GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt Lofoten x-tremtelt fra Helsport fikk flere smÄ og ett litt stÞrre hull da ene teltstanga brakk over. Stanga er jo lett Ä fikse. Men teltet...nix. Tarp og andre telt har jeg bare lappet med slike lapper med lim pÄ. En pÄ hver side og det holder i sol og i regn.

Men vinterteltet er jo silikonbehandlet nylon eller noe. Og der klistrer jo ingenting seg fast. Og jeg syr jo som om jeg har gjort det med tÊrne. SÄ jeg mÄ ha noen til Ä fikse teltet. Helsport sin serviceavdeling er for tiden ute av drift. Nye eiere, redusert antall ansatte, redusert service. Synd men sant. Mottok mail om dette da jeg skulle sende teltet inn. Heldigvis sendte jeg det ikke slik jeg har pleid. Uten e-post i forveien...Helsport har vÊrt enestÄende pÄ omrÄdet. BÄde kvalitet pÄ telt og service. SÄ fÄr vi hÄpe at nye eiere ikke kompromisser pÄ teltkvaliteten ogsÄ siden de har sagt opp folk pÄ serviceavdelingen. Men uansett, teltet mÄ fikses og jeg vet sannelig ikke hvor jeg skal fÄ dette gjort. Jeg bor i Oslo. Vet noen om et bra sted som KAN telt? Fikse telt? Skikkelig irriterende dette siden vi er midt i den flotteste sesongen for turer. Har bare ett telt med stormklaffer...

Annonse
Skrevet

Fryktelig synd med serviceavdelingen til Helsport, det har jo vÊrt det beste argumentet for Ä handle der. Jaja, som Marius sier, SÞmhuset AS pÄ Hosle reparerer telt. Bra service der ogsÄ, ikke var det urimelig dyrt heller (nÄr de fikset mitt i alle fall) 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har sendt mitt telt til Helsport etter at det ble musespist i hÞst og var over meg av begeistring av jobben de gjorde. Det har ogsÄ vÊrt grunnen til at Þverst pÄ listen stÄr helsport-telt om jeg skal kjÞpe nytt telt for ekstremvÊr for vinteren. Ny eier var jeg ikke klar over, men det ser ut at var i 2018 og lenge fÞr jeg sendte teltet til service. Har det skjedd noe siden da?

Endret av ubernoob
Skrevet

Hei

Synd og stor skam med indskrĂŠnkning av servisen hos Helsport. Kanskje de ny eiere skyter sig selv i foten??

Men de snille damer i SÞmhuset Hosle er bÄde snille og flinke!!

Elgen

• 3 uker senere...
Skrevet

Ei har startet opp igjen service avdelingen etter de ble lagt ned. Sjekk ut web, www.utigjen.no

SÄ nÄ er de heldigvis igang igjen, denne med alle merker.

Skrevet (endret)
Frank SĂžrensen skrev (PĂ„ 7.2.2021 den 17.12):

Ei har startet opp igjen service avdelingen etter de ble lagt ned. Sjekk ut web, www.utigjen.no

Er i utgangspunkt litt skeptisk til sider som ikke oppgir navn, adresse eller oganisasjonsnummer.

HÄper de er seriÞse og fÄ det pÄ plass snarest.

Endret av esw
Skrevet
Frank SĂžrensen skrev (23 timer siden):

Litt kjapp med den nettsidelĂžsningen syns jeg... Ikke er det https heller.. Men de er jo i oppstarten.

image.png

Skrevet

Det var nettopp dette hun sa.
De er i startgropen, men de har fÄtt inn maskinene. SÄ de ville informere at de er klar pÄ lokalet, sÄ da er en rask infoside og telefon nummer riktig fÞler jeg. Dette ligger i en annen diskusjon her i forumet.

Skrevet
esw skrev (2 timer siden):

Er i utgangspunkt litt skeptisk til sider som ikke oppgir navn, adresse eller oganisasjonsnummer.

Enig med deg, man skal vĂŠre skeptisk.      Men dette er Nora fra Helsport, Ă„ info ligger ute. SĂ„ lurt blir du nok ikke der😊

Skrevet (endret)
esw skrev (3 timer siden):

Det hjelper desverre heller ikke nÄr det blandes inn engelske ord, som "outdoorutstyr" og er skrivefeil i teksten.

Det tar ikke mange sekundene Ä plotte inn hverken firmanavn, org.nr, litt info/historie som forteller mer om hvem dette er og hva som er hensikten/planene fremover med nettsiden. Ikke alle friluftsfolk leser trÄder pÄ fjellforum(desverre..) eller lokalavisa TrÞnderbladet.

