som gir mat? ( Ja, jeg vet at revebestanden må holdes nede - det er bare selve jakten jeg tenker på ) har absolutt ingenting i mot jakt - har heller ingen spesiell forkjærlighet for rev - kanskje snarere tvert i mot?

Det lurer jeg også på. Synes det er kjedelig med revjakt, men jeg skyter alle jeg kommer over. Skyter også tamrev som går løs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg jakter så er det jo ikke med tanke på mat :D .

Jeg jakter pga. spenningen og utfordringen . Revejakt kan være veldig spennende, også er det skuddpremie på rev noen plasser :lol: !!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Villreinjakta i sommerlige augustfjell og skogsfugljakta i fuktig septemberlyng er toppen av luksus for meg. Rett og slett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått prøvd min nye kombi i 12-76/6,5x55.

Med slike samlinger kan jeg ikke vente lenger enn til bukkejakta (rådyr) før jeg prøver den på vilt.

Gleder meg som en unge til høstens jaktturer med en type våpen som jeg har drømt om i mage år, men først nå tatt meg råd til å kjøpe... :oops::oops::lol:

post-1708-133474474999_thumb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Har nå fått prøvd min nye kombi i 12-76/6,5x55.

Med slike samlinger kan jeg ikke vente lenger enn til bukkejakta (rådyr) før jeg prøver den på vilt.

Gleder meg som en unge til høstens jaktturer med en type våpen som jeg har drømt om i mage år, men først nå tatt meg råd til å kjøpe... :roll::roll::oops:

Kombi ønsker jeg meg også :oops:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, jeg stakkars gamle krok, hadde sandsekker under både forskjefte og kolbe da jeg skjøt denne samlingen... :roll::roll:

Hihi :lol::lol: !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akurat nå så er det revejakta, skikkelig spennende, spesielt gluggjakt, så kommer duejakta, skogsfugljakta, harejakta, og rådyrjakta :roll:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av Tommy82
      Hei.
      Er det noen som har tips om rypeterreng med hytte for 4-6 jegere neste sesong?
      Hvor i børgefjell ville dere hatt «base» for en 5 dagers jakttur?
      veit inatur, røyrvik fjellstyre og visit børgefjell har noen tilbud, men om det finnes noe annet, eller generelle tips, så mottas de med takk🙂🙂 skitt jakt alle sammen
    • Av AmundJS
      Hei, er det noen her som vet om forskjellige typer pakkrammesekker? Idag har jeg en Bergans PowerFrame 3810 og er storfornøyd med den, men kan trenge en mindre sekk. Helst rundt 60-80L men med en ramme med visse detaljer som PowerFrame har. For eksempel så er jeg avhengig av disse rørene som stikker opp av ramma, da disse brukes til å bære rifle, ekstra bagger, poser, og mye annet. Vil gjerne også ha en L-formet ramme, da det gjør det mye lettere å pakke vedsekker/bensinkanner osv men L-ramme er ikke et "must".
      Jeg har sett en del på Norrøna Reconpack, men denne er også for stor og for dyr, har også sett på Eberlestock sin Mainframe men denne mangler disse to knaggene. 
      Eventuelt noen som har prøvd seg på å lage en annen sekkepose til PowerFrame? eller vet om en type sekk som lett kan festes på ramma uten å bli ubehaglig på grunn av stropper som festes på tvers av skulderremmer/ryggen? 
      Jeg setter stor pris på alle forslag og hjelp  
    • Av Iren Hansen
      Jeg har kun litt erfaring med storviltjakt og trenger råd og tips på hvilke tradisjoner som brukes for å sikre at man får riktig møring? Hvis til eksempel mørningstermometeret mitt går i stykker, er det metoder for å se om kjøttet er ferdig mørnet? 
    • Av GrundeL
      Leseverdig artikkel om eiendomsretten: https://www.dagbladet.no/kultur/privat-eiendomsrett-er-elefanten-i-rommet/69692606
    • Av Vebjørn Holmslet Astad
      Navn: Litt frå jaktåret 2017
      Kategori: Medlemmenes egne videoer (friluftsliv)
      Dato lagt til: 2018-03-27
      Innsendt av: Vebjørn Holmslet Astad

Har samla opp någen fine situasjoner fra jaktåret 2017 her. Ser fram te høsten igjen

Litt frå jaktåret 2017
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.