Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda på langs, eller nord/sør


Norwegian_tarzan

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenker på å prøve å løpe over Hardangervidda nå i sommer, med kun lett oppakning. Er det noen som har gjort noe lignende? Hvor startet dere og avsluttet dere? Utfordringen min ser ut til å være å få transport tilbake til bilen min, nesten uansett hvor jeg starter og avslutter. Er det noen som har noen gode tips til løyper, startposisjon, og hvor jeg bør avslutte for å kunne fikse meg noen transport?

 

Tusen takk!

 

Mvh Fredrik

@Norwegian_tarzan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en på forumet som krysset Hardangervidda til fots (n/s), på under 24 timer (hvis jeg ikke husker feil). Kan det ha vært fra Dyranut til Haukeliseter, tro. Det er noen år tilbake. Fant ikke tråden, men ligger her et sted. Mulig med kollektivtransport. 

Endret av famjsv
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finse > Haukeliseter er nok enklest. Mes tog til Finse og buss fra Haukeliseter.

Hvis man er flere (med minst to biler ) funker følgende:

Kinsarvik til Ustaoset, på stiene innom flere av DNT-hyttene.

Forbi Ustaoset (gitt at man kommer østfra), setter man igjen én bil. Parkerer den andre bilen på startpunkt i Kinsarvik. Når turen er slutt i Ustaoset kjører man og henter den andre bilen som står igjen på startpunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, sneakyowl said:

Finse > Haukeliseter er nok enklest. Mes tog til Finse og buss fra Haukeliseter.

Hvis man er flere (med minst to biler ) funker følgende:

Kinsarvik til Ustaoset, på stiene innom flere av DNT-hyttene.

Forbi Ustaoset (gitt at man kommer østfra), setter man igjen én bil. Parkerer den andre bilen på startpunkt i Kinsarvik. Når turen er slutt i Ustaoset kjører man og henter den andre bilen som står igjen på startpunkt.

Jeg er ikke på let etter det enkleste da egentlig. Og jeg er dessverre alene om dette ellers hadde det vært en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag (har ikke prøvd, men har det som alternativ neste år):

Fra Oslo - 

Tog til Voss, bytte til buss til Odda. En natt på hotell der. 

Dag 1: skyttelbuss inn til Skjeggedal. Så gå til Tyssevassbu via Trolltunga. 

Dag 2: Tyssevassbu - Torehytten

Dag 3: Torehytten til Hadlaskard via Hårteigen.

Så blir spørsmålet om man skal sørøstover mot Rjukan og bussen hjem, eller nordover mot Finse og toget hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.