"Dette er en en midlertidig side for... Vi er nÄ i oppstartsfasen... Vennligst bruk kontaktskjemaet nedenfor, eller ring oss hvis det er noe vi kan hjelpe deg med++.. meld deg gjerne pÄ vÄrt nyhetsbrev...med vennelig hilsen..org.nr.. adresse" osv..

Syntes og det er litt dumt at det brukes forskjellige navn pÄ samme plassen.. Firmaet er registrert som "Helliksen Sport AS", skal hete "Barents Outdoor", og hjemmesiden er "utigjen.no".. Kan fort bli forvirrende, men nÄ er jeg litt(ganske) pirkete av natur. Blir nok garantert bedre etterhvert nÄr alt er oppe og gÄr 100%! :)

Endret av Kristian J. VabĂž
Skrevet

Hun er alene om jobben, sĂ„ klart det kan bli litt kludder pĂ„ veien. 😊 Men jeg er ikke i tvil om at dette skal opp og fram, og jeg skal stĂžtte henne og de andre som starter opp igjen med henne, som mistet jobben.

Skrevet
esw skrev (7 timer siden):

PrÞv Ä vÊr litt positiv da gitt og ikke sÄ kritisk, la nÄ disse fÄ en tjangs.

• Liker 3
Skrevet

Hei

Det kan jo hende at de er flinkere til Ä sy enn sette opp hjemmesider? Det er ikke alle som har IT kompetanse i hÞy grad eller er veldig formelle mht. organisasjonsnummer. 

Elgen

• Liker 2
Skrevet
On 1/18/2021 at 4:36 PM, Mayen said:

Mitt Lofoten x-tremtelt fra Helsport fikk flere smÄ og ett litt stÞrre hull da ene teltstanga brakk over. Stanga er jo lett Ä fikse. Men teltet...nix. Tarp og andre telt har jeg bare lappet med slike lapper med lim pÄ. En pÄ hver side og det holder i sol og i regn.

Men vinterteltet er jo silikonbehandlet nylon eller noe. Og der klistrer jo ingenting seg fast. Og jeg syr jo som om jeg har gjort det med tÊrne. SÄ jeg mÄ ha noen til Ä fikse teltet. Helsport sin serviceavdeling er for tiden ute av drift. Nye eiere, redusert antall ansatte, redusert service. Synd men sant. Mottok mail om dette da jeg skulle sende teltet inn. Heldigvis sendte jeg det ikke slik jeg har pleid. Uten e-post i forveien...Helsport har vÊrt enestÄende pÄ omrÄdet. BÄde kvalitet pÄ telt og service. SÄ fÄr vi hÄpe at nye eiere ikke kompromisser pÄ teltkvaliteten ogsÄ siden de har sagt opp folk pÄ serviceavdelingen. Men uansett, teltet mÄ fikses og jeg vet sannelig ikke hvor jeg skal fÄ dette gjort. Jeg bor i Oslo. Vet noen om et bra sted som KAN telt? Fikse telt? Skikkelig irriterende dette siden vi er midt i den flotteste sesongen for turer. Har bare ett telt med stormklaffer...

Hei, hjelper deg gjerne med dette. Ida som utfĂžrer reparasjoner hos oss har 42 Ă„rs erfaring. Du kan bruke vĂ„r (hĂžyst midlertidige landingsside) utigjen.no eller sende oss en mail direkte pĂ„ [email protected] hvis du foretrekker det. 

• Liker 3
  • Takk 2
Skrevet
ubernoob skrev (PĂ„ 18.1.2021 den 19.27):

Jeg har sendt mitt telt til Helsport etter at det ble musespist i hÞst og var over meg av begeistring av jobben de gjorde. Det har ogsÄ vÊrt grunnen til at Þverst pÄ listen stÄr helsport-telt om jeg skal kjÞpe nytt telt for ekstremvÊr for vinteren. Ny eier var jeg ikke klar over, men det ser ut at var i 2018 og lenge fÞr jeg sendte teltet til service. Har det skjedd noe siden da?

Du var heldig og rakk Ä fÄ teltet reparert mens Bente med over 40 Ärs erfaring fra  sying hos Helsport fortsatt var der. NÄ er all service hos Helsport nede (noe vi var mange som forutsÄ da 17 av 19 ansatte blei sagt opp). De klarer ikke en gang Ä levere teltstenger. Heldigvis har Helliksen-familien starta opp pÄ nytt med service i bygget pÄ Melhus, og de skal reparere alt av merker sÄ vidt jeg har skjÞnt. Ida som forelÞpig er eneste pÄ service hos Barents Outdoor har tidligere reparert det utroligste av skader pÄ mine telt, sÄ dit er det supertrygt Ä sende utstyret. Hu var ansatt i Helsport like lenge som Bente. 

