Gå til innhold
  • Bli medlem

Baekdudaegan (Sør-Korea)


TarjeiSkrede

Anbefalte innlegg

Av kartet ditt ser jeg at ruten fortsetter helt nord til Paektusan i Nord-Korea. Vet du om det er mulig å gå den nordkoreanske seksjonen?  Det nordlige endepunktet Paektusan, Koreahalvøyas høyeste fjell,  er i alle fall verdt et besøk 

 

Det er ingen rute i Nord-Korea på lik linje som gjennom Sør-Korea. Kartet viser hovedsaklig hvor fjellryggen (Baekdudaegan) går.

Så er nok en større 'ekspedisjon' å skulle gjennomføre hele 'ruten'/fjellryggen i sin helhet (minus DMZ'en), hovedsaklig med tanke på proviant, tillatelser og navigering i Nord-Korea.

 

Roger Shepherd som er en av forfatterne av guideboken jeg brukte har forøvrig besøkt Nord-Korea en god del og dokumentert deler av Baekdudaegan der, men har ikke gått ryggen der som en rute.

Bilder fra besøkene hans kan ses på følgende webside: http://www.onekoreaphotography.com/, blant annet fra Paektusan.

 

Jeg har veldig lyst til å komme meg til Paektusan, og vurderte en stund om jeg skulle prøve å komme meg dit etter at jeg var ferdig med ruten. Men, det ble nok litt for kort tid til det, så det ble med tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig å se noe annet enn gråstein! Langt nede på listen over gode grunner til å legge ned Nord-Korea, men min liste ble nå litt lengre :)

 

@snilen sannsynligvis samme svaret som du ville fått for en fottur i Uralfjellene sånn ca 1970. Rent bortsett fra militær aktivitet, så vil du passere gjennom områder som ikke stemmer med bildet av Det Perfekte Land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, Tarjei! Må bare si det en gang til: Utrolig spennende og inspirerende å lese om turen din. Tidligere i dag leste jeg en artikkel i Harvest om "rolige gåturer" versus "stadig mer spennende, uoppdaget og risikofylt" (http://harvest.as/artikkel/om-vaghalser-i-friluftslivets-ar). Det du driver med blir jo en blanding, du bedriver "vanlig fjellvandring", men på, for mange, uvanlige/ukjente steder. Liker det :-)

Det ble aldri fjelltur da jeg var i Nord-Korea, men nå må jeg si jeg fikk en ørliten dragning mot Sør-Korea!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.