Jump to content
IGNORED

MSR PocketRocket dlx og vindskjerm

Share

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei, noen som har noen gode tips for å gjøre en MSR PocketRocket dlx montert på 450g gassbokser bedre skjermet for vind? Jeg har en

Hidden Content

som er den høyeste og letteste jeg har funnet så langt, men med 450g gassboks blir selv denne pittelitt for lav, og det blir litt knot hver gang jeg skal prøve å plassere vindskjermen på steiner ol. for å wrappe den bedre rundt PR'en. 

Jeg skal på langtur i høst, så vekt er viktig, derav pocketrocket og helst 450g gassbokser (som vel er mer vekteffektive enn de mindre?)

image.png

Edited by bendive

Vindskjermen lager du enkelt selv. Vanlig alufolie kan brettes flere ganger for å få den mer stabil, eller du kan bruke slike aluformer eller serveringsfat som er tykkere. Kjøpes på dagligvaren og klippes til ønsket str.

Tom Primus 225g gassboks veier 150g, tom 450g gassboks veier 210g.   Så du sparer 90g med 1x450g versus 2x225g

Det er en tidligere tråd her med noen mer konkrete tips.   Vet ikke om det er en reell fare i praksis, men med toppmontert brenner bør man kanskje tenke på at vindskjermingen ikke blir så tett at gassboksen varmes opp mye.   (Selv bruker jeg ikke vindskjerm til Pocket Rocket-en min, siden jeg bruker den nesten bare i teltåpningen eller i forteltet)

Här kommer ett ex från web så ska man nog ej göra ,den med blå kök är min bra men tungt och man ska ej sätta för tätt speciellt med plast vred på detta Vintage kök.

Screenshot_20200516-085957.thumb.png.65757180f5ee1959e516c0b238dd3c5d.pngWP_20210526_08_41_56_Pro.thumb.jpg.92f84549d912cd82f5e893f679145ef5.jpg

Brett aluminiumsfolie i så mange lag som du trenger for stabilitet. 

Om du ruller til en sylinder på ønsket diameter så kan du klippe inn snitt på f.eks 5cm med jevne mellomrom nedenfra og brette disse ut som bein om du ønsker.. 

Overlapp kan du f.eks lage brett på som låser i ønsket diameter. Det kan re en fordel for løsningen blir såpass lett at den fort blåser sv...

Men lettere blir det neppe...

En liten digresjon. Toppmonternt brenner kan bli ustabilt.

Jeg liker å bruke triangel føtter fra Jetboil, en liten plastikksak som kjøpes løst hvor føttene foldes ut for å gi et videre fottrykk. 

Veier ingenting, er veldig kjekt.

Takk for tips! Da tror jeg at jeg skal prøve å lage meg en vindskjerm av aluminium (enten folie eller brett av noe slag) som jeg kan montere "oppå" gassboksen. Så får jeg teste ut hvordan det funker :)

Og pleier også å bruke en sånn triangel-fot selv, @Chirsbom 👌