• Liker 1
Skrevet
Nora J. Helliksen skrev (11 timer siden):

Hei, hjelper deg gjerne med dette. Ida som utfĂžrer reparasjoner hos oss har 42 Ă„rs erfaring. Du kan bruke vĂ„r (hĂžyst midlertidige landingsside) utigjen.no eller sende oss en mail direkte pĂ„ [email protected] hvis du foretrekker det. 

Godt at dere kommer pĂ„ banen igjen. De nye eierne av Helsport er jo en total katastrofe. FĂ„ inn Bente i tillegg til Ida nĂ„, sĂ„ har dere gjenoppretta verdens mest kompetente service pĂ„ telt!đŸ‘đŸ»đŸ˜Š

• 1 mĂ„ned senere...
Skrevet (endret)
T-G skrev (PĂ„ 17.2.2021 den 7.37):

Du var heldig og rakk Ä fÄ teltet reparert mens Bente med over 40 Ärs erfaring fra  sying hos Helsport fortsatt var der. NÄ er all service hos Helsport nede (noe vi var mange som forutsÄ da 17 av 19 ansatte blei sagt opp). De klarer ikke en gang Ä levere teltstenger. Heldigvis har Helliksen-familien starta opp pÄ nytt med service i bygget pÄ Melhus, og de skal reparere alt av merker sÄ vidt jeg har skjÞnt. Ida som forelÞpig er eneste pÄ service hos Barents Outdoor har tidligere reparert det utroligste av skader pÄ mine telt, sÄ dit er det supertrygt Ä sende utstyret. Hu var ansatt i Helsport like lenge som Bente. 

Handlet nettopp flere teltstenger fra helsport.no, fikk tilsendt disse i lÞpet av 3-4 dager etter at jeg bestilt. Bestilt 4 sett helt nye stenger til to telt. Har testet 3 av stengene i teltet og er veldig fornÞyd, synes prisen var grei ogsÄ. Eneste minuset jeg kan pÄpeke er at stengene ikke er lett Ä finne pÄ helsport.no og mÄl og tykkelsen pÄ stengene burde vÊrt oppgitt i teltspesifikasjonen, eventuelt pÄ stengene. Brukte lang tid Ä mÄle stengene mine for Ä finne riktig mÄl (ikke lett Ä fÄ eksakt lengde nÄr stanga er bÞyd i alle retninger).

Endret av Dompappen
Skrevet
Dompappen skrev (35 minutter siden):

Handlet nettopp flere teltstenger fra helsport.no, fikk tilsendt disse i lÞpet av 3-4 dager etter at jeg bestilt. Bestilt 4 sett helt nye stenger til to telt. Har testet 3 av stengene i teltet og er veldig fornÞyd, synes prisen var grei ogsÄ. Eneste minuset jeg kan pÄpeke er at stengene ikke er lett Ä finne pÄ helsport.no og mÄl og tykkelsen pÄ stengene burde vÊrt oppgitt i teltspesifikasjonen, eventuelt pÄ stengene. Brukte lang tid Ä mÄle stengene mine for Ä finne riktig mÄl (ikke lett Ä fÄ eksakt lengde nÄr stanga er bÞyd i alle retninger).

Da ser det ut til at de har fÄtt det litt pÄ stell igjen. I fjor sommer og hÞst var det mange som ikke fikk stenger. Tidligere lÄ komplett stangoversikt for alle modeller helt tilbake til 80-tallet under service-fanen deres, men veit ikke om det gjÞr det nÄ.

• Liker 1
Skrevet

Blir spennende Ä fÞlge med hvor brav sport satser pÄ merkenavnet helsport. Tenker at de kommer Ä til Ä kjÞre pÄ slik det er nÄ, men spÞrs Ä de er like villige Ä til Ä holde pÄ kunder som fortsatt sitter med gamle telt fra 90 og 80 tallet. De vil nok helst at du kjÞper ett nytt og helst nest Är ogsÄ. Sportsmarked og spesielt friluftslivet har fÄtt en vanvittig opptur det siste Äret. Ser at det er mye utsolgte produkter pÄ div. nettsider, bÄde billig og dyrt! MÄ dobbelt sjekke om de har produktet inn fÞr jeg bestiller. Men det roer seg ned fort nÄr koronaen er over tenker jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.